Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kadankovitch schreef:Maar hoe denkt U over werk waarbij de paarden in de basisbeweging niet verbeteren? Zie deze vraag niet als een valstrik, het is niet critisch bedoeld. Ik ben gewoon geinteresseerd in uw mening.
Kadankovitch schreef:Abacab
In de kern ben ik het helemaal met U eens, heb daar ook niets aan toe te voegen.
Hoe ze zich noemen, moeten ze zelf weten. Ik wil het zelf rij - kunst noemen als ze daar gelukkig mee zijn, maar het is niet de rijkunst die ik nastreef.
Bij Branderup en de Wispelaere schiet mij een uitspraak te binnen van Ernest van loon, die het had over de nieuwe goeroes (waar ik de hier genoemde heren ook toe reken): " Deze (goeroes) krijgen volgelingen, die later een sekte vormen, om dan uiteindelijk collectief zelfmoord te plegen." Ik zie ze geen bestand houden, omdat hun kwaliteit niet aan hun pretenties voldoet. Waarbij ik Branderup helemaal belachelijk vind, met die riddertitels. Men moet toch een behoorlijk infantiel gehalte hebben om zich door een burger een riddertitel te laten verlenen. Het is alsof je de hoofdkabouter mag spelen in een toneelstukje van de kleuterschool. Heeft niets meer met rijden te maken. Ik geloof dat er ook ergen een Sardijn rondloopt met vergelijkbare pretenties.
Enfin ik vind dat wel lachen, om duidelijk te zijn ik neem dat echt niet meer serieus.
Kadankovitch schreef:In dit verband zou ik willen zeggen: Ik hoef zelf niet over 2 meter gesprongen te zijn, om te zien dat die ander dat ook niet kan.
Kadankovitch schreef:In dat opzicht daag ik U, Sombra, uit; toon ons foto's van U, recent, in dezelfde oefeningen als Moll ze getoond heeft.
Kadankovitch schreef:Dat ging het al toen de foto's het onderwerp werden. Waarom schreef U toen niet, want het commentaar had niets te maken met de vraag of de paiffe als doel of als oefening gezien moest worden.
murphy102 schreef:Ja Lenn, dat is zeker jammer. Te meer omdat juist Sombra inhoudelijk (!) gezien zo'n sterke inbreng had.
Dat de basisgangen correct ontwikkeld dienen te zijn voordat er überhaupt aan de Piaffe/Passage wordt begonnen, lijkt mij nogal vanzelfsprekend; dat is voorwaarde.
Het is jammer voor de discussie, want anderen durven op deze manier niet meer te reageren.
Wederom probeert "men" iemand uit de weg te ruimen. Iemand die kennelijk té goed kan onderbouwen!
Komen zelf met andermans uitspraken.
Als een wolf in schaapskleren, eerst "aardig", dan wordt er een klap onder de gordel uitgedeeld en dan wordt er aangevallen.