Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) heel moeilijk om onze romp sterk en stabiel te krijgen...vanuit die stabiliteit moet er beweging en balans zijn in het bekken. als dat daar al niet is, kunnen onze uitsteeksels (armen en benen) ook niet los en ontspannen om het paard heenvallen...
das al de grootste stap naar een stap vooruit!
Citaat:ik ben humaan sportmasseur (eerste jaar fysio) en kan me voorstellen dat je daar niet zoveel mee kan. er zijn weinig regulieren fysios of masseurs die je oefeningen kunnen geven gericht op paardrijden! ze zijn er wel, ik kan je wat toesturen??

Citaat:jij blokkeerd op de foto meer gewrichten dan dat ze los zijn...je kunt pas loslaten als je rompstabiliteit hebt ontwikkeld. das voor ons vrouwen (wij zijn gemaakt om uitgerekt te kunnen worden door baby's ) heel moeilijk om onze romp sterk en stabiel te krijgen...
TurdusMerula schreef:Citaat:ik ben humaan sportmasseur (eerste jaar fysio) en kan me voorstellen dat je daar niet zoveel mee kan. er zijn weinig regulieren fysios of masseurs die je oefeningen kunnen geven gericht op paardrijden! ze zijn er wel, ik kan je wat toesturen??
Die zijn er wel, maar wellicht moet je het niet in de reguliere (orun)hoek zoeken...
En andersom zullen er wel fysio's zijn die iets met rijden kunnen, maar dan niet zo direct.
Maar het is er zeker wel, denk maar aan de flexchair bijvoorbeeld.Citaat:jij blokkeerd op de foto meer gewrichten dan dat ze los zijn...je kunt pas loslaten als je rompstabiliteit hebt ontwikkeld. das voor ons vrouwen (wij zijn gemaakt om uitgerekt te kunnen worden door baby's ) heel moeilijk om onze romp sterk en stabiel te krijgen...
Ook een vrouw kan voldoende rompstabiliteit hebben of krijgen.
maar dan moet je je wel bewust zijn van het belang ervan...zoals jij eerder al aangaf is het voor ruiters ook belangrijk te trainen naast alleen het paardrijden