Ik ga het er ook nog even met mijn instructeur over hebben en ik heb de eigenaar aangeraden om haar op bekend terrein te houden en buitenritten te doen die ze al goed kent want dan voelt ze zich duidelijk meer op haar gemak.
Maar toch wil ik leren en haar eigenaar ook natuurlijk, hoe we haar ten alle tijde kunnen remmen en onder controle kunnen houden. Ik weet dat als mij instructeur erop gaat zitten, ze zo mak is als een lammetje, dus hij zal echt iets doen of uitstralen waar ze rustig van wordt. Merk trouwens sowieso wel dat hoe beter haar conditie wordt, hoe meer praatjes ze krijgt...En ja als ze dus haar gewicht en kracht in de strijd gooit hebben ik en haar eigenaar soms het nakijken. Maar ze is nu 4,5 dus ik hoop niet dat ik 4,5 jaar uitbarstingen te verwerken krijg...
Zo heb ik weken geprobeerd om haar onder de douche te krijgen. Lief praten met allemaal lekkers naar binnen te lokken, maar geen enkele beweging in te krijgen. Na 5 weken was ik het zat en probeerde het niet meer. Tot mijn instructrice voorstelde om het een keer te proberen. Ze stond binnen 2 minuten zonder enkele vorm van geweld uit zichzelf in de douche rustig op een worteltje te kauwen
Kan nu 2 weken niet buitenrijden, maar ga het dan zeker proberen.
Had qua bit een dun dubbelgebroken watertrensje(die had ik van de oude eigenaar meegekregen, maar ben sinds gisteren overgestapt op een Dubbelgebroken bustrens. Had ook een martingaal omgedaan. Vond het wel een beetje spannend om met een nieuw bit te rijden, want ja deze is wat zachter dus ze kon wel denken dat ze er lekker vandoor mocht. Maar het ging echt super
. We zijn naar het bos gestapt en in het bos kleine stukjes gedraafd en daarna weer gestapt en uitvoerig beloont. Daarna kleine heuveltjes opgegaan en zodra we boven waren gelijk in stap en ZE DEED HET
. Ik heb bijna alles geprobeerd. Kleine stukjes draven, voltes rijden, kleine ophoudingen i.p.v gaan hangen, zwaar maken etc. Maar niks bleek te helpen
. Beetje teleurgesteld
. Maar het was wel een mooie rit en mooi weer
haha