Paddenpad schreef:Ze staat samen met nog veel meer paarden .
en idd zoals jij zegt nienke ze doet het wat je er er ook neer legt.. maar dat komt vooral omdat ze in het verleden een te kleine stal heeft gehad en toen ontdekt heeft dat ze hem kon verruimen door rondjes te lopen en de zijwand er dus uit te drukken.. nu heeft ze hier echt een ontiegelijk grote stal , maar ze doet het gewoon het is gewoon stereotiep gedrag geworden... helaas is er nooit ingegrepen waardoor ze dus niks doet met wat je ook in dr stal knikkert...
ik weet niet of op dit moment naar het bos gaan verstandig is.. ze is nog erg jong en wil nog wel eens iets niet snappen en buiten kan dat best wat gevaarlijke situaties creeeren..
Volgens je eigen schrijven toch niet! Ze gaat ook pas iets snappen door veel te doen,maar dan moet jij dat zelf wel kunnen leren.
ja, klopt daarmee bedoelde ik dat ze andere dingen zoals paaltjes, felgekleurde dingen, takken etc " eng " vind en dan besluit dat ze toch maar de andere kant op te gaan. Ik zou eerst samen met nog iemand naar buiten gaan als het zo ver was , maar diegene komt opeens niet meer -.-' . en ik vertrouw het nog niet alleen. dus wacht ik tot het weer beter wordt en dan ga ik samen met de eigenaar naar het bos , hij gaat dan zn draver trainen en ik constance 
Marion71 schreef:Wat zoek jij supergoed naar een oplossing, TS! Echt bravo. Mss is het allemaal nog niet ideaal, maar je probeert wel wat binnen de mogelijkheden. Gelukkig ga je niet in op allerlei toeters en bellen die alleen de symptomen bestrijden.
Stalgebreken als deze ontstaan vaak als veulens worden gespeend. Luchtzuigen en weven zijn het meest voorkomend. Door de stress die ze door het afspenen krijgen (abrupt bij hun moeder vandaan, soms zelfs alleen in een box of stal), leren ze door dergelijk stereotiep gedrag het leven een beetje aangenamer te maken (voor de volledigheid: luchtzuigen ontstaat vaak agv een maagzweer wat vaak bij afgespeende veulens voorkomt). Ook al staat ze lange tijd 24/7 buiten, als ze weer op stal komt vertoont ze hetzelfde gedrag. Dit is geleerd en bevestigd.
Haar voorliefde om voltes te lopen ohz of in vrijheid wijt ik toch aan blokkades in haar lijf. Heb je de mogelijkheid een goede osteopaat naar haar te laten kijken/behandelen? Ik weet niet waar je woont, maar Skippy1 is bij mij geweest en ik ben heel tevreden. Ze is ook nog eens gedragsdeskundig, dus mss 2 vliegen in 1 klap.
[/quote]
dankje
. ik weet verder ook niks van haar verleden, het enige wat ik nu weet is dat ze op een te kleine stal heeft gestaan... en ze heeft ooit eens haar hele been kapot gehad waardoor ze maanden lang alleen maar op stal mocht staan
. waarschijnlijk heeft het haar gedrag daardoor verergergd...