hengstenkeuring arabieren ermelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:22

riccardo"]
[quote="henla_tent schreef:
Wauw, die is echt mooi Kwijl Kan zowat zwemmen hier achter de computer.

sorry hoor zwemmen achter de computer Bloos
1 tip: handoekje er bij anders lekt het door *LOL*
[/quote]Teenalady kan ook helpen Haha!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:46

Riccardo, wat heb je een geweldige avatar !!!
en Joske.... waarom een schele, rokende Harry ??

Wat betreft die spuitbus met zilververf ofzoiets.... nee,dat is verboden. Er wordt soms wel glansspray gebruikt, maar dat is kleurloos. Over het algemeen hebben showpaarden in conditie al zo'n glans van zichzelf, dat is gewoon een teken van goede verzorging, goede voeding en goede conditie.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:35

Sabiy schreef:
Riccardo, wat heb je een geweldige avatar !!!
en Joske.... waarom een schele, rokende Harry ??

Wat betreft die spuitbus met zilververf ofzoiets.... nee,dat is verboden. Er wordt soms wel glansspray gebruikt, maar dat is kleurloos. Over het algemeen hebben showpaarden in conditie al zo'n glans van zichzelf, dat is gewoon een teken van goede verzorging, goede voeding en goede conditie.

Sabiy weet jij ook toevallig ook of die staarten van die schimmels af en toe gebleekt worden.
Heb er wel eens iets over gehoord.
Ik kan mij namelijk bijna niet voorstellen dat sommige staarten zo mooi wit zijn door het wassen alleen

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:26

Zou kunnen maar daar weet ik eerlijk niks vanaf. Uiteraard kan ik niet in de stallen van andere mensen kijken vlak voor ze op show gaan, maar ik was mijn schimmels met zilvershampoo, en dat werkt perfect. De meest gele staart wordt prachtig wit, of beter nog, parelmoer van kleur. Ik heb persoonlijk nog nooit bleek gebruikt (zou niet eens bij me opkomen eerlijk gezegd), maar nogmaals, wat anderen doen weet ik natuurlijk niet. Ik heb het nooit gehoord of zien doen in elk geval.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:33

Bedankt sabiy dan kan ik deze fabel van me af zetten.
had er vaak over gehoord over bleken maar gelukkig blijkt het mischien niet zo te zijn

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:03

Misschien wel hoor, ik heb echt geen idee, ik heb er nooit over gehoord en het zelf nooit gedaan, maar wat de rest van de wereld doet......? Ik weet wel dat als je een goede zilvershampoo hebt, je helemaal geen bleek nodig hebt !

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:13

bestaat er speciale zilvershampoo voor paarden? en waar is dat te koop dna?

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:32

in de meeste ruitersport zaken.....

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:39

Wooooow... egt mooje paardjes :| *zucht*

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:54

djangogirl schreef:
bestaat er speciale zilvershampoo voor paarden? en waar is dat te koop dan?

Ja dat bestaat. Ik gebruik zelf meestal Quick Silver, dat is speciaal voor paarden (schimmels dus). Je kunt natuurlijk ook gewoon "mensen"shampoo gebruiken voor grijs haar, dat heeft hetzelfde effect en zal wel goedkoper zijn ook denk ik. Let wel op, dat je de shampoo goed uitwrijft, het spul is namelijk paars, en laat als je het niet goed uitwrijft, paarse vlekken op je paard achter. Dus goed wrijven, even laten intrekken, goed uitspoelen, en voila, je paard is wit.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:29

ok thanks!!!!

enne we willen wel nog meer foto's zien hoor Haha!