mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:03

langzame galop helpt miss ook als je de achterbenen wilt versterken? ik weet op dit gebied niet heel veel maar wil het graag leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:03

@linnettaaaa: En wat nou als de pony een lichamelijk probleem heeft en jij maar blijft pushen om te zorgen dat hij erover heen gaat? Juist, dan krijgt de pony alleen maar een negatieve ervaring en zal de pony nooit meer springen.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:04

ja ik denk oo kdat het luiheid is want ze kan het heus wel hor. maar ze doet het gewoon niet. maar ze is wel heel ief en totaal niet bang echt niet.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:04

TS heb je een foto van jezelf op de pony?
en kan je mischien een filmpje maken als je probeerd te springen?
daar hebben we hier meer aan dan alleen deze informatie..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:05

maroescha schreef:
@linnettaaaa: En wat nou als de pony een lichamelijk probleem heeft en jij maar blijft pushen om te zorgen dat hij erover heen gaat? Juist, dan krijgt de pony alleen maar een negatieve ervaring en zal de pony nooit meer springen.

Ja dat is inderdaad zo maar ze trekt wel een been op. Dus waarom zou ze die andere dan niet doen. Jij zegt net zelf les maar ook dan moet ze het doen. Dan zou ik nog eerder DA erbij halen voor een lichamelijk onderzoekje...

Anoniem

Lien8 schreef:
langzame galop helpt miss ook als je de achterbenen wilt versterken? ik weet op dit gebied niet heel veel maar wil het graag leren

Waarom geef je advies als je het eigenlijk zelf niet weet?

Dat je wilt leren is prima, maar leer dan jezelf geen verkeerde dingen aan. Dus neem les, ga bij een instructrice (Inderdaad, er zijn ook instructrices bij die niet alles weten, maar dan heb je gewoon geen goede voor je) langs en vraag of zij je misschien ook met een stuk theorie wilt helpen? Pak er paarden boeken bij en lees de bokt wiki een keer door?

AxS136

Als je pony niet springt, en je wil dit probleem oplossen moet je weten wat je doet, of hulp zoeken.
Er zijn zat Z-dressuur ruiters die ook hulp krijgen bij springen, dat je dus L1 dressuur rijdt heeft er dus niets mee te maken. Zoals er al gezegd is, niet de pony er over heen te laten springen door hem er met een zweep erheen te dwingen. Hier kan de pony nare ervaringen van krijgen, en kan het als maar erger worden.

Die van mij , heeft vroeger Z gesprongen. Ze heeft leren springen door een zweep, longeerzweep waarschijnlijk. Gevolg, als ze los was en je kwam de bak in met longeerzweep sprong ze over de bakrand van 1,60 zo bang is ze er van geworden. Werd het niet met de zweep gedaan dan wel met sporen. Heeft heel lang geduurd voordat ze zonder spanning sprong, ze sprong alles, omdat ze waarschijnlijk niet durfde te weigeren. Door dat ze gespannen was, liep ze niet lekker en sprong ze ook niet lekker. En ik neem aan dat je wil dat het paard er plezier in gaat krijgen.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:06

ze heeft geen lichamelijke problemen ik ken haar goed, ze is gewoon een shet maar haar voor benen komen altidj wel goed alleen met haar achterbenen heeft ze iets meer moeite .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:07

Linnettaaaa schreef:
maroescha schreef:

Ja dat is inderdaad zo maar ze trekt wel een been op. Dus waarom zou ze die andere dan niet doen. Jij zegt net zelf les maar ook dan moet ze het doen. Dan zou ik nog eerder DA erbij halen voor een lichamelijk onderzoekje...

Bijna elk paard kan één been op tillen. Maar een paard dat moet springen en bijvoorbeeld een probleem in de achterhand (dus bij achterbenen) heeft, die kan geen 2 voorbenen optillen.

Een DA mag je er ook bij halen. Maar ik denk dat een instructrice voldoende moet zijn.

Dat de pony gewoon een shet heeft, dat betekend niet dat ze geen lichamelijke problemen heeft.

nogmaals: Waarom neem je niet gewoon mijn advies aan in plaats van overal tegen in te gaan?

datbenik13

Re: mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:09

omdat ik toch niet omdat ze er niet overheen kan springe direct iemand ibj halen ik wil gewoon adieves weten en geen instructrice.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:10

ik kan wel foto erop zetten xd
maar die is niet van het springen
is dat oo k goed ?

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:11

die pony is laatst nog helemaal nagekeken en er was niks mis mee, mijn paard kom eerst ook niet goed springen want de achterhand was te zwak dus dat is nu veel beter door galop.. xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:12

En dan? Dan krijg je goed bedoelde, maar verkeerde adviezen. Dan krijg je pony negatieve ervaringen en dan verpest je de pony?

Als dat je insteek is dan verdoe ik mijn tijd hier. Zie dan over een tijdje wel een nood-oproep of iemand alsjeblieft wilt komen helpen.

En een foto van jou met pony, graag.

Klopt, een paard kan een zwakke achterhand verbeteren door galop. Maar weet je hoe je dit moet trainen of ga je gewoon een half uur lang alleen maar rondjes galopperen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:12

Ook een dressuurfoto kan veel zeggen over jullie als combinatie. :)

Ik denk dat het advies juist is dat je les moet nemen. :) We kunnen namelijk zonder foto's/filmpjes enz. geen goedpassend advies geven.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:12

sorry mensen mag niet van eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:13

Net wilde je het niet, en nu mag het niet? Apart

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:15

nee want ik mag niet op internet omdat mijn vader me dan kan opzoeken dat mag niet.. nog meer uitleg of houden jullie nu op met zeiken ??

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:16

toen was het stil puh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:18

Ik zie het verband niet tussen internet en een instructrice?

En ik heb ook nog meer te doen dan hier te zitten, dus dat heeft niets met stil zijn te maken ;)

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:18

maar wat moet ik doen ?? in plaats van iemand erbij halen!

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:19

nou omdat mijn vader ook internet heeft en mij kan opzoeken me foto's . problemen mee als mijn vader ergensi s ik heb niet ken en hij mij opzoekt en mee neemt ?? hou toch op . zoek een leven.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:19

Ik denk dat je gewoon even moet luisteren naar die adviezen die hier gegeven worden.
Ze proberen je allemaal te helpen en jij gaat tegendraads doen..
En Lien: Je moet niet zomaar dingen gaan roepen als je er zelf ook weinig van weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:19

Je moeder vragen? Aangezien je zegt dat die zoveel ervaring heeft?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:20

dan maak je je hoofd onherkenbaar ;)

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:21

ja ik kan inderdaad mijn moeder wel vragen ! :d maar intructiece mensen, wij hebben toch ook neit het geld samen om springlessen te betalen enzo.