nieuwe aanwinst heaven@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: nieuwe aanwinst heaven@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 10:05

ze moet idd weer wakker gemaakt worden voor het been, ik heb nog een tip gekregen van een vriendin die me aanraad om de lesgever eventueel een longeerzweep te geven en als ze niet reageert op het been dat de lesgever haar dan voorwaarts drijft met de longeerzweep, zodat ze uiteindelijk actief wordt aan het been omdat er anders een 'tikje' van de longeerzweep volgt...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:25

Kay_Kim schreef:
heb net een super lesje gehad, ik heb even een zweepje erbij genomen en het vastnemen was genoeg, haar tempo was heel goed en ik hoefde niet bij elke pas te drijven met mijn been! we hebben veel overgangen gereden van stap naar draf en terug naar stap maar ook naar middendraf, dit ging nu stukken beter, hopelijk blijft het zo doorgaan, en kunnen jullie de evolutie volgen van mij en heaven, verdere tips zijn nog steeds welkom :d

Lekker blijven dooroefenen dus en even terug naar de basis. Als je ieder pas moet drijven is er iets niet helemaal lekker gedaan bij het inrijden als dat al een jaar geleden is. Ik zou zelf de sporen even weglaten als ze nu toch al niet lekker reageert op je benen en ga lekker aan de slag met je instructeur. Probeer het anders even met je stem erbij. Knijpen en voorwaards zeggen zodat ze link tussen knijpen en voorwaards kan leggen. Wat ik in het begin deed was knijpen, stem erbij en als ik dan nog geen reactie kreeg een tik achter mijn kuit. Later heb ik langzaam de stem weggelaten en nu gaat alles op zit en been. succes. Het is een leuk paard om te zien.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:39

ik heb haar inderdaad niet ingereden maar ik wil de ruiter die haar heeft ingereden zeker niet afbreken, want zij rijdt echt netjes en vriendelijk maar iedereen rijdt anders en het is voor mij wennen, maar ook voor m'n paardje, degene die haar heeft ingereden heeft vandaag ook nog eens gereden en ze voelde zelf al een verschil in tempo en reactie op het been dus we zijn wel aan het verbeteren :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:08

Kay_Kim schreef:
ze moet idd weer wakker gemaakt worden voor het been, ik heb nog een tip gekregen van een vriendin die me aanraad om de lesgever eventueel een longeerzweep te geven en als ze niet reageert op het been dat de lesgever haar dan voorwaarts drijft met de longeerzweep, zodat ze uiteindelijk actief wordt aan het been omdat er anders een 'tikje' van de longeerzweep volgt...

Werkt ook. Dat heb ik ook in stap gedaan. Dat vond die van mij heel erg moeilijk en dan was een tweede man/vrouw met een zweep wel makkelijk. Dan kwam ik vanuit draf in stap en dan viel hij bijna stil terwijl ik me rot kneep en hem met mijn zit voorwaards probeerde te krijgen. Maar dat is ook goed gekomen, dus gewoon lekker blijven oefenen!! Maar wel goed opletten dat je echt knijpt als je lesgever een tik geeft anders legt je paard de link "knijpen = voorwaards" nog niet. En probeer ook wat minder naar voren te hangen als ie voorwaards moet. Als ik bij die van mij te veel voorover hang gaat ie zelfs een gang terug want met voorover hangen werk je hem tegen in de beweging. Achterover en knijpen is voorwaards. Ik hoef alleen maar achterover te gaan zitten en mijn benen aan te knijpen en dan gast ie naar voren.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:56

ik heb net een superles gehad :) ben in de 7 de hemel, beugels een gaatje korter, opgestapt met goede moed en een zweepje :) en we waren vertrokken, ze was direct van de eerste pas goed aan het been en vooruit zonder bij elke pas te drijven of te prikken! ze bleef mooi in de hand, ging niet hangen en liep netje voorwaarts en ruim! we hebben wat zijgangen gedaan in stap, verder hebben we wat middendraf gereden, halthouden en veel overgangen en dit ging echt super! ook in galop was ze veel beter! Ik heb super hard op mijn houding gelet en het ging super! de intructeur was ook zeer tevreden!