Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kay_Kim schreef:heb net een super lesje gehad, ik heb even een zweepje erbij genomen en het vastnemen was genoeg, haar tempo was heel goed en ik hoefde niet bij elke pas te drijven met mijn been! we hebben veel overgangen gereden van stap naar draf en terug naar stap maar ook naar middendraf, dit ging nu stukken beter, hopelijk blijft het zo doorgaan, en kunnen jullie de evolutie volgen van mij en heaven, verdere tips zijn nog steeds welkom :d
Kay_Kim schreef:ze moet idd weer wakker gemaakt worden voor het been, ik heb nog een tip gekregen van een vriendin die me aanraad om de lesgever eventueel een longeerzweep te geven en als ze niet reageert op het been dat de lesgever haar dan voorwaarts drijft met de longeerzweep, zodat ze uiteindelijk actief wordt aan het been omdat er anders een 'tikje' van de longeerzweep volgt...
ben in de 7 de hemel, beugels een gaatje korter, opgestapt met goede moed en een zweepje
en we waren vertrokken, ze was direct van de eerste pas goed aan het been en vooruit zonder bij elke pas te drijven of te prikken! ze bleef mooi in de hand, ging niet hangen en liep netje voorwaarts en ruim! we hebben wat zijgangen gedaan in stap, verder hebben we wat middendraf gereden, halthouden en veel overgangen en dit ging echt super! ook in galop was ze veel beter! Ik heb super hard op mijn houding gelet en het ging super! de intructeur was ook zeer tevreden!