Overgaan van bit op bitloos!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:06

MachoP schreef:
Maar goed ik ben dus Z met punten en wil wedstrijden blijven rijden. Aangezien paard al 20 is, ga ik niet wachten tot Z wel bitloos mag.
Enige optie, toch met bit blijven rijden??

Jij zal dus een keuze moeten maken, dat kan een ander niet voor je doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:08

Afwachten tot bitloos word toegestaan in het Z dressuur zou ik idd ook niet doen, haha.
Er is maar weinig animo voor het bitloos starten. Er zijn heel wat minder combinaties met startkaart als dat verwacht was.
Mij viel het aantal bitloze starters ook erg mee, vooral als je ziet hoe veel Bokkers het er altijd over hadden dat ze bitloos wilden starten.

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:09

Maar als een ander voor je kiest is wel makkelijker!

Longeren doe ik altijd los in de kraal. Daar heb ik geen lijn voor nodig.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:11

Ik ben op een dag op een s hackemore overgestapt. Zo van het ene op het andere moment. Nu rijd ik ook wel weer met een bit. En dat gaat net zo simpel. Buiten rijd ik bitloos en in de bak met bit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:12

MachoP schreef:
Maar als een ander voor je kiest is wel makkelijker!

Longeren doe ik altijd los in de kraal. Daar heb ik geen lijn voor nodig.

Wat heeft los longeren met bitloos starten te maken? Ik begrijp het niet helemaal, sorry.

Verder ga ik weer mee met Chaos.
Bij ons in de regio is ook de mogelijkheid om bitloos te starten, er doen er 2 mee (iedere keer).

Chaos

Re: Overgaan van bit op bitloos!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:14

Ik zei dat als je longeert met kaptoom je iig in je training al gedeeltelijk bitloos bezig kunt zolang je nog in het Z wil starten. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:16

Chaos schreef:
Ik zei dat als je longeert met kaptoom je iig in je training al gedeeltelijk bitloos bezig kunt zolang je nog in het Z wil starten. :)

Sorry, ik las niet goed genoeg bij. ;)

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:17

Oh dat was op iemand, die het over longeren had, maar dat maakt dus voor mij niet uit, want dat doe ik al bit/ tuigloos.
Het gaat dus met bit worden. Ik hoor hier geen redenen om perse wel over te stappen en wil gewoon niet uit het Z weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:38

Chaos schreef:
Afwachten tot bitloos word toegestaan in het Z dressuur zou ik idd ook niet doen, haha.
Er is maar weinig animo voor het bitloos starten. Er zijn heel wat minder combinaties met startkaart als dat verwacht was.
Mij viel het aantal bitloze starters ook erg mee, vooral als je ziet hoe veel Bokkers het er altijd over hadden dat ze bitloos wilden starten.

Vind je het heel erg raar? :P

1. Het niveau van de meeste bitloze ruiters is WAAR-DE-LOOS, die horen ook gewoon niet thuis op wedstrijden. Ze hebben vooral veel blabla over de ruiters die wel met ijzerwaren rijden, maar ondertussen snappen ze zelf er geen sikkepit van.... Wat volgt in
2. Dat ze er geen sikkepit van begrijpen is omdat ze geen geld hebben voor les, of gewoon waardeloze les hebben. Wat een reden is van
3. Ze zijn omgeven door meerdere anti-bit betweters of hebben zelf simpelweg geen gevoel bij wat wel eens echt goed kan zijn. Omdat ze van hun omstanders horen dat die en die hun paard zus en zo aanpakken en dat dat dus slecht is.

4. Deze staat op zichzelf, maar is in voorgaande al wel wat genoemd. Ze hebben er gewoon geen geld voor. Eerst heel veel blabla dat ze bitloos willen kunnen starten, kunnen ze dat, gaan ze zich in de kosten verdiepen en komen ze er achter dat ze niet voor niets hun paarden dekenloos buiten hebben staan in de winter.

Zo, dat is dus mijn bescheiden, doch zeer uitgesproken mening.

TS, haal er uit wat je wilt. Er zijn nog geen gedegen onderzoeken gedaan naar bitten in de mond.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:41

Janine, jij zegt het precies zoals ik het zou willen zeggen, maar niet kan zeggen. _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:42

Electra63 schreef:
Janine, jij zegt het precies zoals ik het zou willen zeggen, maar niet kan zeggen. _/-\o_

It takes courage... Mensen (Bokkers) gaan dit niet leuk vinden. :o

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:42

Ben eigenlijk wel ernstig benieuwd naar foto's van travers, appuyeren enz. Maar dan bitloos. Gewoon om te zien wat kan.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:45

Janine1990... Waarom zijn die vooroordelen nou nodig en wat heeft het met het topic te maken?
Ik denk niet dat mensen die bitloos rijden iets tegen de bitruiters in willen brengen. Toch komt er zoveel weerstand. Maar wat jij daar uit je botten slaat, gaat mij toch een brug te ver. Zit je nou werkelijk over geld te praten?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:51

Janine1990 schreef:
Chaos schreef:

1. Het niveau van de meeste bitloze ruiters is WAAR-DE-LOOS, die horen ook gewoon niet thuis op wedstrijden. Ze hebben vooral veel blabla over de ruiters die wel met ijzerwaren rijden, maar ondertussen snappen ze zelf er geen sikkepit van.... Wat volgt in
2. Dat ze er geen sikkepit van begrijpen is omdat ze geen geld hebben voor les, of gewoon waardeloze les hebben. Wat een reden is van
3. Ze zijn omgeven door meerdere anti-bit betweters of hebben zelf simpelweg geen gevoel bij wat wel eens echt goed kan zijn. Omdat ze van hun omstanders horen dat die en die hun paard zus en zo aanpakken en dat dat dus slecht is.

4. Deze staat op zichzelf, maar is in voorgaande al wel wat genoemd. Ze hebben er gewoon geen geld voor. Eerst heel veel blabla dat ze bitloos willen kunnen starten, kunnen ze dat, gaan ze zich in de kosten verdiepen en komen ze er achter dat ze niet voor niets hun paarden dekenloos buiten hebben staan in de winter.

TS, haal er uit wat je wilt. Er zijn nog geen gedegen onderzoeken gedaan naar bitten in de mond.

Ik denk dat je veel mensen hier tegen het hoofd stoot, en ook ten onrechte.
En misschien dat, even grof gezegd, jij en vele bitloze ruiters, niveau ook op een andere manier zien.
Want in dressuur ben ik een leek, heb geen idee wat appuyeren is en mijn paard kan nauwelijks verruimen in draf.
Maar in andere punten, bijvoorbeeld in de manier waarop ik met mijn paard omga en wat ik van mijn paard weet -niet wat ie met zn pootjes kan-, vind ik zelf dat ik al op veel hoger niveau zit dan veel dressuurruiters, zo kwam ik er achter dat het gros van de dressuurmiepjes niet eens weet dat een paard geen dag-nacht ritme heeft..

En, even als voorbeeld mijzelf: nee, ik heb geen dressuurles. Maar wel andere begeleiding, waar wel een goed achterhandgebruik en indien gewenst een goede nageeflijkheid word behandeld, toch de basis.

En, omdat ik geen dressuurruiter ben, betekent niet dat mijn niveau waardeloos is of dat ik blut ben.

Misschien dat dressuurmiep zn paard kan laten appuyeren, ik blijf zonder problemen stabiel zitten in rengalop zonder zadel met mn handen in de lucht.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:02

Janine1990 schreef:
Chaos schreef:

Ik vind dit echt een belediging :( , je doet net of alle bitloze ruiters niet kunnen rijden.....
Ik zou je wat zeggen mijn paard kon eerst niet eens een wedstrijd lopen bit eruit en we krijgen een tweede plek. Sorry dat niet iedereen travers of andere moelijke oefeningen kan maar er zijn vast bitloze ruiters die dit wel kunnen

Ik zou best khns willen starten jammer dat het alleen aan de andere kant van het land ligt.
Tuurlijk zijn er bitloze ruiters die niet goed zijn in dressuur(ik ben er een van) maar iedereen rijdt op de manier die hij of zij wilt... en je moet niet iedereen onder een kam scheren bah wat kan ik hier boos om worden :r
Waardeloze les heb ik niet juist hele goede, jij had mijn paard een jaar geleden moeten zien....
Niet alle bitloze ruiters laten hun paard zonder dekens staan wat ben jij een hypocriet zeg bahbahbah -:(-

Zelf ben ik niet tegen een bit mits hij goed gebruikt wordt.

Ts; Wat jij zelf wil, ik rijdt fnrs wedstrijden bitloos want khns is altijd zo ver maar je kan het toch ook
afwisselen, dus bijv als je een wedstrijd gaat rijden oefen je met bit en zoniet gewoon bitloos. Gewoon kijken hoe hij eronder loopt :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:07

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:

It takes courage... Mensen (Bokkers) gaan dit niet leuk vinden. :o

Tja ik had het geld en de middelen om bitloos te gaan starten :) , maar toen overleed mijn pony... Bij een nieuw paardje wil ik zeker wel weer eens gaan kijken of we ook bitloos op wedstrijd zouden kunnen :j .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:08

Janine1990 schreef:
Chaos schreef:

Het ruikt hier naar jaloersheid. :=
Menig bitloze ruiters die hun paard correct nageeflijk kunnen rijden wat sommige ruiters mét bit nog niet voor elkaar krijgen.

Hier ga je bokt over je heen krijgen denk ik. :o Wat een vooroordelen weer dat is erg jammer van een discussie.

Zeggen dat bitloze ruiters geen geld hebben? :') Waarom hebben deze dan paarden? En hebben ze het beste met het paard voort?
Ik en menig andere bitloze ruiters hebben WEL geld, wij volgen ook les net als iemand anders en ook daar betalen wij evenveel voor als iemand anders.
Niet iedere bitloze ruiter heeft zijn paard dekenloos staan, nu haal je meerdere dingen door elkaar.

Al met al slaat deze reactie nergens op.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:10

Somebitch schreef:
Menig bitloze ruiters die hun paard correct nageeflijk kunnen rijden wat sommige ruiters mét bit nog niet voor elkaar krijgen.

Hier ga je bokt over je heen krijgen denk ik. :o Wat een vooroordelen weer dat is erg jammer van een discussie.

Zeggen dat bitloze ruiters geen geld hebben? :') Waarom hebben deze dan paarden? En hebben ze het beste met het paard voort?
Ik en menig andere bitloze ruiters hebben WEL geld, wij volgen ook les net als iemand anders en ook daar betalen wij evenveel voor als iemand anders.
Niet iedere bitloze ruiter heeft zijn paard dekenloos staan, nu haal je meerdere dingen door elkaar.

_/-\o_ Dank je!
Ik denk zelfs, dat mijn lessen duurder zijn dan die van de gemiddelde bitruiter. :')

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:19

Ik kan niet zeggen, dat ik de ruiters zonder bit nu echt respectvol vind. Janine valt niemand persoonlijk aan, maar geeft haar mening over bitloze ruiters in het algemeen. Terwijl jullie haar persoonlijk aanvallen.

Zeggen, dat je een betere band met je paard hebt, dat vind ik ook wat vreemd, want daar ken je mensen niet goed genoeg voor.

Bokkers mogen wel afgeven op bijvoorbeeld wielrenners, maar niet op bitloze ruiters.
Ik vind, dat ze zolang ze het maar onderbouwd en niemand persoonlijk aanvalt. Ze het recht moet hebben om haar mening te geven.
Daarentegen vind ik persoonlijk aanvallen niet kunnen.

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:21

Sodeletuut schreef:
Somebitch schreef:

_/-\o_ Dank je!
Ik denk zelfs, dat mijn lessen duurder zijn dan die van de gemiddelde bitruiter. :')

Kost dat dan?
Overigens vind ik de kwaliteit van lessen belangrijker dan de kwantiteit.
Sommige goedkope instructeurs zijn beter dan dure.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:22

Ik zie nergens waar ik haar persoonlijk aanval hoor. :n Ik zeg alleen waar het op staat en dat haar mening dus feitelijk niet klopt. :) Dat maakt niet uit, vind haar bericht alleen kort door de bocht.

Van mij mag je het wel hebben over bitloze ruiters hoor. Maar kom dan met argumenten die ook kloppen. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:29

Zo gaan dit soort topics altijd, ik lees hier ook dressuurmiepjes, klinkt ook denigrerend.
Maar ik ben weg. :wave:

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:30

Ik had het over in het algemeen. Niet persoonlijk tegen Jou.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:30

Electra63 schreef:
Zo gaan dit soort topics altijd, ik lees hier ook dressuurmiepjes, klinkt ook denigrerend.
Maar ik ben weg. :wave:

Niet uit mijn mond. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:30

Welkom op Bokt MachoP ;)

Allereerst wil ik zeggen, dat de groep die tot nu toe tegengas precies de groep is die ik voor ogen had.

Slofje: Paardrijden heeft niets te maken met dingen weten over paarden, je kunt nog zó veel weten, maar dat wil niet zeggen dat je het ook in praktijk kunt brengen. Ik weet zelf dondersgoed hoe dat werkt. Zeggen van jezelf dat je in een bepaald opzicht op een hoger niveau zit dan menig dressuurruiter, zegt meer over jezelf dan over die dressuurruiters. Ik zal de laatste zijn die zegt dat de basissport op niveau ligt.

LauraBloem: Ik weet niet waar je woont, maar in het hele land worden wedstrijden georganiseerd. Ga maar eens naar http://www.wedstrijdplatform.nl naar lijsten zoeken en dan je woonplaats invoeren en een straal die jij kunt bezoeken. Dat jij zegt dat het aan de andere kant van het land is, zegt al genoeg over de research die je hebt gedaan.
Ik denk ook dat je even je woordenboek erbij moet pakken en de betekenis van hypocriet moet opzoeken, die uitdrukking is namelijk best wel misplaatst hier. Je mag me voor van alles uitmaken hoor, maar dan moet het wel binnen de context passen.

Somebitch: Je vindt dat het hier ruikt naar jaloezie? Heb je niets beters?
Ik heb overigens niet alleen geld als probleem genoemd, ook de mensen waaronder zij zich begeven. :)

Sodeletuut: Als prijs van lessen een indicatie van kwaliteit zouden zijn.... Zou er minder onkunde zijn.