Chaos schreef:Afwachten tot bitloos word toegestaan in het Z dressuur zou ik idd ook niet doen, haha.
Er is maar weinig animo voor het bitloos starten. Er zijn heel wat minder combinaties met startkaart als dat verwacht was.
Mij viel het aantal bitloze starters ook erg mee, vooral als je ziet hoe veel Bokkers het er altijd over hadden dat ze bitloos wilden starten.
Vind je het heel erg raar?
1. Het niveau van de meeste bitloze ruiters is WAAR-DE-LOOS, die horen ook gewoon niet thuis op wedstrijden. Ze hebben vooral veel blabla over de ruiters die wel met ijzerwaren rijden, maar ondertussen snappen ze zelf er geen sikkepit van.... Wat volgt in
2. Dat ze er geen sikkepit van begrijpen is omdat ze geen geld hebben voor les, of gewoon waardeloze les hebben. Wat een reden is van
3. Ze zijn omgeven door meerdere anti-bit betweters of hebben zelf simpelweg geen gevoel bij wat wel eens echt goed kan zijn. Omdat ze van hun omstanders horen dat die en die hun paard zus en zo aanpakken en dat dat dus slecht is.
4. Deze staat op zichzelf, maar is in voorgaande al wel wat genoemd. Ze hebben er gewoon geen geld voor. Eerst heel veel blabla dat ze bitloos willen kunnen starten, kunnen ze dat, gaan ze zich in de kosten verdiepen en komen ze er achter dat ze niet voor niets hun paarden dekenloos buiten hebben staan in de winter.
Zo, dat is dus mijn bescheiden, doch zeer uitgesproken mening.
TS, haal er uit wat je wilt. Er zijn nog geen gedegen onderzoeken gedaan naar bitten in de mond.