Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn paard had ik per ongeluk geleerd dat ze stil mocht staan om te poepen. Dat wou ik er dus weer uithebben, want madam kon een half uur lang moeilijk en traag lopen want ze moest zo ergens een keer poepen. (Even rustig stilstaan werkte niet)
Niet eens hoeven aan te raken.
daar achter de bakrand ( binnenbak) zitten deuren en komen zonder aankondiging soms mensen door, en mijn pony kan niet tegen onvoorspelbare dingen dus die hoeken blijven eng 
Ankje11 schreef:Jemig, dit paard krijgt constant zijn zin! Vindt je het gek dan dat ie niet wil?
Paard wil links? Best gaan we links! Wil er niet langs, prima doen we het niet!
Aanpakken, ook al zit er iemand anders op - dan ook aanpakken!
Haal die bal daar weg, die hoort daar niet!! Stap er op en ga dan weer daar heen. wedden dat het met veel overtuigingskracht lukt??
Chris_Fire schreef:Ankje11 schreef:Jemig, dit paard krijgt constant zijn zin! Vindt je het gek dan dat ie niet wil?
Paard wil links? Best gaan we links! Wil er niet langs, prima doen we het niet!
Aanpakken, ook al zit er iemand anders op - dan ook aanpakken!
Haal die bal daar weg, die hoort daar niet!! Stap er op en ga dan weer daar heen. wedden dat het met veel overtuigingskracht lukt??
Ik wil allereerst even wat over de bal zeggen. Deze ligt hier normaal nooit, maar die ligt normaal in de andere bak in de hoek die ze niet eng vind. Hier loopt ze zonder te kijken langs en is er niets aan de hand.
Geloof me ik heb al heel vaak geprobeerd haar flink aan te pakken (zonder zweep dat wel) Hierdoor wordt ze alleen nog maar erger en erger. Ik kan gewoon niets doen als ze zich zo omdraaid op haar achterbenen. Ja haar terugsturen, maar dan draaid ze gewoon weer om.
Het lukt ook wel, na drie kwartier ongeveer. Maar de keer erop met rijden kan je weer van voor af aan beginnen.
De eerst volgende keer dat ik zelf weer kan rijden (hoop dat dat dinsdag is) ga ik het eens met zweep proberen en helaas die dan ook maar eens echt gaan gebruiken.