No offence, maar dan is dat ook niet goed te beoordelen natuurlijk.Nonensense, bedankt voor de tips
Hij is de eerste keer doorgereden op de stalling waar hij gekocht is, en daarna bij iemand die erom bekend staat jonge paarden op te leren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
No offence, maar dan is dat ook niet goed te beoordelen natuurlijk.
Hij is de eerste keer doorgereden op de stalling waar hij gekocht is, en daarna bij iemand die erom bekend staat jonge paarden op te leren
nononsense schreef:Ik verbaas me over het feit dat niemand heeft gevraagd : waar en hoe is ie 2 maanden doorgereden ? Want hoogstwaarschijnlijk is toen het probleem ontstaan. Mischien naar 'n slechte africhtingsstal geweest ( en die zijn er volop helaas ) ? Als je erachter kan komen wat er precies gebeurd is, is het oplossen wellicht ook 'n stuk makkelijker.
Ik zou het als volgt proberen : ruiter erop en aan de longe, in 'n afgesloten rijbak ; zo voorkom je 'n hoop gevaarlijke (voor jezelf en voor je omgeving) situaties.
Eerst alleen stappen, gaat ie aan de kletter ; de longeur kan hem dan vrij gemakkelijk terugnemen en/of geruststellen.
Andere tip : maak gebruik van de rustgevendheid van 'n soortgenoot. Laat iemand anders erbij rijden of 'n ander mak paard vasthouden in dezelfde bak. Als ie ziet dat het andere paard niet in paniek raakt, blijft hij mischien ook rustig. Dus jij erop en aan de longe en dan mischien 'n andere ruiter op 'n rustig paard wat naast hem loopt aan de buitenkant van de volte.
Sterkte !