Bitloos heb ik gedaan vandaag met longeren dus de bijzet aan de neusriem.
Vast gemaakt maar ook dan doet hij zijn tong er uit.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Natascha schreef:laat je paard eens nakijken door een goede osteopaat en daarna goed losmasseren. De mijne krijgt haar "onderhoudsbeurten" van een happy athlete masseuse en dat doet echt wonderen (ook bij mezelf want ze doet mij ook). Osteopaat en masseuse vullen elkaar heel goed aan. Zelf kun je niet iedere (spier)blokkade loskrijgen. Eerst los laten maken en daarna netjes gaan rijden.
amyz schreef:Bij mij ook de vraag; waarom longeren met bijzets?
Geef hem de tijd, laat hem daarnaast binnenstebuiten keren om pijn 100% uit te kunnen sluiten.
Verder denk ik dat hier al een heleboel goede tips gegeven zijn om die angst eruit te krijgen
amyz schreef:Over de rug lopen kun je beter proberen door m met zn neusje lekker over de grond te laten lopen... Zeker gezien de situatie vind ik longeren met bijzets een heel vreemd advies. Even lekker zo veel mogelijk vanaf blijven lijkt me nu juist
donnie13 schreef:Het probleem is dat als ik hem niet bijzet longeer ,dat hij ze rug kan gaan wegdrukken en dan ben ik verder van huis.
JoviBan schreef:donnie13 schreef:Het probleem is dat als ik hem niet bijzet longeer ,dat hij ze rug kan gaan wegdrukken en dan ben ik verder van huis.
Dan zit er dus ergens een dieper liggend probleem.
Een paard drukt niet voor de lol z'n rug weg. De rug wegdrukken is namelijk spanning en wanneer je dit een paar minuten achtereen doet, dan voelt dat niet bepaald lekker. M.a.w., wanneer een paard dit wèl doet, en dit zijn enige manier is om zich voort te bewegen, dan is daar een oorzaak voor.
En aangezien je paard ook een tongprobleem heeft, lijkt een diepere oorzaak mij voordehandliggend.
En die oorzaak moet je opsporen en wegnemen.
Longeren met bijzet helpt hier niet bij. Je neemt de oorzaak niet weg en de spanning al helemaal niet.
Als ik jou was, zou ik een andere (icreo) osteopaat laten komen. Dat longeeradvies is namelijk waardeloos en blijkbaar heeft die vorige osteopaat ook eea over 't hoofd gezien.
donnie13 schreef:welke osteopaat moet ik dan gebruiken. joviban
donnie13 schreef:geerke het zou fijn zijn.
Als je topic door leest. er staat in dat ik 2 paarden heb waar er 1 van ingeslapen word.
mijn paard word ingeslapen omdat het egt nodig is , omdat hij veel pijn heeft![]()
De diernarts heeft hem onderzocht maar we kunnen niks meer voor hem doen.
Dus het doet nog al pijn ,als je dingen gaat roepen waar je niks vanaf weet.