Plaatsing van de handen (dressuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:19

@montyjansen
It wasnt me helaas :+
Dit is Uta Graf

Geryon :evaw:

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:51

unamie schreef:
@montyjansen
It wasnt me helaas :+
Dit is Uta Graf

Geryon :evaw:

aaaa jammer dan maar in de toekomst, wie weet. ;)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:54

svdijk86 schreef:
neus op de knie is hyperflexen en alles wat hyper of te ver doorgaan is is niet goed.
Mijn instructrice slaat me in mn gezicht als ik mn paard neus naar mn knie toe zou rijden.

Instellen links rechts en wat meer stelling vragen is tot daar aan toe maar een paard zover
doorbuigen dat ze niet meer vooruit kunnen kijken heeft geen toegevoegde waarde voor je paard.

Maar dat is haar en mijn mening.

en dan houden ze vaak hun rug nog recht ook. ;(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:27

Ik ken een paard dat door hyperflexen letterlijk iets gescheurd heeft in de hals dat is gaan ontsteken,
nu bijna een jaar later staakt het paard nog steeds als de ruiter hem lekker wil "elastieken".

Paard loopt zijn winstpunten in de B nog niet maar er hangt op advies ZZ-L ruiter + instructeur nu een
stang en trens in zijn mond omdat hij dan minder vecht :')

Ik zie vrij veel "scheve" paarden (even tussen haakjes want ze zijn allemaal scheef in principe links- rechtsgebogen)
zo ver omgebogen worden en als ze niet verder willen even doorhengelen. De enige reactie die ik zie is
paard gooit schouder naar buiten en zet zich vast ipv dat ze losser worden. Het enige dat losser LIJKT is de hals.
En daar heb je helemaal niets aan want je hebt LENGTEBUIGING nodig.. en dat heeft niets te maken met stelling..
en stelling mag ook nooit meer zijn dan het paard gebogen is :n

Ik krijg van mijn instructrice al op mijn donder als ik iets teveel STELLING vraag op voltes.. laat staan
als ik mijn paard zo zou rijden.. :n of ik het nou "lief" doe of niet.. ze zou me er zeker weten vanaf schoppen
want ze ziet teveel potentie in mijn paard om haar te verpesten met zulke vreemde oefeningen.