maxi (haflinger) rijden 06-08-2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:51

russel schreef:
Het filmpje is geen rijden en je paard niet leren galloperen...

Maar goed, iets aardigs? Vraag je zelf eens af waarom hij het zo moeilijk vind om te galloperen en in galop te blijven...en ga eerst eens bij je zelf te rade, dan eens bij de conditie van het paard en je hele houding van jouw naar je pony toe.. :(

Als ik zo te keer ga tegen mijn paard, dan krijg ik als antwoord een boksalvo......mijn paard pikt dit absoluut niet!!! Pik jij het als je iets moet doen wat je moeilijk vind en zo wordt afgebekt, geschopt en geslagen??? Hemel, ga eerst eens zorgen dat je paard in staat is om normaal een rondje te galloperen zonder jouw er op en kijk eens goed hoe hij zijn rug daarbij gebruikt...galop kunnen ze wel hoor, dat hoeven ze niet te leren, als het niet gaat, dan is er iets aan de hand en kijk eerst eens naar je eigen zit en houding en dan naar je manier van leren naar het paard toe.

zo amen _/-\o_

sorry hoor, maar ik denk dat ts beter op een vechtsport kan gaan dan paardrijden.
arm paard, doet zo zijn best en nog krijgt hij op ze flikker,.

ik ben het dan ook verder eens met de berichten die onder het filmpje van youtube staan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:18

denk dat ze het nu weet. Zullen we nu meer tips geven? Ik lees eigenlijk telkens hetzelfde terug. Als ik haar was, was ik al depressief geworden. Denk dat het nu wel duidelijk is. Haar ogen zijn geopend.

@ ts is een (tijdelijke) bijrijder niet wat? Zo leert je paardje toch leuk gymnastiseren zonder dat jij je hele werkschema er voor moet aanpassen. Het mooiste is dat diegene natuurlijk flink wat kaas van heeft gegeten.

Jijzelf moet natuurlijk ook bijgeschoold worden, maar een extra handje bij je pony kan ook niet verkeerd zijn.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:22

filmpje gekeken, en oef als ik die pony was, ik had je er zo hard vanaf lopen gooien dat je er nooit meer opging, want je maakt het hartstikke onduidelijk en je word daarnanog boos ook terwijl het een groot gedeelte bij je zelf ligt, wat me opvalt is als je aanspringt je been naar achter doet maar algauw weer gewoon bij de singel, probeer deze naar achter te houden zodat hij weet oh, galop en ik moet er nog steeds in blijven.
verder let alsjeblieft op je handen, probeer jepaard niet in de galop te gooien maar hou ze stil, doe desnoods i.p.v. de thiedeman een halstertouw om zijn hals die jij strak moet houden en om geen 1 reden mag verzwakken (niet te strak natuurlijk en ook niet te lang dat je handen niet bij je oren zitten :P )
ooit al x een zitlesje genomen? is heel bevordelijk voor je handen :j
zelf ook een hafje die nu met pensioen is, geluk dat zij weer sterke achterhand had.
verder zal ik je willen aanraden (wat al vele doen)
Kort maar Krachtig

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:36

Moderatoropmerking:
Alles wat gezegd moet worden is nu wel gezegd. Vandaar hier een slotje