Mijn pony steigerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: Mijn pony steigerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:34

Sorry TS, maar sporen zijn ECHT niet om voorwaarts te rijden.
een spoor is om je hulp te verfijnen. Dat wil zeggen, met een nog kleinere hulp (beweging) het zelfde effect krijgen. Maar goed, dat is verder aan je instructrice om uit te leggen.

2 uur per dag op de wei lijkt me erg weinig, staat hij verder op stal?

Misschien is het een idee om een stapje terug te nemen? Dan bedoel ik qua training, misschien kan je je even concentreren op de ontspanning en voorlopig even laag en rond rijden? Halsstrekken, pasjes toe, voltes enz. maar allemaal in een lage lijn. Als dit goed gaat, zonder protest, pak je hem weer kleine stukjes op, steeds een klein beetje. Maar altijd de spanning weer op tijd afvloeien voordat je pony in protest gaat!

Succes

xSimonee

Re: Mijn pony steigerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:18

En daar waar jij jouw sporen gebruikt om jouw pony mee aan te sporen, gaat het mis. Sporen zijn om je hulpen te verfijnen dus begin maar eens met die afdoen. Ook voorlopig niet meer op wedstrijd gaan, slof en bijzet eraf en een GOEDE instructeur zoeken die ervaring heeft met dit gedrag. Ook echt niet meer op stal zetten als ie steigert, niet meer alleen op gaan rijden!