Niet goed genoeg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellymeup84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:02

een paard heeft net als een mens beperkingen.En niet ieder mans kan een marathon lopen of berg beklimmen.
Je kan met heel veel inzet en doorzettingsvermogen een heel eind komen maar voor simmige paarden is het hogere nivo dressuur helaa niet te behalen.
Probeer bij ieder paard te kijken wat zijn kunnen is en haal er uit wat er in zit.Vraag nooit te veel

Moll

Re: Niet goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:10

Laten we niet vergeten dat Z niveau gewoon basis dressuur is, en dus gewoon door elk paard haal baar is.
Niet elke ruiter kan dit niveau behalen, daar zit het probleem.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:56

Ik geloof er zeker in dat sommige paarden niet goed genoeg zijn.

Mijn pony (een draver) heeft een super karakter en is erg werkwillig en probeert zo goed mogelijk met je mee te doen. Maar ze heeft haar bouw niet mee en het hoogste wat er voor ons nu in zit in de training is denk ik max L2, misschien enkele oefeningen uit de M maar echt niet meer.

holiday94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:04

ik denk dat je met elk paard wel Z kunt starten, mits het op een goede manier wordt getraind. natuurlijk heeft de een meer talent dan de ander, maar Z moet kunnen

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:16

Moll schreef:
Laten we niet vergeten dat Z niveau gewoon basis dressuur is, en dus gewoon door elk paard haal baar is.
Niet elke ruiter kan dit niveau behalen, daar zit het probleem.

_/-\o_

Juist!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:02

ik heb niet alle reacties gelezen :o , maar ik denk dat in principe "elk" paard best tot Z niveau gereden kan worden, maar dat het voor de meeste toch echt daar ophoud!
Z-dresuur is echt niet te verglijken met bijvoorbeeld het niveau dat anky rijd. Daar moet je toch echt wel een ander paardje voor hebben. (qua afstammeling/bouw/balans, etc.etc)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:37

Ik ben het ermee eens dat dressuur de basis is en dat het in feite niets te maken heeft met wedstrijden. Dressuur is er in feite voor het paard.
De vraag van TS is dan ook niet of elk paard wedstrijden kan winnen, maar of je elk paard tot de Z kunt rijden.
Ja, lees ik en ik geloof dat best, op voorwaarde dat de ruiter het kan.
Dat laatste zal vaak een probleem zijn, juist omdat er vaak wedstrijdgericht gedacht wordt, ook door de instructeurs. Instructeurs die alles aanpassen op paard en ruiter en zien wat het paard nodig heeft en hoeveel tijd het paard nodig heeft, zijn m.i. dun gezaaid.
Hier zit er iig geen.

Maar goed... tot dusver duidelijk. Maar wat met paarden die er geen h*l aan vinden om in de bak te rijden. Niet zelden zijn dit perfecte paarden voor bosritten, maar hangt hun gezicht tot op de grond als ze in de bak aan het werk moeten.
Persoonlijk geloof ik niet dat je zo'n paard dan tot bakwerk moet dwingen?

Kan me voorstellen dat je dan in het bos wat oefeningen doet voor het lichameljk welzijn, maar dat blijkt altijd beperkt, vrees ik.
Maar zou je zo'n paard dan niet moeten waarderen voor dat waar hij goed in is? En ook daarvoor moeten inzetten?

(lees nogal eens hier op bokt topics over 'gevechten' met dit soort paarden in de bak, waarbij alles erbij wordt gehaald om ze in beweging te krijgen)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:54

ik denk dat alle paarden het kunnen leren maar het soms heel lang zal duren en het niet erg spectaculair zal zijn maar het kanwel

Pianogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:53

Ieder paard kan z lopen, de vraag is of de ruiter goed genoeg is?

frietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:15

Qimm schreef:
Het ene paard heeft een gunstigere bouw en een gunstiger karakter om het ver te kunnen schoppen. Of het onmogelijk is voor een paard die dat niet mee heeft weet ik niet, maar je moet je afvragen als je een niet werkwillig paard hebt of je dan wel naar de top wíl...

inderdaad :j

waurette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:27

ik denk ook wel dat elk gezond paard z kan worden.... een paard dat correct gebouwd is, is natuurlijk wel mooier om naar de kijken als hij/zij de oefeningen uit voert maar in principe kan elk paard wel Z lopen...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 10:50

en verder? kan ieder paard de moeilijkste oefeningen zoals wissels, passage en piaffe uitvoeren? of is daar echt wel talent van het paard bij nodig?