Op Buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angela26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:12

hoi ik denk dat het langzamerhand echt een spelltje is geworden voor je paard.
ik heb zelf een haflinger en die wil af en toe echt drammen om een lekker stukje galop te doen en als dat is gedaan blijft ze doorzetten.
nu heb ik wel als ik wil dan mag ze wil ik dit apsoluut niet dan ga ik haar aan het werk zetten.
voor mijn paard betekent buiten rijden losse teugel en leuk het bos in.
maar als ze niet luisterd dan zet ik haar aan het werk door haar aan de teugel te nemen en haar samen te rijden eventueel wijken om haar op te laten letten. op deze manier laat ik haar op andere dingen letten dan het galoperen of het andere wat ze van plan was.
hoop dat je hier iets aan hebt groetjes :)

Gamova

Re: Op Buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 01:24

Hee hee,
het enige wat ik me kan bedenken is dat je pony een keer geschrokken is of weg gekomen is van iets aan het eind van het pad. Wat heel belangrijk is als je pony angstig is, is dat je haar de ruimte geeft om de angst te overwinnen. Praat tegen je pony (zowel straffend als belonend) laat haar snuffelen en kijken aan het eind van het pad en laat (als dit lukt en je er genoeg vertrouwen voor hebt) de teugels lang genoeg zodat ze kan snuffelen.
Het is namelijk belangrijk dat je pony snapt dat er niks engs aan de hand is.
Wat ook kan helpen is om 1 of 2 paarden of pony's die rustig zijn en niet schrikken of rennen mee te hebben als zogenaamde buddies. Als je pony een bepaalde kant op wil uitwijken kan een van deze ponies de weg als het waren blokkeren. Omdat het een soortgenoot is zal je pony meer vertrouwen hebben in het feit dat ze moet blijven.

In ieder geval raad ik je aan om geen galop meer op dit.pad te doen zolang je het gevoel.hebt dat je pony zelf de controle over haar gangen wilt nemen. Succes!

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 11:30

Allebei heel erg bedankt voor jullie tips!
Ik ga er zeker mee aan het werk!
Erg bedankt <3

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:34

Ik denk niet dat iemand er op deze manier achter komt wat er met de pony aan de hand is/of wat er gebeurt. Dan moeten we het zien. Of eens iemand anders er op zetten op dat pad. Iemand met veel ervaring.

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:18

Jaa, ik zat er ook aan te denken het eens te filmen maarja..
Daar schiet je ook niet veel mee op. ;s

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:00

Ik bedoelde met zien ook in het echt en niet van een filmpje :)

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:40

Jaaa.
Dat snap ik. :)