Bokken...Hoe afleren ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mylady_E

Re: Bokken...Hoe afleren ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:13

Die van mij bokt ook soms bij het aangalopperen, maar dat gebeurd alleen als ik hem ondertussen een tik van de zweep geef (om hem direct actief naar voor te rijden). Als dit niet het geval is, kanb je dit misschien eens proberen. Je laat hem aanspringen in galop, maar van het moment dat hij wil beginen bokken zet je hem terug in draf. Laat hem dan actief vooruit draven en probeer weer aan te springen. En dit blijven herhalen

marijke1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:23

Hoe lang rijd je haar al?
Heeft ze dit altijd al gedaan?
Hoe oud is ze?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:00

Mijn pony bokt me er ook steeds af (idd heel goed voor je zelfvertrouwen).... dit is na een val gebeurt.
Een draak eerste klas werd het.

Is je paard mss gevallen in bv de wei...

Ik heb de ostreopaat erbij laten komen en hij zat idd vast.

Ik zou hem even voor alle zekerheid na laten kijken.

Die van mij is nu 3 maanden in training gegaan omdat hij dus door zijn val niets meer kon.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:37

evih schreef:
Die van mij bokt ook soms bij het aangalopperen, maar dat gebeurd alleen als ik hem ondertussen een tik van de zweep geef (om hem direct actief naar voor te rijden). Als dit niet het geval is, kanb je dit misschien eens proberen. Je laat hem aanspringen in galop, maar van het moment dat hij wil beginen bokken zet je hem terug in draf. Laat hem dan actief vooruit draven en probeer weer aan te springen. En dit blijven herhalen

ja die ken ik
ze doen het soms ook als je (te hard) met je spoortjes prikt.
In de geval zul je heel voorzichtig moeten zijn, en niet prikken, maar goed voorbereiden zodat ze al aanspringen als je alleen je kuit naar achter legt.

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:53

Niet boos worden, onderzoek eerst de oorzaak, is ze heel vrolijk, juist boos, wanneer doet ze het?
Als je paard het doet omdat ie vrolijk is, longeer hem dan eerst goed, en word niet boos. Als hij het doet terwijl hij boos kijkt en het eerder niet deed zal ik toch maar eens je zadel laten nakijken, het bit en al het mogelijke onderzoeken want hij bokt nooit zonder reden!