mijn paard arm bespierd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: mijn paard arm bespierd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 02:37

Hoeveel ruwvoer krijgt 'ie?

Ik krijg geen idee van weinig spieren, maar wel een beetje een 'lege' buik. Maar dat kan ook alleen maar zo lijken - vandaar mijn vraag. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 06:06

Het verschilt zo per paard hoe dik/gespierd ze worden. Mijn vorige paardje was heel schraal en niet dik te krijgen. Ze liep m1, dus werd ook getraind. Als ik haar meer bix gaf werd ze hyper en dus niet dikker. In de wei had ze geen rust om te eten.
Ik gaf altijd muesli en luzerne bij, maar echt helpen deed dat niet. Ze kreeg ook kuilmais, maar dat vond ze weer niet lekker..

Nu heb ik op dezelfde stal een nieuw paard (zelfde voer) en die is groot, stevig, gespierd en snel te dik. Dit is een jong paard en toch al behoorlijk gespierd. Ik zou gewoon wat verschillende aanvullingen proberen en kijken wat het beste werkt. Ik weet van mijn vorige paardje dat je toch altijd zorgen hebt als ze niet dikker willen worden.
Ik gaf ook elke dag een schepje aanvullende vitaminen, weet niet of dat wat doet maar voor mijn gevoel was dat goed voor haar.

Jouw paard ziet er verder prima uit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 06:53

Niets mis met dit paard. Die van mij was ook een volbloed (of in ieder geval voor een groot gedeelte) en had precies dezelfde bouw.
Die is altijd rank gebleven maar spieren zitten er zeker wel aan.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:16

Ik heb ook een volbloed en reed ik ook altijd lang en laag. Nu ben ik anders gaan trainen en nu wordt ze ook mooi in de bespiering. Was er ook al een paar jaar zoet mee en tig supplementen armer geworden.
Maat elk paard is anders hoor. Je zal zelf moeten ondervinden wat werkt :)

Succes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:08

Dit paard ziet er goed uit hoor. Veel paarden zijn te dik, deze niet. En de rest is gewoon de bouw. Mijn paard heeft dit ook.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:42

Ik vind dr er goed uit zien!
Helemaal niet erg dun ofzo.
Sommige paarden hebben nou eenmaal geen aanleg om dik te worden (net als sommige mensen).

Wij voeren hier altijd onbeperkt mais (uit een kuilbult wat normaal voor koeien is) aan onze (te) dunne paarden.
Maar bij ons zijn ze hun hele leven aan mais gewend, dus raad je niet aan het meteen onbeperkt te voeren, maar t zet bij ons lekker snel aan.

Groetjes Miranda

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:45

een halve emmer wortelen, iedere dag :j Kan je verdelen over 2 voerbeurten .

Overigens vind ik het een mooi paard hoor! Volbloeden zijn vaker lastig "dik" te krijgen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:41

Flink wat weidegang zomers doet ook wonderen! Daarnaast idd veel ruwvoer..en meer kan je bijna niet doen.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:01

Ik vind haar niet te mager,weet ook niet wat je voert maar denk wel dat je door haar toch wat meer bovenin te rijden en wat meer op heer achterhand toch wel wat meer spieren kan trainen. En misschien heeft je paard toch wat meer voer nodig om ook de mogelijkheid te krijgen wat bespiering aan te maken. Vaak gebruiken deze heethoofden zoveel energie in hun gedrag dat ze van het voer geen reserves meer overhouden om bespiering aan te maken. En als je bang bent dat ze daar weer te heet van word zou ik een deskundige raadeplegen wat je het beste kan voeren. Maar ze is niet te mager, wel arm bespierd.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:16

JastieHorse schreef:
Flink wat weidegang zomers doet ook wonderen! Daarnaast idd veel ruwvoer..en meer kan je bijna niet doen.

Inderdaad! Op de stal waar dit paard nu staat is geen weidegang,of alleen maar een paar uurtjes... Tevens te weinig ruwvoer naar mijn mening.. Dus Dagmar, verhuizen lijkt mij een goede optie! En dan naar een stal waar ze 3 tot 4 keer per dag ruwvoer krijgt! Plus genoeg weidegang!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:21

Ze staat al sinds augustus (dacht ik) op een andere stal.

marlies_st

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:08

wij hebben een pony die al vanaf dag 1 niet dik te krijgen was.
het is een b pony waar we toen 2,5 kilo brok aan voerde naast onbeperkt kuil.
en toch was het een gespierde spijker.
hij stond op een dacht ik rustige stal.
2,5 jaar geleden ben ik verhuisd en de pony ging naar een andere stal.
en wat denk je??? hij krijgt nu 1 kilo per dag en minder kuil en hij is tonnetje rond.
de stal is klein en rustig. er staan maar 7 andere paarden dus er is altijd rust.
het heeft wel een paar maanden geduurd voordat we zeiden hij is te dik.

kijk goed naar de stal. heerst er wel rust.
volbloedjes zijn vaak zenuwachtig en binnenvetters. dit gaat ten kosten van zijn lichaam.

nicolleZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:28

Hoi ja echt een volbloed. Ik heb ze ook. Ziet er goed uit hoor. Niet al te veel lang laten lopen. Stukje voor de schoft mag wel iets meer maar dat kryg je door veel te verkorten en verlengen in hals. Geen mais voeren, worden het bommetjes van. Idd niet te veel by voeding. Beetje lucerne en misschien juist muslie of brok waar ze niet heet van worden. Ik wil ook aan alle mensen vragen die misschien een dikke haflinger hebben. Hebben jullie wel eens een dikke sprinter op de tv zien hardlopen?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:05

ziet er prima uit, geen gram te mager, hou ze maar zo, da's gezond:)

botervlieg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

Ze ziet er erg goed verzorgd uit maar er klopt inderdaad iets niet.
Haar bovenrug/schoft ziet er niet goed uit. Staat ze vaak op wei? Of vooral op stal?
Ik merk dat paarden zichzelf netjes bespieren als ze gewoon buiten staan en uiteraard continue ruwvoer.

Te mager is hij niet, het is zoals je zegt de bespiering waar iets fout zit.

Succes met zoeken!

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:26

Ziet er anders niet slecht uit. Goed verzorgd, maar wat botervlieg zegt, de bovenlijn lijkt wat strak.
Hoeveel eiwitten krijgt ze? Eiwit is nodig voor de spieropbouw, en ondanks dat ze goed gezond eruit ziet en ook niet dikker hoeft, is misschien wat meer eiwit nodig om de spieren daar op te bouwen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:27

nicolleZA schreef:
Ik wil ook aan alle mensen vragen die misschien een dikke haflinger hebben. Hebben jullie wel eens een dikke sprinter op de tv zien hardlopen?

Okeeee en wat heeft dat met dit topic te maken? Het zijn allemaal goed bedoelde adviezen die hier worden gegeven. Dan hoef je niet te gaan katten :')

nicolleZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:18

Jastie, bedoel daar helemaal niks lelijks mee, helaas staat het in een teks bericht zonder emoties. Er stond wel ergens dat ze hem te mager vonden en probeer alleen maar te zeggen dat een volbloed gemaakt is om hard te lopen en dus anders is gebouwd dan byv een haflinger die boterham billen heeft. Dit paard ziet er super gezond uit, al myn volbloeden vinden het ook moeiljk om te rekken en het stukje voor de schoft te gebruiken omdat ze meestal iets op de voohand gebouwd zyn maar met de juiste training bouwen ze net zo op zoals byv een kwpn.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:32

probeer eens omega 3 van subli in die zilveren zakken mijn avs wilde ook maar niet aankomen maar sindshij dit krijgt
heeft hij echt massa gekregen

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:37

paard ziet er keurig uit. Myoplast geeft exact hetzelfde resultaat met 1 schepje per dag ipv 2 schepjes, daarnaast heb ik nooit terugval gezien na het stopppen.