grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:38

Leuk paardje heeft goede bespiering. Let alleen wel op je handen vind ze op sommige foto's wat te wijd uit elkaar staan en te laag ze mogen wat hoger

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:45

Wat kun jij verschrikkelijk heethoofderig reageren zeg!
Kijke even op de site van de KNHS en zoek de regelementen op. Hierin staat hoe je versneld kunt promoveren.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:37

reinandje schreef:
peetje82 schreef:
lijkt me wel omdat je er gelijk Z mee wil starten, maar als je dat mag, mag je ook versneld promoveren.
Anders mag je ook geen Z starten...

en ik mag gewoon z starten want heb hier voor al 3 paarden in het z gehad!

kalm aan, jeetje........
als je weet dat je Z mag starten kun je toch ook weten dat je dan versneld mag promoveren.

ilse86

Re: grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:54

Naja, laat Ts mooi Z starten als ze dat wil. Ik had zelf ook gekozen voor M in eerste instantie. Dat er nog een lange weg te gaan is, mag duidelijk zijn nu.
Ts, je houding oogt inderdaad strak. Ik had het alleen even vermeld in je openingspost. Dan had je waarschijnlijk milder commentaar gekregen.
Ik snap je frustratie hierover. Ik heb zelf ook erge last van mijn heup en rug. Dat het dan niet gaat zoals je wilt met rijden is zwaar k met p. Loop er zelf ook dagelijks tegenaan.
Wat betreft de rest van t commentaar (spoor, handhouding) ga ik mee. En ja, ook ik vind een staart netter, maar dat is geen issue.
Paard is leuk! Hou wel van een type met iets meer body.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:48

Ik vind het eigenlijk best wel heel erg mee vallen, wat je houding betreft. Je zit op de meeste foto's gewoon recht, beter dan veel andere ruiters. Het enige puntje van kritiek op je houding zou wat mij betreft zijn je hakken. Daar moet je jezelf echt op foeteren om je tenen naar binnen te draaien en hakken wat meer uit te drukken. Als je eigen houding al met de tenen naar buiten is is dat echt onwijs moeilijk, maar het maakt het beeld meteen een stuk aangenamer.
Verders, wat een joekel van een paard zeg! Veel lengte, zware hals... heb je vast nog een hele klus aan.
Het lijkt dat hij nog niet helemaal los wil laten en mooi over het ruggetje te lopen. Hij mag achter ook nog wat meer ondertreden. Ik kan je wel allemaal advies gaan geven over hoe je dat voor elkaar moet krijgen, maar weet zeker dat je dat zelf ook wel weet en dat het helemaal goed komt ;) immers heb je al meer paarden opgeleid dan ik! Succes met deze reus!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:41

reinandje schreef:
peetje82 schreef:
lijkt me wel omdat je er gelijk Z mee wil starten, maar als je dat mag, mag je ook versneld promoveren.
Anders mag je ook geen Z starten...

en ik mag gewoon z starten want heb hier voor al 3 paarden in het z gehad!

Adem in adem uit, denk aan je bloeddruk.
Lees even op je gemakje de (vernieuwde) regelementen door op knhs.nl
Daarnaast ga ik mee in het gegeven commentaar betreft je hakken/handen.
Krijg je ook les? Het is imo nooit verkeerd ook al ben je al zzl :)

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:36

NiNM schreef:
reinandje schreef:
[quote="peetje

Adem in adem uit, denk aan je bloeddruk.
Lees even op je gemakje de (vernieuwde) regelementen door op knhs.nl
Daarnaast ga ik mee in het gegeven commentaar betreft je hakken/handen.
Krijg je ook les? Het is imo nooit verkeerd ook al ben je al zzl :)

haha ja misschien dat ik in jullie ogen wat heftig reageer is niet mijn bedoeling geweest om het zo over te laten komen.
ik heb nu geen les omdat ik er echt een aantal jaar bijna tot niet heb gereden vanwege bekken klachten.
maar de bedoeling is zeker weer om te gaan lessen!!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:38

Femke16 schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel heel erg mee vallen, wat je houding betreft. Je zit op de meeste foto's gewoon recht, beter dan veel andere ruiters. Het enige puntje van kritiek op je houding zou wat mij betreft zijn je hakken. Daar moet je jezelf echt op foeteren om je tenen naar binnen te draaien en hakken wat meer uit te drukken. Als je eigen houding al met de tenen naar buiten is is dat echt onwijs moeilijk, maar het maakt het beeld meteen een stuk aangenamer.
Verders, wat een joekel van een paard zeg! Veel lengte, zware hals... heb je vast nog een hele klus aan.
Het lijkt dat hij nog niet helemaal los wil laten en mooi over het ruggetje te lopen. Hij mag achter ook nog wat meer ondertreden. Ik kan je wel allemaal advies gaan geven over hoe je dat voor elkaar moet krijgen, maar weet zeker dat je dat zelf ook wel weet en dat het helemaal goed komt ;) immers heb je al meer paarden opgeleid dan ik! Succes met deze reus!

dankje voor deze leuke reactie ja me tenen dat is echt een ramp haha ik loop ook gewoon met me voeten naar buiten dus het is heeel moeilijk om die naar binnen te houden gelukkig gaat het met mijn leren rijlaarzen wel een stukje beter.
wat betreft over de dingen van het paard heb je helemaal gelijk hij is indd nog niet helemaal lekker los en kan zich heel sterk maken!
maar daar zijn we hard mee aan het werk!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:34

Moderatoropmerking:
De discussie over wel of niet Z is bij deze voldoende besproken. Graag nu weer ontopic reageren. Dit topic is immers geplaatst bij HAW. Reacties kun je plaatsen conform de regels van HAW

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:48

Ik vind dat je jezelf een beetje vasthoud aan de teugels, misschien omdat je nog niet genoeg balans hebt?
En ik ben het ook met de rest eens dat je houding ook niet alles is. Misschien een zit les ofzo?

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:01

Jammer van alle reacties over het Z en niet en wel.

Maargoed ik vind je paard een mooie verschijning zeg!
En jullie zijn een leuke combinatie samen.
Alleen soms lijkt het alsof je spanning op je onderarmen heb, alleen is dit niet terug te zien in de aanleuning van het paard, die oogt vrij ontspannen op je teugels.
Dus probeer misschien je handen iets ontspannender te laten, of lijkt het maar zo?

Veel succes verder

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 17:12

natas_joy schreef:
Jammer van alle reacties over het Z en niet en wel.

Maargoed ik vind je paard een mooie verschijning zeg!
En jullie zijn een leuke combinatie samen.
Alleen soms lijkt het alsof je spanning op je onderarmen heb, alleen is dit niet terug te zien in de aanleuning van het paard, die oogt vrij ontspannen op je teugels.
Dus probeer misschien je handen iets ontspannender te laten, of lijkt het maar zo?

Veel succes verder

dankje!! ja ik denk dat het zo lijkt want als ie lekker loop is ie lekker ontspannen hij kan zich wel ff sterk maken maar het is niet zo dat ik m naar beneden dwing of iets.