hoe moet ik verder ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:57

Ik heb al eerder twijfels gehad met het rijden van stoer. Ik vond in het begin dat er te veel kinderen op gezet werden om te rijden. Het is een jonge pony en die heeft ook streken. Ik ben het met Nikki eens dat hij een vast persoon moet hebben die hem longeert en rijdt. Het is jammer dat hij niet door wordt gereden en er uit wordt gehaald wat hij kan.
De reacties van de meer ervaren ruiters op de manege kan ik me goed voorstellen. Als hun hem aan het werk zetten en de overige dagen wordt er niets mee gedaan, zou ik ook denken los het zelf dan maar op. De eigenaren moeten er ook aan mee werken.
Ik heb ook al bij Jessica aangeven dat het misschien een goed idee is, dat M lessen met Stoer gaat nemen, prive lessen omdat volgens zeggen hij de groepslessen op de kop zet. Nu wordt er meer met hem aan gehobbeld.
Over dat Arjen hem moet rijden, daar laat ik me niet over uit. Ik denk met goede begeleiding en lessen andere er ook op kunnen rijden. Het is een jonge pony die moet weten waar de grenzen zitten, wie de baas is maar wel gerespecteerd moet worden.
Hopelijk komt het allemaal goed en komt er een ruiter die lekker met hem aan de slag gaat. Het is een leuke pony lijkt me en heeft volgens mij geen kwaad in zich.

Maar Jessica, is hij nu wel of niet met jou over de bakrand gesprongen, begrijp er niets meer van.
Laatst bijgewerkt door Liebje_ op 01-07-11 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:08

duikpaardje schreef:
Klopt het dat ik uit het verhaal heb opgemaakt dat dit paardje dus verkocht is door chaos aan een particulier, die het paardje bij een manege in pension zet en vervolgens iedereen hem maar laat verzorgen en rijden of begrijp ik het nu verkeerd ?

Correct! :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:13

Ik snap het niet dat de eigenaar het in z'n hoofd haalt om jou, na deze buitengewoon gevaarlijke actie van de pony, jou weer te vragen om dit paard te gaan rijden.
Natuurlijk ben je vereerd en is het een leuke pony. Maar daarmee is het nog niet 'verantwoord'.
Een pony is gevaarlijk als hij onberekenbaar gedrag laat zien Hij is vast 90 % braaf, maar mag niet ineens zeer gevaarlijk gedrag vertonen.
Jou leven gaat voor. Eerst goed genezen....
Hard gezegd: Laat die eigenaar zijn probleem zelf maar oplossen.
Met een goede instructeur en een ervaren ruiter die deze pony een goede basis geeft. Een jonge pony (met deze streken) moet niet iedereen op z'n rug hebben. Dit dier is gebaat bij een goede (her)opvoeding.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:54

Mikkk schreef:
Nee ze worden lekker rustig als ze al knetterdruk zijn en dan ook nog eens moeten stilstaan en achteruit lopen :+

Die pony komt niet in de wei, krijgt naar wat ik hoor erg veel brok. Dan is ie ook nog eens druk van zichzelf. Niet gek als ie ontploft als er één keer in de twee/drie dagen iemand wat mee doet. Toch?

Oeps, dat was ik even vergeten. (In mijn wereld staan namelijk alle paarden buiten)
Dan is het niet zo gek dat ie zo knetter is nee.

Paard moet gewoon naar buiten, punt.

xjesssicaa

Re: hoe moet ik verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 23:12

Deborah, hij is wel met mij over de bakrand overheengesprongen.
sassol; het is niet meer gevraagd om hem te rijden omdat ze weten dat het nu niet met mijn rug kan,

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:00

@ jessica, ik vroeg dat omdat nikki aangaf gehoord te hebben dat hij niet over de bakrand was gesprongen, vandaar ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:01

Ja, nee, had het al gewijzigd. :D
Was een grapje.

Haha, grappig he. :P

Ik begreep haar verkeerd en legde dus verkeerde link met wat ik gehoord had. Whaha.
Blond. :D

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:03

Oh okee, de wijziging heb ik dan gemist ;)
Onduidelijkheid verholpen :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:04

Ik heb die wijziging ook gemist, het staat er nog steeds geloof ik :)
Nikki, heb jij nog contact gehad met eigenaar van Stoer? Nog nieuwe ontwikkelingen?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:23

Longeer je hem normaal voordat je erop gaat ? Zo nee kun je dat even proberen,
of longeren met passoateugel ect.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:35

als je mijn kind zou zijn zou ik je er niet meer op laten rijden.
Veiligheid is het allerbelangrijkste en dit paard is op dit moment zeker geen vertrouwd paard.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:34

sannerebbel schreef:
Longeer je hem normaal voordat je erop gaat ? Zo nee kun je dat even proberen,
of longeren met passoateugel ect.

van te voren word hij nooit gelongeerd.