2 NF-ers @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: KCT's Charon & KCT's Unique (NF-ers) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:01

het valt me ook op dat je je handen nogal wijd houd. Verder vind ik dat je op de springfoto' s je handen wat meer mee naar voren zou moeten doen. Wel leuke pony' s hoor! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:09

Leuke paardjes heb je te rijden :)
Met losrijden vind ik diep en rond niet erg, maar vergeet niet links en rechts ook te buigen. En zorg dat het geheel maar wel goed voorwaarts blijft.
Alleen daarna kun je proberen "uit te schuiven". Dan lopen ze alsnog goed over de rug, maar wel langer in de hals. Zodra je paarden te kort in de hals worden, gaan ze op de voorhand knallen. Probeer dat te ontwijken door uit te schuiven na het losrijden. De hele tijd zo rond rijden heeft geen zin, daar gaan ze zwaarder van in je hand worden omdat ze steeds meer op de voorhand gaan lopen. Als je je paard na het losrijden wat langer in de hals rijdt, kun je checken of hij op de voorhand loopt door je teugel af en toe ineens "los te laten" (niet helemaal los, je snapt wat ik bedoel) en hem daarna weer op te pakken.

hoop dat je er wat aan hebt :)

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 06:42

Ik vind het een heel streng beeld wat ik jammer genoeg op veel foto's terug zie. Probeer wat meer teugel te geven en veel overgangen te rijden om wat meer ontspanning te geven, brengen. Verder wel zuper leuke paardjes, wat een scheet zeg die schimmel. Succes

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:55

ik zou je wat minder druk maken over de voorkant, en helemaal niet gaan oprichten. ben jij en je paardjes nog totaal niet aan toe. laat de teugels voor de verandering eens heel lang, zoals bij halsje strekken, of nog langer. hou ze tussen 2 benen, ga eens schakelen. sporen af. en dan heel veel overgangen. naar voren op je been, terug op je zit. als het paardje dan ontspannen is na een aantal weken, weer een beetje contact opzoeken. back to the basic.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:50

Wat een ontzettende leuke paardjes heb je om te rijden!
Je hebt echt al ontzettend veel reacties, waar ik het met sommmige eens ben, maar wel van mening ben dat ze hun mening beter anders kunnen uiten..

Is het geen idee om ze nog lager in te stellen (vwnw) maar wel probeert hun neusje er uit te rijden. Ik rij altijd veel achtjes (stap en draf) of verwisselen van gangen als ik op de aclijn kom. Als je merkt dat de paarden te diep lopen, geef je voorzichtig been en biedt je met je handen ruimte aan, zodat de paarden zich langer kunnen maken.

Ik heb ook gelezen dat je al les hebt. Misschien is het een idee om iets langer los te werken en dan goed vwnw proberen te rijden en dan erna, als ze los zijn, opgericht te rijden. Vervolgens zou je je les dan weer kunnen afsluiten met vwnw?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:57

Erg leuke pony's rijd je, waar zeker toekomst in zit.

En een tip om je pony's neus naar voren te krijgen.
Niets meer vragen en normaal teugelcontact houden.
Hand toestaan(naar voren) en been bij geven, floepen ze er zo uit.
Wel je teugels op maat houden dan he!

Succes en ik hoop dat je dit gauw door krijgt, want zo kan je niet op wedstrijd verschijnen.
*De extra foto's die je naderhand heb geplaatst, zijn enkel de eerste en de laatste foto's correct gereden.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

haai je hebt erg leuke pony's

probeer echt aan je handen te werken want hier worden ej pony's niet beter op
neem iets aan van de mensen hier
je zegt steeds dat je geen harde hand heb maar ik zie in dit topic en op de foto's in je profiel een terugwerkende stenge hand

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:43

Ik vind het er goed uitzien Kimberly! Prachtige beestjes ook! +:)+
Probeer je handen wat meer te dragen, dan geef je ze net wat meer ruimte in de hals en rug om nog meer te ontspannen :)