newt schreef:Ik erger me vaak aan de term, "mits juiste begeleiding geen probleem".
Wat is de definitie in jullie ogen van begeleiden?
Begeleiding in de zin van les?. Want zo begrijp ik de term mits goede begeleiding die jullie stellen,
of begeleiding in de zin van iemand die een oogje in het zeil houd.
Een jonge ruiter kan prima op een jong paard, niet alle pony's (daar gaat het meer om) en paarden zijn draken en pubers met 3/4 jaar. Er zijn er meer dan genoeg zo mak als een schaap.
Mijn mening, wanneer een ruiter in algemeen jong en oud ambitie heeft in de sport en dan bedoel ik niet alleen wedstrijden de sport paardrijden in het algemeen, jezelf willen verbeteren, ja dan heb je begeleiding nodig, maar niet alleen met een jong paard maar ook met een ouder paard. Wil je ergens komen dan heb je instructie/begeleiding nodig.
Wanneer een ruiter gewoon wil rijden, een rondje door de bak een rit door het bos dan is die "mits goede begeleiding" niet nodig in mijn ogen (nou ja een bos rit is wat andersmaar dat geld voor jong en oud met een jong of oud paard/pony).
Maar waarom zou diegene geen begeleiding nodig hebben in jouw ogen als je een jonge pony/paard heb wil je immers toch dat de basis er goed inzit.
dat je verder wordt geholpen als je tegen problemen aan loopt? Het maakt niet uit of het nou een sport paard wordt of een bos paard.
Er kan heelveel mis gaan als je het in je eentje gaat proberen met een ervaren persoon erbij heb je steun vanaf de grond iemand die je kan helpen commentaar geven in wat je goed en fout doet.
Er kunnen al snel kleine fouten in het paard sluipen als je het in je eentje als je geen ervaring heb.(met ervaring ook trouwens.)
maar dat geld voor jong en oud met een jong of oud paard/pony)