Boy @springwork (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue9

Re: Boy @springwork (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:07

Sow, fijn flexibel beestje met een goede techniek ook nog. Veel succes samen!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:12

"dat is bokt"nee dat is niet bokt. dat zijn meningen van verschillende personen.
De minder enthousiaste toon werd pas gezet toen TS voor de zoveelste keer zei dat ze dat niet deed alleen bij de hoge sprongen (en daar werden een aantal van de kritische mensen op aangevallen dat ze niet zo door moesten zagen, maar als je terugleest zie je dat TS heel lang blijft zeggen dat dat niet zo is etc, daaaar mogen mensen dan toch netjes tegenin gaan en dat zie ik gebeuren). Er werd en word heel redelijk verteld wat er is en hoe het beter kan, er staan meer dan genoeg positieve dingen tussen. Gelieve die mensen niet voor zielepieten uit te maken. Eerst kijken tegen wie je het hebt (er zitten hele fijne en nette reacties tussen van mensen die echt wat hebben gepresteerd in de springsport, die mag je best serieus nemen) en waarom diegene iets zei. niet iedereen die in zn handen staat te klappen bij het zien van hoge sprongen heeft het automatisch bij het rechte eind en andersom ook niet maar om iemand mening af te doen als meelopen en onzin, vind ik erg laf.
Fijn TS dat je nu tegen iedereen zgt die wat aan te merken had "jullie zijn zielepieten" dat siert je niet bepaald. ik quote: "Geef je ook helemaal gelijk josieee :p "
bah

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 10:23

IK quote; ''omdat je toevallig wat jonger ben gaan ze je gelijk vertellen wat allemaal super slecht is, en vergeten ze de goede dingen.''
en dat is WEL bokt, over iets blijven doorzagen tot het er langs je oren uitkomt , Waar is dat goed voor ? voor niets . heb hier op bokt mensen gezien met een veeeele erger houding en daar staan dan reacties bij als goed bezig ? jaaaaaaaaaaaaaa hoor ik begrijp het?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:25

zijn mooie foto's hoor!!! Die houding weet je nu vast wel en komt helemaal goed :Y)
wat je wel zou kunnen doen is regelmatig in-uitjes of lijntjes rijden.
Als je die goed neerzet klopt je afstand ertussen altijd en kunnen jij en je pony wennen aan de juiste plek voor afzet.
op den duur weet je dan niet beter, en word het plaatsen veel makkelijker.
Verder heb je een hele leuke pony.
Geniet ervan!!!!!!!!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:26

Nou als ik mijn reactie en de reacties daarvoor lees krijg je een TIP en een compliment, van bijna iedereen. Dus ik snap je hele probleem niet zo?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:31

ambeeeer schreef:
IK quote; ''omdat je toevallig wat jonger ben gaan ze je gelijk vertellen wat allemaal super slecht is, en vergeten ze de goede dingen.''
en dat is WEL bokt, over iets blijven doorzagen tot het er langs je oren uitkomt , Waar is dat goed voor ? voor niets . heb hier op bokt mensen gezien met een veeeele erger houding en daar staan dan reacties bij als goed bezig ? jaaaaaaaaaaaaaa hoor ik begrijp het?

het gaat er totaal niet om dat je jonger bent, waar slaat die reactie op?! Heeft iemand het hier over je leeftijd gehad? Precies. En NIEMAND heeft gezegt dat iets super slecht is. Wat een overtrokken reactie zeg.
Ik zie toevallig 2 bekenden langskomen die reageren in je topic, beiden SGW en springruiters van niveau, maar die moeten maar niet doorzagen (terwijl jij er tegenin bleef gaan, tot de vorige pagina) Het is NIET bokt om door te gaan op iets, het zijn personen, in het echte leven had ik ook doorgepraat totdat ik door zou dringen. Want als jij blijft zeggen dat je alleen plat ligt en je paard hinderd op hoge sprongen en wij zien wat anders, mogen we dat toch zeggen? Ik hoef geen gelijk te hebben, maar wel het idee krijgen dat er word geluisterd. heb ik geen forum voor nodig en ik denk met mij velen niet. Bovendien krijg je zat complimenten dus ik zie echt niet in waarom JIJ de toon in je eigen topic zet. je plaatst een erg denegrerende post hierboven.

Silkebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:48

Het spijt me maar even iets heel erg niet rijtechnisch: 'Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor ik begrijp het' is tot nu toe het enige bericht dat over leeftijd gaat. Wanneer je een topic in horses at work aan maakt ipv bijvoorbeeld rijden ITP geef je hiermee indireckt of direckt aan dat je rijtechnisch commentaar zou willen. Het valt een aantal ruiters op dat er toch iets mankeert aan je houding op bepaalde foto's. Wanneer jij dit ontkent benadrukken zij dat het misschien (ook al ontken jij het) wel je paard zou kunnen hinderen. Zo gaat dit beide kanten op door.

Is dit dan een manier om te reageren? Ik denk dat het niet met jong zijn of iets dergelijks te maken heeft, misschien wel dat het verergerd door de kinderlijke reacties. Dat kan frustrerend zijn voor degenen die op je willen reageren. Misschien een idee alleen te vragen om commentaar wanneer je er zelf behoefte aan hebt? Soms ben ik ook aan het klooien met mijn Des en ik heb dan even niet de behoefte dat iemand er wat van zegt omdat ik me al zelf bewust ervan ben en commentaar wordt hem dan niet, dan kan je voorspellen dat het niet lekker valt. Dat post ik dus ook zeker niet. Andere kant op je bent even zo trots op die foto's dat je geen commentaar wil behalve 'jezus wat een lekker paard'! 'wat spring je hoog' e.d. Wees zo slim en zet het dan in rijden ITP veel meer een topic dat past bij jouw verwachting en wat je wil horen.

Anders levert het alleen dit soort discussies op, waar ook jij volgens mij niet blij van wordt.

Rijtechnisch: Bij het draven zie je dat Boy wat opgekropt loopt, en niet mooi eronder met die lange achterbenen van hem. Natuurlijk ook juist moeilijk daar door maar veel overgangen en schijn overgangen zou die billen van hem welleens wat sterker kunnen maken.

Ik ben het ook eens over het duiken, misshcien een tipje hoe ook jij het kan zien; Zie je dat jouw borsten steeds zowat op zijn schoft liggenen soms zelfs echt erop? terwijl jouw billen wel ver uit het zadel steken? Misshcien iets visueler commentaar op je houding. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

(wat een lang verhaal.. oepsie?)

karlijnup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:31

je handen gaan goed mee met de hals, al moet je wat meer zijn mond volgen in plaats van ze boven op de hals naar voren te steken. probeer ook je billen wat minder ver uit het zadel te laten komen en voor iets meer om hoog te blijven. leuke pony

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:23

Ben het eens met de rest.. het meegaan boven de sprong vind ik super!! dat zie je niet altijd +:)+

Maar het is maar goed dat je nog geen grote volgroeide borsten heb, want die hadden je dan in de weg gezeten :=
het enige wat je moet aanpassen aan je houding is dat je je BOVEN lijf iets minder ver "op" de hals legt..
dus iets minder plat zeg maar..

verder ziet het er super uit hoor..

Probeer te oefenen met minder hoge sprongen en ga oefenen op het uitkomen.. ga de galop sprongen meetellen en zorg dat hij netjes voor de sprong uitkomt..
oefening baart kunst ;)

af en toe een hoge sprong meenemen is natuurlijk leuk, zal ik ook zeker blijven doen, maar oefen je zit en je techniek van jou en je paardje op een lagere sprong..

neem je ook weleens lijntjes mee?? dubbel sprongen en in-en uit jes??

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:14

Jaa hoor, en in-uitjes doen we ook maar de enkele keren dat we dat al gedaan hebben was da wel laag :) bedankt!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:20

leuke combinatie aangezien het haw is moet ik commentaar geven,
maar dat is al gegeven dat je niet moet liggen op je paard.
ik wens je heel veel succes en ben zeker benieuwd na meedere topics van jou.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:29

Andere topics zal er zeker wel komen nu het vakantie is :) Bedankt

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:24

Phoef, wat een commentaar over het zelfde, maar dat heb ik ook vaak hoor dat ik ga liggen''. Neem aan dat je les hebt, zo niet maak dan vaker foto's zodat je ze kan vergelijken en punten kunt zien waar je op moet letten.

Succes!

niekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:36

Leukkk paardje!
alleen met springen heb ik 1 tip; geef je paard wat meer teugel.
Voor de rest leuk!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:05

@fenne ; ja ik heb les en doe dat , vaak foto's nemen :)
@niekk ; waaaaatt ? :D iedereen zegt dat ik genoeg teugel geef maar dat ik te veel ga liggen :)))

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:56

Goed springwerk! Ziet er erg netjes uit :)

Het enige waar ik nog 'commentaar' op heb is de bodem. Je springt wel op een erg harde ondergrond zo te zien, dit is niet echt goed voor de gewrichten van je pony, wil je nog wat langer van het springen kunnen genieten zou ik hier proberen iets op te verzinnen;)!

Veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:48

WM_, dat was het eerste wat ik ook dacht... erg veel paarden hebben last van hun hoefmechanisme de laatste tijd zei mijn DA pas, vanwege de harde ondergrond door de droogte van de laatste tijd. Dus pas daar mee op!
Vind het echt een springwonder!! ik heb er geen verstand van (van springen) maar vind hem echt hoog over die hindernissen gaan, met veel power!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:17

oops ik dacht dat springen op een wei niet zo erg was :o
Maar ben al vol op aan het zoeken naar een piste hoor :)