Miss_Caroo schreef:bedankt!
normaal gesproken heb ik mijn cap áltijd op. Alleen deze week had ik hem wat minder op omdat ik hele erge hoofdpijn van mijn cap krijg.
Dan is het tijd voor een nieuwe cap, een cap is erg belangrijk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
svdijk86 schreef:Als dit DE Antoine de Bodt methode is, ben ik geen fan. Sorry.
Hij kantelt, jij zegt dat hij recht is terwijl jij scheef zit (kan niet want je belast hem door scheef te zitten
+ ik zie duidelijk dat hij zijn neus naar buiten kantelt.. + hij is helemaal niet nageeflijk hij buigt alleen zijn
hals, zijn kaak zit nog steeds op standje hanghaspel.
Tenminste, hij ziet er uit alsof hij heel erg aan jouw handen terug loopt te trekken. Probeer op je kont
te gaan zitten want je gaat je rug wat hol maken. Nu ben je nog jong.. maar als je dit dagelijks gaat doen
heb je straks net zo'n rug als ik (ik kan met geen mogelijkheid mijn rug meer recht maken, ook niet als ik
niet paard rijd. Is zo vergroeid)
Ook pluspuntjes, mooi actief en mooi achterbeen. Succes met je super leuke bonte!

sterk of niet, je moet ze zeker niet in de lucht steken.

matyee95 schreef:hmmm...
Je zit hem te veel in de mond. Je zegt wel zo mooi dat je hem 'rechtricht' maar als hij niet nagevelijk loopt, is hij ook niet recht.
Buitenhand erbij, en je hebt je teugels ongelijk
en je hand te hoog. hierdoor laat je het paard niet op zijn eigen benen lopen dus je 'tilt hem op'..
Je been mag best naar achteren liggen. als je hem maar aan je been hebt.
Probeer hem voorwaarts te houden en spelend te zijn ben je binnenhand (kleine zachte ophoudingen maken) en je buitenhand er goed aanhouden!!
succes!!
Air schreef:matyee95 schreef:hmmm...
Je zit hem te veel in de mond. Je zegt wel zo mooi dat je hem 'rechtricht' maar als hij niet nagevelijk loopt, is hij ook niet recht.
Buitenhand erbij, en je hebt je teugels ongelijk
en je hand te hoog. hierdoor laat je het paard niet op zijn eigen benen lopen dus je 'tilt hem op'..
Je been mag best naar achteren liggen. als je hem maar aan je been hebt.
Probeer hem voorwaarts te houden en spelend te zijn ben je binnenhand (kleine zachte ophoudingen maken) en je buitenhand er goed aanhouden!!
succes!!
Zucht.
Sinds wanneer is een paard in de juiste nageeflijkheid en dus o.a. rechtgericht wanneer je hem in de krul dwingt?
Als je de juiste lichtheid in het hand hoger hebt kan het paard er juist niet op steunen.