Paard die de staart schuin dragen altijd scheef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:37

annebe schreef:
Dan moet je zeker het zadel niet laten aanpassen! In dat geval komt er veelal spieren en zenuwen in de knel nadat je een paard wilt rechtrichten.
Bij extreme scheefheid... Stop tijdelijk met rijden en ga trainen vanaf de grond met lange lijnen e.d.

Ook bij scheve paarden kun jij recht zitten als ruiter, jij geeft tenslotte je paard het goed voorbeeld en kan er voor zorgen dat het paard weer recht word.
(Zeer veel paarden zijn scheef, zowel van nature als van scheef zittende ruiters.

Okay, niet laten aanpassen dan, maar je kunt er ook niet mee doorrijden. Boomloos wil denk ik iets beter dan heb je in elk geval geen scheef liggende boom.
Ik ben het niet met je eens dat je recht kunt zitten op een scheef liggend zadel. Heb het zelf geprobeerd, en nee, dat was echt zo goed als onmogelijk. Vanaf de grond werken lijkt me inderdaad verstandiger.

(Ik had het over extreme scheefheid idd.)

annebe

Re: Paard die de staart schuin dragen altijd scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:28

Bij extreme scheve zadels (die zou je er zelfs gelijk af moeten halen) en paarden kun je idd niet recht zitten.
Maar een boomloos zou tijdelijk een goede tussenweg zijn.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:55

het naar links en rechts kantelen van de staart in voltes is trouwens weg bij mijn paard nu
ik een nieuw (goed passend) zadel heb :)

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:28

Mijn paard heeft de staart ook een beetje scheef tijdens het rijden. Er is meerdere malen een ostheopaat bij geweest en zijn zadel ligt ook goed. Ik denk zelf dat zoiets aangeleerd wordt door het paard zelf. En zolang het paard er geen last van heeft vindt ik het geen probleem. Moet wel zeggen dat het me wat meer tjd heeft gekost om hem recht te richten.