Knappe Noblesse @ work in het zonnetje (Jazz x Variant)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:50

Variaton schreef:
@Monique8: Dus jullie hebben alleen commentaar op de TS over de appuyament foto, de uitgestrekte draf foto en de wisselfoto? Dit zijn 3 van de 19 en ik zie bijna niemand hier iets zeggen over de andere 16 foto's die er overigens wel netjes uit zien? Dus als de TS 3 andere foto's had geplaats i.p.v die 3 dan zouden er hele andere reacties zijn geweest want nu word ze helemaal afgezeken op die 3 foto's en ik vind dat niet zo eerlijk tegenover de TS. Ik weet niet hoe haar andere paard loop, ik hoop hier ook een paar foto's van te zien maar het gaat op dit moment om dit paard en niet om de andere.

Volgens mij "zeik" ik niemand af. Inderdaad als zij andere foto's had geplaatst waarop wel een goede wissel/appuyement/enz was te zien dan zou ook blijken dat de TS een getraind "oog" bezit. Nu heeft zij voor foto's gekozen die dus het tegendeel bewijzen. Als ik dan lees dat er mensen zijn die vinden dat dit paard fijn loopt, dan trek ik de conclusie dat sommige mensen dus niet kunnen zien hoe een fijn door het lijf gaand paard eruit ziet. Als je alleen kwijlreacties wil, moet je je foto's niet op HAW plaatsen toch? Van iemand die al eens paard richting de Z1 heeft getraind mag je toch wel meer verwachten?

Volgens mij is dit topic voor TS juist een mooi leermoment. Kijk eens goed naar die foto's en ga met je instructeur aan de slag. Van dit paard kun je zoveel leren. Zo'n paard doet precies wat je aangeeft dus ook als het fout gaat, en daar kun je dan je voordeel mee doen.

maaike_lotte

Re: Knappe Noblesse @ work in het zonnetje (Jazz x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:02

@ kleinvosje,

ik vind de reacties eerlijk gezegd een beetje kinderachtig... ik ben het wel met je eens dat je zegt dat er gewoon dingen nog niet kloppen, maar je bent wel heel negatief vind ik...

@ TS, Ik denk dat je goed op weg bent zo, natuurlijk heb jij minder ervaring dan het paard, maar dat betekend nog niet dat je hem stoort vind ik. Ookal zakt het niveau van het paard wat in, dat is logisch, want jij bent nu aan het voorbereiden op de B proeven, en als je je later voorbereid op de hogere klasses dan komt dat niveau heus wel weer terug in mijn ogen.
Ik denk dat het wel nuttiger zou zijn je nu eerst bezig te houden met de echte basis, want je hoeft niet bang te zijn dat hij de latere oefeningen verleerd, dat komt altijd wel weer terug.

succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:03

@maaike_lotte, blijkbaar valt dat wel mee, aangezien er ook reacties kwamen van mensen die het met mij eens waren. En als ik echt erg negatief zou willen zijn, had ik vast wel meer kritiek gegeven.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:05

ik zeg toch ook niet dat ik het niet met je eens ben ;)

ik vind alleen dat er te veel negatieve dingen worden gezegd,
terwijl er ook genoeg positiefs te zien valt aan de foto's

jin_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:33

wat een strenge commentaren hier zeg!

Ik vind de foto's héél mooi, en de dingen die er zelf hebt bijgeschreven waren me ook opgevallen.
Doe maar gewoon verder zoals je bezig bent en alles komt goed ;)
Nog veel succes en plezier samen +:)+

Dreesterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:51

Over basis gesproken.. wat je als basis instructeur leert is het geven van negatieve &! positieve/opbouwende kritiek. Dat zie ik hier helaas weinig terug komen. Dus mensen zitten hier wel even leuk te doen over hoe goed "hun oog" wel niet is.. maar die mogen hun instructeur niveau2 diploma wel even herhalen. Want ze vergeten de basis van een les met oog naar de Ruiter. Ik denk dat jij zelf ook wel door hebt dat er zat verbeter punten zijn, maar volgens mij krijg je juist daarom ook les.

Beetje jammer dat mensen uit het oog verliezen dat mensen opbouwende kritiek vragen. Niet gewoon alleen maar afgezeken willen worden, want daar worden ze geen haar beter van. Evenals het afkraken van de instructeur. Niemand hier weet hoe de instructeur les geeft. En idd.. je kunt te vroeg te veel hooi op je vork nemen dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar hoe weten jullie dat de persoon in kwestie niet bij elke les op haar handen en hulpen word gewezen?

Maar ik vind dat jouw houding echt niet zo belabbert is hoor.. zijn idd puntjes van kritiek maar heb ergere gevallen gezien. En met de juiste instructie kun je ver komen hoor meis.

En btw; foto's zijn moment opnames, filmpje is idd beter.

Trek je er niks van aan hoor.. lekker blijven lessen en vooral de opbouwende kritiek ertussenuit zoeken!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:19

het stinkt hier van de jaloezie. >;)

ts je hebt een erg leuk paard,jij gaat nog erg veel van hem leren,hij is/word jou leermeester,en daar zal jij de rest van je leven plezier van hebben.
geniet er maar lekker van,en weet zeker dat je nog een heel eindje met hem zal gaan komen.
en mocht je na deze nog een ander paard gaan rijden,dan heb jij al een schat aan ervaring. :j
heel veel plezier en succes met jou kanjer meid.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:20

Leuk paard, ziet er prima uit. Het feit dat het nog niet Z is zoals het zou moeten, mede doordat jij daar misschien nog niet aan toe bent, vind ik persoonlijk nu helemaal niet belangrijk want jullie beginnen toch in het B en doorlopen zo de klasse's.. Dus tegen de tijd dat je daadwerkelijk Z gaat starten ziet het er vast alweer een stuk anders uit, ik bekijk jullie nu gewoon als een B combinatie en dan ziet het er echt mega netjes uit :)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:39

wat een leuk paarde shanice, ik wist niet dat je een nieuwe had?

Wat ik zie aan de foto's herken ik ook een beetje bij mezelf. ik heb ook een paard dat heel veel kan, dan is het verleidelijk om al die dingen ook zo op de pakken, terwijl sommige basis dingen er nog niet helemaal lekker in zitten. Ik vind hem mooi lopen, maar om te voorkomen dat je hem op de buitenteugel op moet vangen, kan je veel overgangen en tempowisselingen rijden.

heel veel succes ermee, maar dat komt vast goed!

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:29

ik vind het er echt super goed uitzien :D
ga zo door en je komt er echt wel jullie zijn een super combinatie!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:14

ik ga met kleinvosje mee

@TS waarom oefen je deze onderdelen als je in de B moet beginnen
wissels, appuyementen etc heb je nog helemaal niet nodig.

Natuurlijk is het heerlijk als je zo'n prachtig en getalenteerd paard onder je kont heb
om dat even te doen maar handig is het niet het kan je namelijk ook heel veel problemen opgaan leveren.
zeker als het verkeerd uit gevoerd word.

ik begrijp uit je OP dat je dit in je les heb gedaan voor de foto's
ik begrijp dan alleen niet waarom je instructeur/trice je er dan niet bij heeft geholpen
om het dan ook correct uit te voeren had een hoop commentaar gescheeld hier.

Verder wens ik jullie heel veel succes wees zuinig op wat je heb en wees bereid
om het commentaar te accepteren en er van te leren.
Geef je zelf ook de tijd om van en met dit paard te leren.

Groetjes

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:23

Fijn leerpaard heb je, daar kan je veel van leren. /3
Veel plezier samen, want dat is het allerbelangrijkste. :j

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:57

Ik zou eerst eens gaan werken aan de basisdingen, hem meer gesloten houden, rechtop zitten, hakken uitdrukken, paard rechthouden!

Want ik zie echt geen appuyeren, lijkt me meer op wijken!
En let op de middendraf dat hij recht blijft!

Het is een mooi paard, maar begin met de basis anders wordt het nooit iets1

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:49

Wat een nare reacties, bah.

Ik vind dat je echt een prachtig paard hebt, waar je heel veel van kan leren. Ik vind het er echt goed uitzien. En natuurlijk moet je nog veel bijleren, maar dat moet iedereen. Ik vind totaal niet dat je je paard stoort, integendeel, op veel foto's vind ik dat je hem echt goed aan 't werk hebt.

Prachtig dier, ik kijk al uit naar meer foto's!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:51

Gaaf beest! Kan je zeker wat van leren :j En zoals ik het lees krijg je ook les/begeleiding toch? Komt helemaal goed dus!

Sta jij in Barendrecht bij Schell?! Daar heb ik tot januari ook gestaan, sta nu precies aan de andere kant van het fietsbruggetje :D

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:21

Jij hebt dit paard nu bijna een jaar, toch (volgens je profiel)? Ik vind de rijfoto's in je profiel wel wat fijner tonen dan deze, eerlijk gezegd :). Ben je van instructie veranderd?

Je hebt al aardig wat tips gehad, met name over de basis en het werken daaraan. Daar sluit ik me graag bij aan, dat is imo toch een zeer belangrijk en wellicht iets onderbelicht gedeelte van deze fotoshoot ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:11

Dreesterr schreef:
Beetje jammer dat mensen uit het oog verliezen dat mensen opbouwende kritiek vragen. Niet gewoon alleen maar afgezeken willen worden, want daar worden ze geen haar beter van. Evenals het afkraken van de instructeur.

Alleen positief commentaar wordt ook niemand beter van.
Opbouwende kritiek, is een kritiek waar je verder mee kunt, waar je mee kunt werken. Een opmerking als: werk eerst aan de balans van je paard in draf, dat hij zichzelf draagt en op eigen benen loopt, ipv jouw handen, vind ik persoonlijk heel nuttig :) En die ga ik lekker voor mezelf meenemen, ik ben mijn merrie nu aan het rechtrichten, aan het werk met balans, losgelatenheid, recht worden, en op eigen benen lopen, en dat blijf ik fijn doen. En als ik het gevoel heb dat zij fijn in balans is, en zichzelf draagt, en losgelaten is, dan ga ik eens proberen wat meer te schakelen, zonder dat zij uit elkaar valt. Ik vind zulke opmerkingen wel degelijk opbouwend, want je kunt er ontzettend veel mee.
Mindfields schreef:
Voordat je paard op eigen benen loopt en licht in de hand is een uitgestrekte draf laten rijden is al niet slim, paard verliest de balans omdat het voor die uitgestrekte draf al niet in balans liep, dus kantelt en zoekt steun op de hand, wat overduidelijk te zien is op meerdere foto's, dan het wijken/appuyeren en als toppunt de galopwissel.

Deze bedoelde ik. Dat vind ik ontzettend nuttig commentaar :j

Je kunt wel alleen maar zeggen wat ze goed doet, daar heeft ze wel iets aan, maar als je beide kanten noemt, dingen die goed gaan, en de dingen die beter moeten, heb je een eerlijker manier van commentaar geven imo.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:27

Ik kan alleen maar meegaan met degene die voor mij op de basis hebben gehamert.
Dat is, dit kun je afleiden uit de bespiering en de fouten die je in de momentopname's ziet, op de foto's , afleiden.

De kunstjes kent dit paard wel, je moet nu gaan werken aan het rechtrichten, ruggebruik, hoofd-halshouding, balans en je eigen houding.
Pas als je dit onder de knie hebt, kan varieren in hoofd-hals houding,je paard eigenlijk in alle gangen zo kan instellen zoals je zelf wilt, dan pas moet je aan de gang gaan met de oefeningen.

Sterk in de kaak is echt zo'n modewoord. Ik vraag me af bij wie je lest :o
Een paard wat zich sterk maakt, en zich eruit drukt, wat goed te zien is op de foto's , daarbij gaan je werken aan het ruggebruik en rechtrichten.

Als je dat voor elkaar hebt,zal je ook heel snel alle klasse's doorvliegen. Het paard kent immers de oefeningen wel.

Succes!

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:57

ik zou lekker de tijd nemen om de basis goed voor elkaar te krijgen. als je de basis goed voor elkaar heb(of het paard nou jong of oud is, ervaren of niet) zijn de oefeningen meestal niet echt een probleem.zonder basis ben je nergens, nou zit de basis al goed in de paard, dat is jouw voordeel, zorg nu ook dat jij de basis goed bezit en dan moet je alles er zo uit kunnen rijden.wie het kleine (de basis) niet deert is het grote niet weerd, zeggen ze.
ik zou wel even laten kijken door degene die je lest geeft of je goed in het middenpunt van je zadel zit. vooral op foto 14 zit je erg achter in je zadel.;)

succes verder!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:31

heb zelf ook een paard gekregen wat meer kon dan en ik en in het begin hetzelfde gedaan als jou. resultaat? ik kon weer helemaal opnieuw beginnen bij de basis, op 2 teugels recht van voor naar achter etc. dit zeg ik niet om je aan te vallen of wat dan ook, maar om je te behoeden voor de fout die ik zelf heb gemaakt.. zeker als je in B moet beginnen, zorg dat je basis helemaal correct is en hij lekker op 2 teugels loopt ook in middendraf en bijv middengalop en pak het wijken en sb erbij in de training en meer niet.. succes, jullie zien er prachtig uit samen als combi!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:39

Ik ga mee met wat de rest hiervoor zegt over je nog iets meer bezig te gaan houden met de basis voordat je met wissels enzo begint.

Wat ik wel heel goed vind, is dat je hem heel vriendelijk rijd. Ik vind je houding op de meeste foto's ook erg goed. Hij loopt lekker ontspannen zonder dwang, zo zie je het niet vaak meer tegenwoordig

En buiten dat, is het gewoon een super mooi paard, wees er maar zuinig op :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:27

Inmiddels vier dagen geleden de laatste post...Heb alles een beetje gevolgd en ben nu toch nieuwsgierig :) Voordat ik mijn mening geef, ben ik heel benieuwd naar een nieuw topic? Misschien ben ik ongeduldig, maar heb je inmiddels toevallig een filmpje TS?
Dat geeft toch een completer beeld en ik zou heul graag een filmpje zien :j

Dreesterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:44

Yamcha schreef:
Dreesterr schreef:
Beetje jammer dat mensen uit het oog verliezen dat mensen opbouwende kritiek vragen. Niet gewoon alleen maar afgezeken willen worden, want daar worden ze geen haar beter van. Evenals het afkraken van de instructeur.

Alleen positief commentaar wordt ook niemand beter van.
Opbouwende kritiek, is een kritiek waar je verder mee kunt, waar je mee kunt werken. Een opmerking als: werk eerst aan de balans van je paard in draf, dat hij zichzelf draagt en op eigen benen loopt, ipv jouw handen, vind ik persoonlijk heel nuttig :) En die ga ik lekker voor mezelf meenemen, ik ben mijn merrie nu aan het rechtrichten, aan het werk met balans, losgelatenheid, recht worden, en op eigen benen lopen, en dat blijf ik fijn doen. En als ik het gevoel heb dat zij fijn in balans is, en zichzelf draagt, en losgelaten is, dan ga ik eens proberen wat meer te schakelen, zonder dat zij uit elkaar valt. Ik vind zulke opmerkingen wel degelijk opbouwend, want je kunt er ontzettend veel mee.
Mindfields schreef:
Voordat je paard op eigen benen loopt en licht in de hand is een uitgestrekte draf laten rijden is al niet slim, paard verliest de balans omdat het voor die uitgestrekte draf al niet in balans liep, dus kantelt en zoekt steun op de hand, wat overduidelijk te zien is op meerdere foto's, dan het wijken/appuyeren en als toppunt de galopwissel.

Deze bedoelde ik. Dat vind ik ontzettend nuttig commentaar :j

Je kunt wel alleen maar zeggen wat ze goed doet, daar heeft ze wel iets aan, maar als je beide kanten noemt, dingen die goed gaan, en de dingen die beter moeten, heb je een eerlijker manier van commentaar geven imo.

Dat zeg ik ook niet..
Maar ik vind dat sommige mensen hier gewoon alleen maar lopen te katten.
Je hoort als instructeur opbouwende kritiek te geven.. en idd eerlijk zijn.
Maar sommige mensen katten hier alleen maar en geven helemaal niets opbouwends mee;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:03

Je mag best zeggen wat er verkeerd is, maar idd aan alléén dat heeft niemand iets.....
Dan moet je ook tips geven hoe het beter kan :j

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:25

Waar... maar niet altijd mogelijk, ik kan best zien wat er niet goed gaat bij iemand, maar om via bokt (lees:typen) over te brengen hoe het volgens mij wel moet.. niet zo makkelijk! Daarnaast is dat het risico van bokt en HAW, maar goed, ben benieuwd of er misschien een filmpje (in de maak) is! :)