Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSlvna schreef:Thanks god, dat ik vandaag mijn sporen aan had, het klinkt grof, maar zonder die sporen had ik mijn paard niet langs het slachthuis gekregen, we gingen uitrijden en moesten persee over het fietspad langs een slachthuis, paarden slachthuis, de pony liep eerst lekker ontspannen en vloog opeens de weg op, als ik die ijzeren dingetjes niet om mn voeten had gehad lach ik nu hoogst waarschijnlijk in het zieken huis. Na een keer 'prikken' liep ze gelijk weer door, een extra stimulans om langs te lopen, een drang, gezien sommigen een tik geven met de zweep maar de pony daar echt niet voor gaat doorlopen.
Ook spring ik vaak genoeg in het bos, sporen 'nodig'. Ooh hier en daar wat dressuurmatig werk, weer sporen 'nodig'.
Bosrit betekend niet gelijk 'paard mag zich wat gaan hangen', het betekend hier dat je gewoonweg een andere omgeving tegemoet gaat, eens afwisseling hebt van je rechthoekige rijbak
Laura_x_ schreef:Ik heb mijn paard nooit met sporen gereden en ben dat niet van plan ookWel neem ik altijd uit voorzorg een zweepje mee.
Ilse_123 schreef:Laura_x_ schreef:Ik heb mijn paard nooit met sporen gereden en ben dat niet van plan ookWel neem ik altijd uit voorzorg een zweepje mee.
ik rijd juist altijd met zweep, maar wissel die soms voor sporen als ik eerst een stukje langs de weg moet. Hij heeft wel eens de neiging om te schrikken van een bord, heg of schaapje en onder een vrachtwagen te springen, en ik vind het heeeeeel erg vervelend om een zweep mee te nemen op buitenrit...
Sjors493 schreef:nine1987 schreef:Ik heb ze zowiezo altijd om, dus dan automatisch ook als ik naar buiten ga..![]()
Ik heb deze sporen:
is dat van rubber? is dat zacht?
Dat is ook eigenlijk de hoofdreden dat ik ze gekocht heb..
Sjors493 schreef:xSlvna schreef:Thanks god, dat ik vandaag mijn sporen aan had, het klinkt grof, maar zonder die sporen had ik mijn paard niet langs het slachthuis gekregen, we gingen uitrijden en moesten persee over het fietspad langs een slachthuis, paarden slachthuis, de pony liep eerst lekker ontspannen en vloog opeens de weg op, als ik die ijzeren dingetjes niet om mn voeten had gehad lach ik nu hoogst waarschijnlijk in het zieken huis. Na een keer 'prikken' liep ze gelijk weer door, een extra stimulans om langs te lopen, een drang, gezien sommigen een tik geven met de zweep maar de pony daar echt niet voor gaat doorlopen.
Ook spring ik vaak genoeg in het bos, sporen 'nodig'. Ooh hier en daar wat dressuurmatig werk, weer sporen 'nodig'.
Bosrit betekend niet gelijk 'paard mag zich wat gaan hangen', het betekend hier dat je gewoonweg een andere omgeving tegemoet gaat, eens afwisseling hebt van je rechthoekige rijbak
waaarom wou die niet langs het slachthius? was die bang?
) maar als ik op buitenrit ga heb ik ze altijd om.. mijn merrie begint te puberen en wil dus zo genaamd schrikken en omdraaien, dus ik knol omdraaien en even goed mn sporen erin.. Luisteren zal ze
hahahahha Sjors493 schreef:xSlvna schreef:
waaarom wou die niet langs het slachthius? was die bang?
Is normaal, bijna elk paard zal de eerste keren bang zijn, ze ruiken dat er soortgenootjes veelal met angst staan, ook zullen ze zeker wel t bloed etc ruiken. De vorige keer ging ze zo gek doen dat ze op mn achillespees ging staan, heb ik nu (2maanden later) nog steeds last van.