Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben nu al driekwart jaar bezig met die merrie, en het gaat steeds beter, ik hoop dan ook dat nadat ze is bevallen en het veulen is afgespeend het galopperen weer op te kunnen pakken
Anda123 schreef:Als ik jou was zou ik eerst eens rijlaarzen aanschaffen. Met die schoentjes in de beugels kan levensgevaarlijk zijn.
Voorts zie ik aan de foto's dat je nog jong bent, volgens mij heb je geen ervaring. Dat is helemaal niet erg, maar zoek een goede instructeur die jou stap voor stap kan begeleiden met het rijden.
Voor zover het in je mogelijkheden ligt: laat een dierenarts naar de tanden van je pony kijken. Je kan iedere dag uren grondwerk doen, longeren, maar als er iets mis is in de mond, eventueel met het zadel (heeft er iemand naar gekeken die er verstand van heeft?), of met de rug van de pony, kom je niet verder.
Als het zadel niet bij jou past, zal je nooit fijn leren zitten en kunnen inwerken op je pony.
En wat de slof betreft: hang die maar in een boom, dat is de oplossing niet.
Veel succes verder.
.