Stills van de Regiokamp. in Lisse met Razin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 10:24

Tja Pipo, we zullen volgende keer eens met een kritische noot naar jouw foto's kijken. Haha!
Zoals ik al ergens heb vermeld weet ik heel goed wat zwakke punten zijn van dit paard, ze is nog vrij slap achter, dat zie je bijv in de middendraf waar ze dan wat wijd wordt soms, dit had de betreffende jury ook (terecht) opgemerkt aangezien zij precies bij de H zat en ik een keer op die lange zijde middendraf deed. Dat is dus een punt waar ik heel veel aandacht aan besteed door veel overgangen te maken en veel te schakelen. Vooral in de galop moet ze nog veel meer gaan dragen.

Ik heb gewoon nog nooit zoveel gezeur gehoord over de halshouding. Maar bedankt Pipo voor je 'opbouwende kritiek' en zoals ik al zei, we zullen volgende keer eens kijken naar jouw geweldige rijkunsten. Overigens heb je Razinda nog nooit in het echt gezien maar goed. En als jij er van overtuigd bent dat ze diep, kort in de hals en met een valse knik rondloopt, prima!

Oscar, ik denk ook dat het beeld tijdens het achterwaarts gaan nadelig is beinvloed. Trouwens, ook van deze 2 juryleden had ik zelfs nog mooie winstpunten, ondanks die 2 hele lage cijfers. Ze liep ook gewoon heel fijn, ik heb in ieder geval fijn gereden, en dat is ook vaak anders geweest omdat ze dan wat 'op slot sloeg' en de proef. Het lijkt wel alsof ze nu meer zelfvertrouwen krijgt.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:11

Jura schreef:
Tja Pipo, we zullen volgende keer eens met een kritische noot naar jouw foto's kijken. Haha!
Zoals ik al ergens heb vermeld weet ik heel goed wat zwakke punten zijn van dit paard, ze is nog vrij slap achter, dat zie je bijv in de middendraf waar ze dan wat wijd wordt soms, dit had de betreffende jury ook (terecht) opgemerkt aangezien zij precies bij de H zat en ik een keer op die lange zijde middendraf deed. Dat is dus een punt waar ik heel veel aandacht aan besteed door veel overgangen te maken en veel te schakelen. Vooral in de galop moet ze nog veel meer gaan dragen.

Ik heb gewoon nog nooit zoveel gezeur gehoord over de halshouding. Maar bedankt Pipo voor je 'opbouwende kritiek' en zoals ik al zei, we zullen volgende keer eens kijken naar jouw geweldige rijkunsten. Overigens heb je Razinda nog nooit in het echt gezien maar goed. En als jij er van overtuigd bent dat ze diep, kort in de hals en met een valse knik rondloopt, prima!

Oscar, ik denk ook dat het beeld tijdens het achterwaarts gaan nadelig is beinvloed. Trouwens, ook van deze 2 juryleden had ik zelfs nog mooie winstpunten, ondanks die 2 hele lage cijfers. Ze liep ook gewoon heel fijn, ik heb in ieder geval fijn gereden, en dat is ook vaak anders geweest omdat ze dan wat 'op slot sloeg' en de proef. Het lijkt wel alsof ze nu meer zelfvertrouwen krijgt.

Oeiii Jura, Daar laat je geheugen je dan toch een beetje in de steek.....
Pipo (en ik ook) heeft je wel degenlijk in real life gezien en wel op je paardje Razin in actie en ik kan je vertellen dat je me niet echt positief opviel maar dat terzijde. Wij zijn namelijk wezen kijken bij de clinic van Tyrza in M-beemster juist op het moment dat jou groepje aan de beurt was!

En leer wat van een kritische noot ipv zwaar op je tenen getrapt te reageren. Als je niet tegen kritiek kan moet je geen foto's plaatsen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:19

Je mag gerust mijn rijkunsten bekritiseren, ik ben anky niet namelijk en vind het erg prettig als er kritisch gekeken word. Zoals je ziet in mijn profiel word het paard daar ook te kort in de hals. Liever dat iemand dat zegt dan dat er schijnheilig word gedaan.

Wat je zegt over dat hij achter moeilijk tot dragen komt doordat ze wat slap is, dat heeft natuurlijk heel veel te maken met de halshouding, dat zie je daar snel in terug. Als je goed doorgaat met overgangen en snel maken wat je vertelde, dan komt dat vanzelf goed. Ze is vijf jaar pas dus het zal wel goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:26

Tja, als ik de stills zie kan ik me wel vinden in de punten die je van een zeker jurylid kreeg (en toen vervolgens dit topic startte om te laten zien hoe goed je paard loopt) Niet dat het zwaar verkeerd is, maar ze is er steeds net niet en dat maakt het geheel te rommelig om echt te kunnen scoren.

Ik was er niet bij dus mag er eigenlijk niet over oordelen. Maar soms kun je je ook gewoon neerleggen bij hoe de dingen gaan. Geloof me: als je echt goed geweest was daar, had je er ook bij gezeten.

Betreffende jurylid had de mensen die door mochten ook allemaal boven aan haar lijstje staan, dus zo uit de toon heeft ze niet gejureerd....

Beetje flauw hoe dit topic nu verzandt in over en weer smijten van modder. Razinda is een leuk paard, maar ze is ook weer niet heilig...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 20:08

Joh, ik heb tot nu toe met dit paard altijd super gescoord, ik heb dus niets te klagen en als jullie het er niet mee eens zijn, pech!

Ik ben zelf iemand die niet snel veroordeelt en andere mensen afkraakt, laat iedereen lekker in z'n waarde.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:27

Wat ik niet snap is waarom dit topic nou ook weer op deze manier moet gaan.
Er was niet voor niets een slotje op het vorige gekomen alles was volgens mij toen ook al een keer gezegd.

Verder heeft Maartje altijd nette punten gereden met Razinda (en ook met andere paarden) en ook deze wedstrijd.
Ze is zelfs met 1 proef 4e op een regiokampioenschap!! Hier mag je zeker trots op zijn en dit zegt genoeg lijkt me.

Wie weet als er een combinatie uitvalt dat ze zelfs nog wel door mag. Je bent toch 1e reserve?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:50

Jura schreef:
Joh, ik heb tot nu toe met dit paard altijd super gescoord, ik heb dus niets te klagen en als jullie het er niet mee eens zijn, pech!

Ik ben zelf iemand die niet snel veroordeelt en andere mensen afkraakt, laat iedereen lekker in z'n waarde.

Ik snap hier echt helemaal geen r**t van!!! Je hebt idd altijd hoge punten gescoord met al die paarden van je! Wat zeurt iedereen nou weer? Enne Jura, je hoeft niks te bewijzen; je punten spreken over het algemeen voor zich. Ik wilde dit echt effies kwijt, want ik zit me rot te ergeren aan bepaalde reacties!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:42

Niemand heeft het recht elkaar af te kraken. Positief commentaar mag altijd, ligt eraan hoe het gebracht wordt. Verder is geen een paard of ruiter perfect en hoef je niet altijd op te scheppen maar gepaste trots is toch altijd terecht!
Ik vind het leuk hier alles over iedereen te lezen en ik kan me vaak herkennen in anderen. Dat is het leuke van bokt.
Hou op met dat afkraken. Haal je ORUN-diploma dan maar en ga lekker lesgeven, kun je anderen afkraken, wedden dat je al snel geen klanten meer krijgt?!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:32

Picasso schreef:
Ik snap hier echt helemaal geen r**t van!!! Je hebt idd altijd hoge punten gescoord met al die paarden van je! Wat zeurt iedereen nou weer? Enne Jura, je hoeft niks te bewijzen; je punten spreken over het algemeen voor zich. Ik wilde dit echt effies kwijt, want ik zit me rot te ergeren aan bepaalde reacties!

Sluit ik me helemaal bij aan OK dan!
Laat maar l*llen joh, je weet toch zelf wel hoe het zit Haha! . En dat blijkt ook wel uit de ontzettend goede resultaten die je meestal haalt.
Laat de Anky's in spe dat maar eens na doen, dan hebben ze recht van spreken.

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:13

ziet er goed uit hoor !!
leuk paardje ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:34

Ik heb zaterdag op een groot concours hier in de buurt bijna de hele middag bijhet springen doorgebracht en mijn god wat is de sfeer daar een STUK beter dan bij de dressuur. Er zijn altijd mensen die anderen hun succes niet gunnen! Trek je er asjeblieft niks van aan Jura; nogmaals, je punten spreken voor zich en je hebt paarden waar je trots op kan zijn!!!! OK dan!