3 jarige Ceasar @work in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eelk148

Re: 3 jarige Ceasar @work in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:03

wat een lievrd maar wat bedoel iedereen met achter de loodlijn lopen??
ik hoop dat hij heel mooi blijft lopen suc6

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:05

maaike_lotte schreef:
halloooo, voor de mensen die dat zeggen: wat is er mis met balkjes lopen?

Niks zoals ik al zei ;) z'n benen moet hij toch al optillen.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:06

eelk148 schreef:
wat een lievrd maar wat bedoel iedereen met achter de loodlijn lopen??
ik hoop dat hij heel mooi blijft lopen suc6

daar bedoelen ze mee dat hij iets te diep loopt met zn hoofd, als een paard aan de teugel loopt moet zijn hoofd eigenlijk verticaal staan, dan zit hij op de loodlijn. en als hij met zn hoofd schuin staat richting zijn borst dan loopt hij te diep.

mensen zien liever, al helemaal bij een jong paard, dat de nek eerst wat langer word, dat is goed voor de spieren etc.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:06

Don_Zhivago schreef:
maaike_lotte schreef:

Niks zoals ik al zei ;) z'n benen moet hij toch al optillen.

ja dat vind ik ook, daarom snap ik het commentaar van sommige andere mensen niet zo

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:24

Aan de antwoorden van jullie krijg ik het idee dat jullie denken dat ik hem trek en de teugels strak heb staan , tja hoe moet je dan uitleggen dan dat helemaal niet zo is?
Tuurlijk hij loopt achter de loodlijn, maar houd niemand er dan rekening mee dat dit de 2e keer is dat ik er weer op zat sinds een lange tijd?
Dat ik erop zat met een huge glimlach omdat ik weer besefte wat voor heerlijk dier die wel niet is, en dat dat een aantal weken geleden wel heel anders was.

Dit is hoe die liep voordat ik de stop had, en kan bijna verzekeren dat die over nog geen week weer precies zo loopt...

http://img714.imageshack.us/i/ceek.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/cee2.jpg/

Edit: nog eentje:
http://img30.imageshack.us/i/cee3.jpg/
Tuurlijk ben ik ook blij met de tips en de positieve reacties en dan heb ik zeker wat aan maar aan doordrammen op een ding heb ik niet zo veel..

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:44

meid laat je niet opnaaien, en trek het niet persoonlijk aan.. ;)
We hebben ook een jonge spruit die ook graag achter de loodlijn kruip zonder dat er druk op zit..
Er vervelend verhaal, hij volgt je hand gewoon niet. nu vermoed ik dat hij last van zijn tanden heeft dus toch maar weer een afspraak bij de tandarts maken(2de keer vanaf oktober)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:02

Leuke foto's!! Leuk beest ook!! Hij loopt idd teveel achter de LL. Ik vind het zelf altijd heeel moeilijk om een paard dat zelf graag achter de LL loopt te corrigeren hierin. Mijn jonge paard loopt zelf ook graag achter de LL en is heel fijn in de mond. Het eist veel vaardigheid om als ruiter je paard uit deze houding te krijgen. Wat ik op de foto's kan zien vind ik je niet te streng met je hand. Het is juist wel goed dat je gewoon contact houd zodat je niet van die boogjes in je teugels krijgt. Dan heb je helemaal geen verbinding meer... Probeer veel tempowisselingen te rijden, iets terug en dan met je been naar voren rijden en van daaruit proberen de neus er wat uit te rijden. En halsstrekken oefenen, zal heel moeilijk zijn ( spreek uit ervaring ) maar daar heb je echt baat bij als dat erop zit! Succes!! :D

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:03

vind het niet nodig dat je je eigen hoef te verdedigen keep up te good work

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:42

Wat een leuk paardje heb je! Leuke frontriem ook :o Heb ik in t zwart ;)
Hij loopt inderdaad achter de loodlijn, maar dat is wel goed te krijgen, deed mijn paardje ook eerst.
Verder nog niet te hard van stapel lopen, hij is nog best jong, maar je gaat er zo te zien nog heel veel plezier mee hebben, denk ik tenminste! Dus dat wens ik je ook toe :)

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:53

suus als je op stal bent stuur ik je het filmpje misschien dat sommige mensen dan nog ander commentaar kunnen verzinnen dan dat hij achter de LL loopt (:
tot morgen denk ik :D
xx

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:55

ik geloof niet dat hier alleen maar negatief commentaar is geplaatst??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:01

zo wat is hij een stuk mooier geworden lichamelijk vergeleken met de foto;s van voor je stop.
Ik zie dat jouw paard dezelfde eigen houding heeft als die van mij. Dat is erg lastig om het neusje er dan uit te rijden weet ik. Hoe loopt hij als je de teugels iets langer laat om hem daarmee wat uit te nodigen, met je been naar je hand toerijdend?
De losstapfoto vind ik wel echt te, ik zou daarbij veel meer lengte geven door je hand beter te dragen en meer naar voren te plaatsen.
Lastig, ik weet het. Ben met die van mij nu ook een jaar bezig en het zijn maar kleine stapjes die wij doen maar uiteindelijk komen we er wel.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:04

jannie86 schreef:

zeg ik dat? volgens mij staat dat er niet :) bedoel dat je daar miss meer op kan zie want die zijn ook momenten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:42

Lies09 schreef:
jannie86 schreef:

zeg ik dat? volgens mij staat dat er niet :) bedoel dat je daar miss meer op kan zie want die zijn ook momenten.

Waarom vat je dit persoonlijk op? volgens mij was dit niet richting jou?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:55

maaike_lotte schreef:

Niks zoals ik al zei ;) z'n benen moet hij toch al optillen.[/quote]

ja dat vind ik ook, daarom snap ik het commentaar van sommige andere mensen niet zo[/quote]

Er is ook niets mis met balkjes lopen, maar een paard dat zo opgekropt loopt als deze kan zijn rug niet goed gebruiken en dan werkt het averechts. Als hij op de balkjes naar beneden komt is het zeker een goede oefening.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:40

Soms is het doen van een andere oefening juist even leuk voor te ontspannen en daardoor juist meer door zijn rug te komen.
In het begin van het toppic spraken sommige er schande van dat dit paard na zijn stop meteen over balkjes moet lopen.
Soms is het na zo'n stop gewoon fijn om even wat te proberen.
Hier zijn zeker nog verbeterpunten, maar het gewoon een jong paard, dat een tijd stil heeft gestaan.
Ts. lekker doorgaan.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:43

TS laat je niet opnaaien. Weer typisch bokt. Dit is een jong paard in volle opleiding, dat op een verantwoorde en vriendelijke manier gereden wordt. Dat het nog niet helemaal perfect is, lijkt mij normaal. De beste stuurlui staan weeral eens te schreeuwen aan wal.
En ik vind balkjes lopen goed voor een jong paard. Is een leuke afwisseling, en hij zal er normaal ook minder van gaan opkroppen, omdat hij dient te kijken waar hij zijn voeten zet.
Hier mag je blijkbaar alleen foto's plaatsen ofwel van GP niveau, ofwel waarin je bit- en boomloos rondhobbelt en het paard maar een goede gang laat aanlopen. Jammer.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:54

Hij loopt idd achter de LL, hebben jonge paarden vaker en is moeilijk op te lossen. Wat je wel goed ziet is dat ie z'n gewrichten nog niet goed wil buigen, dus toch proberen m wat meer naar voren te rijden en pas als je wat druk in je handen voelt dat dan weer iets achterover kantelen (op de puppy-manier hè! Want je doet t best goed, kan alleen altijd beter!! ;) ) Nu loopt ie nog een beetje van het achterbeen af waardoor je nooit een fijne vaste verbinding kunt krijgen.
Veel plezier van je knappe paardje en t gaat vast helemaal goedkomen!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:17

Kijk, dat noem ik nu eens een nuttige tip +:)+
Is idd een moeilijk probleem. Ik loop er met mijn jonge quarter ook al eens tegenaan. Veel schakelen, overgangen rijden en hem goed van achter naar voor rijden wil wel eens helpen.

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:34

SuzanLarissa schreef:
Aan de antwoorden van jullie krijg ik het idee dat jullie denken dat ik hem trek en de teugels strak heb staan , tja hoe moet je dan uitleggen dan dat helemaal niet zo is?
Tuurlijk hij loopt achter de loodlijn, maar houd niemand er dan rekening mee dat dit de 2e keer is dat ik er weer op zat sinds een lange tijd?
Dat ik erop zat met een huge glimlach omdat ik weer besefte wat voor heerlijk dier die wel niet is, en dat dat een aantal weken geleden wel heel anders was.

Dit is hoe die liep voordat ik de stop had, en kan bijna verzekeren dat die over nog geen week weer precies zo loopt...

http://img714.imageshack.us/i/ceek.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/cee2.jpg/

Edit: nog eentje:
http://img30.imageshack.us/i/cee3.jpg/
Tuurlijk ben ik ook blij met de tips en de positieve reacties en dan heb ik zeker wat aan maar aan doordrammen op een ding heb ik niet zo veel..

Ik vind zeker niet dat je met strakke teugels of een strenge hand rijdt! Je paard hangt ook niet in de teugels, dus op zich heb je een aanleuning die niet heel verkeerd is. Het is alleen vervelend dat ie achter de loodlijn loopt. Probeer je paard goed van achter naar voren te rijden en hem echt scherp voor je been te krijgen. Op bijvoorbeeld foto 7 mist hij echt wat impuls. Dus niet zo druk maken ALS ie een keer niet rond is, zolang die zijn achterbenen maar goed gebruikt :) . Als ie aan de voorkant wat meer eruit komt en wat meer lengte krijgt, kan hij ook meer oprekken in de bovenlijn en loopt ie waarschijnlijk een heel stuk fijner. Als het goed is zal hij dan ook minder vaak zijn mond opendoen, zoals ik nu op sommige foto's nog zie.
Het wisselende tempo is echt nog iets voor een jong paard. Zolang hij verder scherp aan je been is, zou ik me hier niet zo druk om maken, dat wordt vanzelf beter :) .
Het lijkt een hele waslijst commentaar, maar je paard bent echt niet verkeerd met je paardje aan het werk hoor. :D
Hopelijk kan je wat met alle tips hier kan en werkt het een beetje voor je. Succes!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:19

Ik ben het helemaal met de eerste reactie eens.
maar vind het wel een pracht van een paardje en jullie zijn een leuke combinatie!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:30

Ben het voor het grootste deel met aerdenhout eens, ook over dat balkjes draven. maar ik weet ook hoe lastig het is om een jong paard in te rijden. daarom doe je er inderdaad goed aan om een goede instructeur in de arm te nemen. Lekker laag en diep laten lopen dat paardje. Dan ga je er nog veel jaartjes plezier aan beleven. Ik vind hem nu wat gespannen/opgekropt lopen. Ik snap dat het lastig is voor duikbootjes om ze lekker voorwaarts neerwaarts te rijden, maar probeer hier wel echt naar toe te werken. Dat is een behoud voor je paard.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:48

op foto 5 heb je het over de zwiepende staart, dat kan ook een teken van verzet zijn hoor.
Ik vind ook dat het paard beter wat losser loopt, zeker omdat hij nog zo jong is. Feit dat hij achter de loodlijn loopt, wil zeggen dat hij zijn balans zoekt. Om die te vinden moet hij dus ook zn hoofd omhoog kunnen doen, wat hij hier dus niet kan omdat je de teugels te strak houdt. paard loopt ook dikwijls met de mond open en loopt te schuimen, dat kan toch niet anders dan dat het voor hem niet ontspannend is?

Laat dat paard toch wat langer, werk eerst laag en rond, breng hem dan naar boven. Maar laat eerst de andere spieren ontwikkelen. Ik weet dat het niet zo is, maar het beeld geeft me toch de indruk dat hij vooral in de juiste houding wordt getrokken. Om dat te vermijden gaat het paard dan duiken....

Maar tis wel een prachtig paardje hoor, forceer het daarom niet :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:05

Je hebt een erg leuk paardje onder je kont! :) Knap dier.

Maar ik vind je niet streng in je handen, maar probeer wel je teugels wat losser te houden, dat scheelt ook al veel, ga hem leren dat die jou hand moet volgen, zodat als die achter de LL loopt dat jij je hand naar voren kan doen en dat hij je daarin volgt, zoals de foto's die je op deze pagina plaats ziet het er heel fijn uit voor een jong paard. Succes ermee :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 17:32

Kijk nieuwe handige tips en reacties :)!!
Vandaag ging het al een stuk beter kwa zijn hoofdhouding, voor de rest was die heel erg zoekerig in zijn balans en flink aan het miepen door achteruit te lopen en weg te springen.
Maar zijn hoofdhouding was beter :D

@ Fleur, de zwiepende staart doet die heel veel, net zo als als die stilstaat heel achterlijk met zijn hoofd open neer gaan...

Kga zeker naar alle tips luisteren :)

(overigens heb ik ng nooit zoveel reacties op een topic gehad xD hahah )