Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Lieve mensen, ts is 13. Probeer het een beetje vriendelijk te houden, ze rijdt nog niet lang en ze doet haar best. Les is natuurlijk altijd een goed idee, maar brand haar niet af om de sporen, denk dat ze dat met een instructeur goed kan aanpakken, en ook op een goede manier. Sporen zijn idd niet om een paard meer aan het been te maken, maar het lijkt me wijs om samen met een instructeur en zonder spoortjes daaraan te werken.
ambeeeer schreef:Laura_x_ schreef:N.a.v de foto's en de reacties die in het topic gegeven worden zou ik als ik jou was eerst maar eens de basis onder de knie krijgen. Lekker les nemen, geen hoge verwachtingen hebben en gewoon lekker gaan rijden
En die sporen afdoen. Sporen zijn er niet voor bedoeld om een pony voorwaarts te rijden. En ik vind dit een beetje makkelijk gedacht: 'Mijn pony gaat niet vooruit dus ik doe maar sporen om, omdat hij voor MIJ makkelijker is zo'. Dit is pure luiheid. Paardrijden is hard werken![]()
En ik zou toch een zweep erbij pakken ipv sporen. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn paard. Als ze niet reageerde op been een tikje achter mijn been. Het duurde trouwens erg lang voor ik dit uberhaupt kon doen, ze was vroeger namelijk veel geslagen met de zweep. Maar naar een paar maandjes had ik wel een superfijn paardje wat goed aan het been was![]()
Neem goed les, met begeleiding moet dit allemaal goed komen
Succes.
ik rijd nog maar pas echt in een manege, deze zomer hobbelde ik nog maar wat rond op een kleine pony en het was absoluut nog niet rijden waar ik aan dacht , het was echt nog 'spelen ' ik ben nu pas begonnen met wat meer te 'rijden' en iedereen noemt mij lui, dat'k niet kan rijden , leuk hoor (:
bedankt voor de tips etc iedereen
Mirr89 schreef:Bekijk het niet gelijk als iets negatiefs maar als iets positief.
Het is gratis feedback waar je iets mee kunt doen.
Haal de punten er uit waar je aan kunt werken en wat iedereen noemt: bijvoorbeeld je handen en je beenligging. Ga niet gelijk in de verdediging maar denk na waarom mensen iets zouden zeggen en wat ze er mee zouden bedoelen. Mocht je geen feedback willen hebben, dan heeft het ook geen nut om een foto en info in een topic te zetten. Zie het als iets opbouwend, het is nu niet een dressuurjury die het je verteld maar wel mensen die ook genoeg kennis hebben over paarden en paardrijden. Het kan je helpen om het paardrijden te verbeteren, om er nog meer plezier in te krijgen... en zo kan ik nog wel even door gaan.
Daarnaast vind ik ook echt dat je niet met sporen moet gaan rijden als je zelf zegt dat je vorig jaar nog hobbelt. Ik rijd nu 11 jaar paard, en nog nooit één moment er aan gedacht om sporen om te doen, en dan rijd ik ook nog regelmatig erg "lui" en slome paarden.
Mirr89 schreef:Dat zeg ik dus: "met sporen moet gaan rijden als je zelf zegt dat je vorig jaar nog hobbelt"... Dus ik vind dat als je nog niet zo lang rijdt niet met sporen moet gaan rijden... Maar dat is MIJN mening.
tita schreef:Ik vind niet dat we rekening moeten houden met de leeftijd van ts...zoals eerder te lezen is verdraaid de ts alles..foto's geven absoluut geen fijn beeld. En ze geeft toe de pony nog maar heel kort te verzorgen..als ik de eigenaar zou zijn van de pony en ik zou deze foto's zien dan is het gelijk afgelopen met de verzorging.
Sporen zijn geen gebruiksmiddel om een paard naar voren te laten gaan..net zo min als in een korte tijd al gaan springen terwijl er absoluut geen basis is. Tevens roepen/posten dat hij niet zo goed kan springen. Door alle onkunden van de ts.....is enkel het paard slachtoffer en niet de ts.
Hoeveel meisjes van 13 vinden sporen rijden niet stoer of denken dat ze alles weten...genoeg.
Ts je basis is absoluut niet aanwezig stop met springen doe sporen af en ga echt rijden en dan heb ik het niet over met de zweep slaan als ie niet naar voren wilt. Neem les en doe niet zo kinderachtig en koppig en geef je paard een extra wortel want hij is erg vergevensgezind zo te zien
Romanoff schreef:Jammer dat hij zonder sporen niet vooruit te branden is.
Teken dat ie geowon schijt heeft aan been dus.. mss een werkpuntje?
Springen ; Meegeven met je handen.
Bij je gewone rijden ;
-Hakken uitdrukken.
- schouders ontspannen
- Handen omhoog, je hebt piano handjes.
- Ellebogen aansluiten,
- Rechtop zitten, je zit wat voorovergeleund met een ingedrukte rug?
Zoals ik het op de foto's zie, zit je niet echt op je kont.
Neem je straks ook les met em?
aerdenhout1 schreef:Ik zou toch maar even de dressuur op de eerste plek zetten!
Ben ik nu echt de enige die dit er niet zo heel fijn vind uitzien en het idee heeft dat TS eerst eens het paard zou moeten leren kennen voor ze gaat springen?