Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vivat schreef:De opmerking over het afvallen vind ik een beetje gemeen, ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun lol te zwaar zijn. TS is op de goede weg lijkt mij, en ze vraagt tips over het rijden van haar proef, niet over haar gewicht.
wordt omschreven als ts
listiglistje schreef:Vivat schreef:De opmerking over het afvallen vind ik een beetje gemeen, ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun lol te zwaar zijn. TS is op de goede weg lijkt mij, en ze vraagt tips over het rijden van haar proef, niet over haar gewicht.
Dat is helemaal niet gemeen, maar gewoon een feit...ik spreek ook nog eens uit eigen ervaring![]()
Met 15 kilo lichter zit zo gewoon makkelijker, want dat vet op bovenbenen
en bips zit nu gewoon ertussen en dus in de weg...dat creeert ook een onrustige zit.
Het was goedbedoeld advies hoor, jammer dat dat weer alswordt omschreven als ts
en door anderen als gemeen en kort door de bocht wordt omschreven....
Ik ben van mening dat als je wedstrijden rijdt en je een sportieve prestatie van je paard verlangd,
je ook bereid moet zijn om vanuit een sportief oogpunt aan jezelf te werken.
Lukt ts dit niet zelf, dan wellicht met behulp van een huisarts of dieetist.
mirjamalvaro schreef:nee nee ik vond het niet gemeen hoor!
Ik ben het er zeker mee eens dat ik af moet vallen, 2 keer zoveel zelf als jij zegt![]()
Ik was niet degene die het gemeen vond he![]()
mirjamalvaro schreef:watje
dat zie je toch
"je zit niet stil"
"braaf paard"
"snap niet dat je M1 bent geworden"
"je moet afvallen"
mogelijkheden zat
Heb zelf ook weer ff gereageerd
listiglistje schreef:Vivat schreef:De opmerking over het afvallen vind ik een beetje gemeen, ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun lol te zwaar zijn. TS is op de goede weg lijkt mij, en ze vraagt tips over het rijden van haar proef, niet over haar gewicht.
Dat is helemaal niet gemeen, maar gewoon een feit...ik spreek ook nog eens uit eigen ervaring![]()
Met 15 kilo lichter zit zo gewoon makkelijker, want dat vet op bovenbenen
en bips zit nu gewoon ertussen en dus in de weg...dat creeert ook een onrustige zit.
Het was goedbedoeld advies hoor, jammer dat dat weer alswordt omschreven als ts
en door anderen als gemeen en kort door de bocht wordt omschreven....
Ik ben van mening dat als je wedstrijden rijdt en je een sportieve prestatie van je paard verlangd,
je ook bereid moet zijn om vanuit een sportief oogpunt aan jezelf te werken.
Lukt ts dit niet zelf, dan wellicht met behulp van een huisarts of dieetist.
(en neen ik voel mij niet aangesproken door het onderwerp afvallen met m'n 53 kg
)
)

Of hij gaat keurig weg en ik ga stom zitten doen, verlies evenwicht en moet hem weer terug rijden.

Wanted2003 schreef:Het paard zal vast niet één van de makkelijksten zijn, maar het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als je zelf telkens blijft hangen in het "mijn paard is vervelend, mijn paard is staat en mijn paard is lastig" verhaal, ja dan zal er ook telkens iets zijn. Het paard verdraagt echt veel op dit moment, dat geklapper met de benen is niet mis en dat hebben meerdere mensen al aangegeven. Gewoon consequent bezig zijn en niet teveel stilstaan bij wat er kan gebeuren.
Ik ken dit paard persoonlijk, en als er eentje is die niet de hele tijd stil staat bij dat het paard een behoorlijke draak kan zijn, dan is het Mirjam, vind het dus ook een beetje raar om zonder iemand te kennen zulke uitspraken te gaan doen. Ze stapt er zonder beugels op en weet ik veel wat allemaal, volgens mij ben je dan helemaal niet onzeker tegenover je paard
dan zou je namelijk je beugels wel aanhouden 
Verder, de impuls mag inderdaad veel meer, maar je weet het dondersgoed en rijd vast niet voor niets niet iedere wedstrijd een verliespunt, dus je doet vast nog wel iets goed

Ik ga ook maar op een golf proberen te rijden