lillytjuh schreef:Ik ken Mell en wish, ik sta daar op stal. Je kunt van alles zeggen, roepen en typen maar ik kan je vertellen dat Wish absoluut geen ongelukkig paardje is! Ja het is een mager paardje, wat meer dan genoeg gevoerd wordt maar je kunt niet verwachten dat een paard in een paar weken van mager naar mooi gaat door er lukraak maar van alles in te proppen. Daar is in het geval van Wish gewoon veel tijd voor nodig. Het is een paardje met slecht zicht en daardoor heeft het sneller stress of wantrouwen. Het paardje wordt met regelmaat gelongeerd en heel af en toe stapt Mel er even op en nee dan hoeft Wish echt geen zware training af te leggen hoor. Daarbij komen de paarden op onze stal dagelijks op de wei. De relatie tussen die 2 moet weer helemaal opnieuw groeien, ze hebben samen heel wat meegemaakt en het is echt geen makkelijke! Daarom heeft ze ook les en je ziet ze groeien samen en natuurlijk hebben ze een lange weg te gaan maar met de juiste begeleiding van dierenarts en instructrice weet ik zeker dat in de loop van de zomer een heel ander plaatje te zien is.
Ja dat is duidelijk.
Maar de mensen die het paardje niet kennen, en dat zullen de meesten zijn, zullen alleen afgaan of de foto's.
Die kennen de achtergrond niet en zien alleen een iel, ongelukkig uitziend paardje.
Daarom zijn de meeste reacties wel voor te stellen.
Toen ik de foto's zag, dacht ik ook meteen: wat een zielig beest.
Maar de TS heeft zelf 'het risico' genomen op negatieve reacties door de foto's te plaatsen.
Zij weet dat de meeste mensen het paard niet kennen en alleen afgaan op de foto's die ze plaatst.