wish @ work een nieuw begin....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:32

Maar nou heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn (en die van anderen) vragen over het hoofdstel. :o

Kijk, dat je iets aan haar conditie doet, genoeg voert, regelmatig contact hebt met de dierenarts is harstikke goed!
Dat verdient zeker een compilmentje. :j
Ben alleen benieuwd waarom je dat hoofdstel gebruikt, terwijl dat juist één van de weinige dingen is dat jij wél kunt veranderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:33

Ik vind het geen prachtig beeld geven op de foto's, maar volgens mij vertekent het ook nogal door de manier waarop dit paardje is geschoren. Als het paard geheel/niet geschoren zou zijn zou het beeld heel anders zijn denk ik.
Wel moet het diertje wat in gewicht toenemen maar vooral in bespiering. Om de bespiering juist op te bouwen zul je wel wat met haar moeten werken. Longeren lijkt mij dan ook een goede training voor haar, mits dit op de juiste manier gebeurt.
Zou het kunnen zijn dat dit paardje snel gewicht verliest door stress? en dat ze snel stress heeft door haar blindheid? Misschien zou je eens kunnen kijken naar iets homeopatisch om bij te voeren zoals bach of andere rustgevende/stressverlichtende producten.

Succes met je paardje TS!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:34

Een gezond paard ziet er niet zo uit hoor.
Je kan me van alles wijs maken, maar dit..
Hij heeft ook een doffe vacht.

Geef dat lekker slobber en weidegang of luzerne met een scheutje zonnebloemolie.
Is er dan al alles aan gedaan om dit paard dikker te krijgen?
Spieren krijgen ze er niet van, maar van rijden op een dier dat er zo uit ziet zal hij niet beter worden.
Ze krijgen spieren uit bouwstoffen en dit paard heeft duidelijk niks waar je op kan bouwen.

Edit: ik zie dat Ts zelf ook gereageert heeft en goed dat je zelf er alles aan doet om hem dikker te krijgen. Moest alleen even reageren op deze post want het is flauwekul. En het is geen aanvallen, maar misschien wordt je nu op iets gewezen m.b.t het rijden dat je zelf altijd anders ziet. In je profiel ziet hij er trouwens super uit. ik hoop dat dat snel weer zo is.

o0eefje0o schreef:
ik ken wish niet anders als mager als ze in de zomer op de wei staat is ze iets voller maar ook niet veel.

dat kan de bouw van het paardje zijn ken wish nu toch al 4 of 5 jaar!

en daarnaast staat ook dat mell haar verkocht heeft gehad maar heeft terug gekocht! het paardje is blind en heeft dus langere tijd geen werk gedaan.

als jullie weide paardje bergen met spieren hebben wil ik weten hoe want mijn paard heeft ook geen spieren als het alleen gras eet

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:41

o0eefje0o schreef:
ik ken wish niet anders als mager als ze in de zomer op de wei staat is ze iets voller maar ook niet veel.

dat kan de bouw van het paardje zijn ken wish nu toch al 4 of 5 jaar!

en daarnaast staat ook dat mell haar verkocht heeft gehad maar heeft terug gekocht! het paardje is blind en heeft dus langere tijd geen werk gedaan.

als jullie weide paardje bergen met spieren hebben wil ik weten hoe want mijn paard heeft ook geen spieren als het alleen gras eet

Nou de bouw zou het niet zijn, als je de foto's uit het profiel van TS ziet. :)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:42

klopt het dat ze blind is???
staat in het verhaal hierboven..
En het lijkt erop dat de bak wel heel zwaar is om te rijden.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:14

Leinearthur schreef:
Als dit de draver is uit je profiel, vraag ik me af wat er in de tussen tijd is gebeurd(tussen de foto's uit je profiel en de foto's uit dit topic).

Dit vroeg ik mij inderdaad ook af...
Het lijkt wel een heel ander paard??

onley schreef:
kiwi1990 schreef:
Ik vind hem wel heel iel.
Ik zou hem eerst lekker bijvoeren en aan de longe zetten voor je echt met hem gaat rijden.
Dan kan die lekker wat spiertjes en vetjes opbouwen.

Hier ben ik het helemaal mee eens,
Sorry hoor maar ik schrok wel van hoe mager het diertje is en dat je er dan ook nog eens op gaat rijden
ongeacht of dat nu maar 1 x per week is %)

ik zou der lekker eens op krachten laten komen en haar verder met rust laten
3 x per week longeren (bijgezet) en dan in het voorjaar nog eens kijken hoe ze dan is....

het is wel een mooie trouwens..

Ook helemaal mee eens...
Vind het paardje heel erg ongelukkig uitzien, heel triest.

Ik geloof zeker dat je het beste met hem voor heb! Maar ik zou hem eerst eens even sterker laten worden.

Wat voor een bit en hoofdstel heb je eigenlijk om?

lillytjuh

Re: wish @ work een nieuw begin....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:24

Ik ken Mell en wish, ik sta daar op stal. Je kunt van alles zeggen, roepen en typen maar ik kan je vertellen dat Wish absoluut geen ongelukkig paardje is! Ja het is een mager paardje, wat meer dan genoeg gevoerd wordt maar je kunt niet verwachten dat een paard in een paar weken van mager naar mooi gaat door er lukraak maar van alles in te proppen. Daar is in het geval van Wish gewoon veel tijd voor nodig. Het is een paardje met slecht zicht en daardoor heeft het sneller stress of wantrouwen. Het paardje wordt met regelmaat gelongeerd en heel af en toe stapt Mel er even op en nee dan hoeft Wish echt geen zware training af te leggen hoor. Daarbij komen de paarden op onze stal dagelijks op de wei. De relatie tussen die 2 moet weer helemaal opnieuw groeien, ze hebben samen heel wat meegemaakt en het is echt geen makkelijke! Daarom heeft ze ook les en je ziet ze groeien samen en natuurlijk hebben ze een lange weg te gaan maar met de juiste begeleiding van dierenarts en instructrice weet ik zeker dat in de loop van de zomer een heel ander plaatje te zien is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:28

Wat is er in hemelsnaam met dit dier gebeurt...?
Dit is dezelfde als uit je profiel?
heeft die 2 maanden geen eten gehad ofzo? Wat is er gebeurt? Dit is echt niet alleen door stilstaan en winterperiode, dat kan ik niet geloven.

Ik schrik hier echt van...
En niéts praat het goed om op een dier te rijden die niét in conditie is...
Ik vind dit echt heel zwak tegenover het dier.

Weiland in, onbeperkt hooi, voldoende krachtvoer.
En lekker afentoe longeren, wandelen, grondwerk...

Maar rijden... vind het echt not done...

het ziet er héél ongelukkig uit..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:32

lillytjuh schreef:
Ik ken Mell en wish, ik sta daar op stal. Je kunt van alles zeggen, roepen en typen maar ik kan je vertellen dat Wish absoluut geen ongelukkig paardje is! Ja het is een mager paardje, wat meer dan genoeg gevoerd wordt maar je kunt niet verwachten dat een paard in een paar weken van mager naar mooi gaat door er lukraak maar van alles in te proppen. Daar is in het geval van Wish gewoon veel tijd voor nodig. Het is een paardje met slecht zicht en daardoor heeft het sneller stress of wantrouwen. Het paardje wordt met regelmaat gelongeerd en heel af en toe stapt Mel er even op en nee dan hoeft Wish echt geen zware training af te leggen hoor. Daarbij komen de paarden op onze stal dagelijks op de wei. De relatie tussen die 2 moet weer helemaal opnieuw groeien, ze hebben samen heel wat meegemaakt en het is echt geen makkelijke! Daarom heeft ze ook les en je ziet ze groeien samen en natuurlijk hebben ze een lange weg te gaan maar met de juiste begeleiding van dierenarts en instructrice weet ik zeker dat in de loop van de zomer een heel ander plaatje te zien is.

Ja dat is duidelijk.
Maar de mensen die het paardje niet kennen, en dat zullen de meesten zijn, zullen alleen afgaan of de foto's.
Die kennen de achtergrond niet en zien alleen een iel, ongelukkig uitziend paardje.
Daarom zijn de meeste reacties wel voor te stellen.
Toen ik de foto's zag, dacht ik ook meteen: wat een zielig beest.
Maar de TS heeft zelf 'het risico' genomen op negatieve reacties door de foto's te plaatsen.
Zij weet dat de meeste mensen het paard niet kennen en alleen afgaan op de foto's die ze plaatst.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:47

Je kunt vanaf de foto's in haar profiel niet opmaken of de pony zoveel is afgevallen want al die foto's zijn van voren genomen. Bovendien had de pony toen een mooi zomervachtje en is het dier nu geschoren. En de manier waarop het dier geschoren is maakt dat het lijkt of ie nog ieler oogt met zo'n lengtestreep.

Ik krijg ook echt wel de indruk dat de TS het beste voor heeft met het diertje.

Wel zou ik als tip mee willen geven om het dier eens 3 maanden tot een half jaar te gaan longeren met dubbellonge en pas daarna het rijden weer op te pakken. Op die manier kunnen er op een fijne en minder belastende manier de juiste spieren opgebouwd worden en maak je het zowel je paard als jezelf een stuk makkelijker. En dan echt zo'n 4x per week aan het werk zetten aan de dubbellonge. De investering in het werken aan het lijf van je paard zonder hem/haar te belasten krijg je in vijfvoud terug straks onder het zadel. :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:58

of ze nu het beste ermee voor heeft of niet dan nog vind ik het Not Done om op het beestje te gaan rijden
die zit slecht in zijn vel en is gewoon mager...
Zijn haar tanden wel in orde dan? dat is meestal een groot struikelblok om je paard op gewicht te krijgen :)
en merrie brok voeren doet ook al wonderen en voor de rest lekker rustig aan de longe gaan werken
licht bijgezet of met dubbele longe :)
ik zou der in ieder geval niet meer op gaan zitten**maar goed dat is niet mijn keus**

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:59

Als ik de foto's bekijk zou het mij gewoon eng lijken om daarop te gaan rijden. Ik snap best dat TS het beste met het beesje voor heeft maar ik vind het niet echt verantwoord om erop te gaan rijden. Ze heeft deze foto's zelf op bokt gezet en had deze reacties ook wel wat kunnen verwachten.

Aan TS, Je zou beter kunnen gaan longeren de komende tijd zodat ze gemakkelijker spieren opbouwd en haar lekker laten aankomen. Want alles wat ze binnenkrijgt gebruikt ze nu weer op tijdens het rijden. Mais met slobber raad ik je echt aan om te voeren.
Succes.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:39

Dat hij er niet lekker uit ziet is al genoeg gezegd..

Rijtechnisch vind ik dat je nogal een terug werkende hand heb.. op veel foto's is de mond van het paard open.
Hoofdstel zonder neusriem (en/of sperriem) hou ik niet van, zeker als je al zo sterk in je handen bent..
het bit kan op deze manier meer kanten op bewegen..

waarom rij je met dit hoofdstel?
Raad je aan om er 1 om te doen met lage neusriem of gecombineerde neusriem maar dit ziet er niet echt vriendelijk uit..

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:05

het geschoren stuk werkt echt averechts.

fotos uit profiel zijn in de zomer genomen in top conditie tijdens een endurance rit die we goed uit hebben gereden,
deze in de winter, in de winter ziet ze er wat slechter uit. vooral afgelopen winter vorig jaar was niet ons jaar.
en er zit 3 jaar verschil in met nemen van de fotos.

de neusriem verhaal, ze heeft een klein mondje en een dikke tong en lippen, als ik haar een neusriem om doe knijpt alles samen en dan heb ik geen happy paard, vinden jullie vast een l.ul verhaal maar zo is het nou eenmaal.
bitje is een enkel gebroken bustrens met leer bekleed.

mijn da is ook tandarts dus ze word regelmatig na gekeken, alles is in orde!

ik snap echt dat buiten staanders haar echt zielig en iel vinden maar ik ken mn paard al 5 jaar en ze heeft er veel erger uitgezien, maar ook beter,
haar bouw is gewoon heel iel, je hebt ook dikke en dunne mensen smal of breed gebouwd,
dat betekend niet dat er nu meer spier en vet op moet komen, maar daar zijn we mee bezig!! met hulp van mijn da en lesgeefster.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:10

Neusriem verhaal is indd een beetje een banketstaaf verhaal ;)
Een hoge neusriem drukt namelijk niks samen en geeft toch al wat extra stevigheid.

Hoe je het nu gebruikt vind ik niet kunnen, zeker niet met jou sterke handen. Dr mond staat behoorlijk ver open!
Dat kan ook een teken van pijn zijn, is het geen pijn dan is het zeker irritatie.

Hoge neusriem kan makkelijk om en drukt niks samen maar geeft wel net ff iets meer comfort dat helemaal geen neusriem.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:16

Je kunt er ook voor kiezen om een neusriem een gaatje losser te doen dan normaal, dan knijpt er echt niks samen, maar het bit ligt wel veel stabieler dan zonder neusriem. ;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:20

net nog eens de foto na gekeken op 2 fotos staat haar mond iets open, ze kauwt lekker op het bit, en slijmt ook lekker ze zit na het rijden of longeren onder wit schuim..
heb vaker met neusriem gereden en dat vind ze echt geen pretje, en zonder doet ze het wel lekker.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:25

sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt geen fijn beeld.
pony is echt veeel te dun. zet hem lekker op het land en voer extra kuil bij, zodat ie weer op kracht komt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:26

Crazymel schreef:
net nog eens de foto na gekeken op 2 fotos staat haar mond iets open, ze kauwt lekker op het bit, en slijmt ook lekker ze zit na het rijden of longeren onder wit schuim..
heb vaker met neusriem gereden en dat vind ze echt geen pretje, en zonder doet ze het wel lekker.

2?!?!
Wil je het wel zien?
Foto 3,5,6,7,8 en 9 zie ik een paard met open mond.
Op foto 8 is het heel Erg!
Dit is iets wat je wel meteen kan veranderen maar niet wilt op de een of andere manier.
Kijk goed naar foto 8 vind jij dit een fijn beeld??
Ziet er voor mij eerder uit als pijn. Mond open, oren naar achter.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:43

ts: het is inmiddels vaak gezegd dat je paardje te dun is... ik denk dat het echt iets is om aan te werken.. ik ken het probleem van een stress paardje wat moeilijk aankomt.. ik heb er zelf namelijk ook een... ik heb vroeger ook altijd vol gehouden dat mijn paard nooit een dikke zal worden...
momenteel voer ik mijn paard zoveel dat ik menig paard eraan kapot zou voeren... mijn paard krijgt namelijk onbeperkt kuil, en een paar plakken droog hooi per dag... in een maand tijd voer ik ruim 400-500 kg kuil, en een stuk of 10 pakken hooi aan 1 paard...
in mijn ogen hoeft geen een paard te dun te zijn... ik ben het er helemaal mee eens dat dit dier eerst op gewicht moet komen.. het is dat ik momenteel nog geen net aangelegde paddock heb, anders had ik je graag uitgenodigd dit dier eens een maand of 2 bij mij te zetten... gegarandeerd dat het dier er totaal anders uit ziet..
voor nu, veel voeren, weinig vet verbranden... dus rustig lekker buiten stappen... als ze goed luisterd aan de hand, misschien gaan fietsen met haar... spieren opbouwen zonder zware belasting...
dat zou mijn advies zijn!
nogmaals dit is geen kritiek of afkraken, maar ik zou er toch echt iets mee doen, voor de bestwil van je paardje... want geen een paard heeft zo'n ranke bouw... dat geloof ik niet...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:00

Ook ik wilde toch even reageren. Ik ken Mel en Wish nu sinds januari.

Ik snap de reacties op de foto's voor een groot deel wel. Het is gewoon niet mogelijk om de geestelijk toestand van een paard goed te beoordelen van een foto. De fysieke toestand voor een groot deel wel. Wish is te mager, daar is Mel zich erg van bewust en heeft daar zoals eerder gezegd regelmatig contact over met haar DA. Ook weet ik wat voor een ontstellende hoeveelheden voer en suplementen er aan dit paard gevoerd worden en geloof mij, de meeste paarden zouden binnen een paar weken werkelijk uit hun vel basten als ze dit dieet zouden volgen.
De laatste 2 maanden is Wish gelukkig al redelijk aan het aankomen. Helaas heeft echt werkelijk waar alles gevolgen voor haar gewicht. Eén keer stress of een hapje verkeerd eten en ze is weer kilo's kwijt.
Gelukkig heeft Mel inmiddels de juiste combinatie voer en suplementen gevonden en verwacht ik ook dat ze met een paar maanden een heel ander paard heeft qua uiterlijk.

Dit gezegd hebbende.... Geestelijk is er niets mis met dit paardje. Wish is een vrolijk, allert en zeker geen overdreven braaf paard. Ze geniet van de aandacht die ze krijgt, begint steeds meer te ontspannen.

Ik snap jullie bezorgdheid maar alles gaat in overleg met de DA en Mel was gewoon zo trots op de vooruitgang die ze al had geboekt in relatief korte tijd dat ze dit met jullie wilde delen.

Geef het een paar maandjes, dan zien we een compleet ander paard!

(En ja met tips doet ze zeker wel wat, als ik haar een beetje ken!)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:30

Lante schreef:
Sommige dravers, met name de nerveuzere types zijn echt niet dik te krijgen, net als sommige mensen. Zo zijn ze ook gefokt, in de drafsport willen ze geen paarden die van elke korrel biks 50 kg groeien bij wijze van spreken. Zomers dan glanzen ze nog prachtig en dan lijkt het nog wat, maar als ze in de wintervacht zitten dan ziet het er niet altijd zo mooi uit. Het is wel zo dat ik dit paard wel erg arm bespierd vindt en jou als ruiter vrij fors. Daarom vind ik het geen gek idee om je paard eerst wat meer spieren te laten krijgen door bijgezet longeren.

Ah, eindelijk een redelijke reactie gevonden ipv aanvallen. :+
Ik ben het volledig met lante eens!
Tuurlijk, het paard mag wat aankomen, maar het gebrek aan bespiering maakt hem zo "iel".
De foto's in je profiel zijn ook van voren genomen terwijl je op je topic voornamelijk foto's van de zijkant genomen ziet waardoor het paard enorm gezond en breed eruit ziet in je profiel en je op je topic een scharminkeltje hebt.

TS: is zou je peerd lekker longeren, balkjes laten lopen en eens in de tijd wat bijzetten, dan krijgt ze meer spieren en over een paar maandjes heeft ze haar zomervacht weer zodat alles er wat rooskleuriger uitziet ;)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:18

Ik had vroeger een pony die ook altijd zo mager was. Ze kreeg veel voer en ik verzorgde haar goed!
Maar ze was nerveus en een pittig beestje. Ik kreeg haar echt niet dik, wat ik ook probeerde.

Ik was altijd heel erg verdrietig als mensen er iets over te zeggen hadden ;(
Want die mensen wisten niet eens wat ik allemaal deed voor haar.
Het is verschrikkelijk om een mager paardje te hebben , terwijl je echt alles aan doet om haar te laten groeien :(:)

Ik zie een heel gelukkig baasje die haar pony terug heeft.
Het rijden ziet er misschien anders uit dan ontspannen , maar ik denk dat Mel wel goed bezig is ;)

Meid..ga zo door en laat bokt maar es zien hoe jullie over een tijdje samen rijden.
Ik wens jou en Wish nog heel veel geluk samen :(:)

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:31

Leuk dier, zelf vind ik haar niet veel te dun ofzo (naja iel dan maar dat is draver-eigen) want ik ken veel paarden die er slechter bij staan. Geloof me.
Vind het een leuk koppie hebben (van je profiel :=)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:34

dankjewel meintje en kainda!!
en xNaomi_