Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Re: Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 21:48

Asjemenauw, dit is Horsezone in Woubrugge inderdaad! :)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:51

Wat voor zadel heb je er nu op liggen dan ??
Ik heb een Torrowgood T6, kleur boom die erin zit weet ik ffies niet meer maar weet wel dat het zadel nog een boompje breder kan. Je mag hem best even uitproberen ?? Meteen een mooi excuus om de stal even te bekijken, ik zoek nl nog een leuk plekje voor mijn Belgje ;)

ga ik ondertussen even googlen en hopelijk vind ik dan een website van Horsezone

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:55

Bellarose schreef:
Zo wat een leuke reacties allemaal :D
Even proberen iedereen te antwoorden: Tobias is mijn verzorgpaard, de eigenaar heeft hem sinds hij 1 jaar was en toen was ie al gecoupeerd. Ik ken hem sinds hij 2/2,5 was. Hij stond inderdaad in het leidsch dagblad, en Tobias sleept dus ook bomen, staat voor de kar, trekt in de zomer boten over een jaagpad, ploegt én loopt dressuur! Veelzijdiger kan niet toch? ;)
Over het zadel; ik ben altijd opzoek naar een beter zadel, maar er is weinig keus in GOEDE zadels voor een trekpaard. Als ik een ander zadel zadel aanschaf wil ik een goed dressuurzadel, en liever niet boomloos (daar zit ik toch niet geweldig in). Deze is zeker niet ideaal, en ik kijk zeker rond voor een ander. Maar er is gewoon weinig op de markt wat zowel kwalitatief goed als betaalbaar is.

Verder iedereen bedankt voor het commentaar en de tips, 2 april starten we voor de 2e keer en ik neem de tips allemaal mee in de training! :)

Enneh, ankie, op stal raakten ze niet uitgepraat over de frontriem toen ik m vandeweek voor het eerst mee had! :D

Over zadels Paree zit in zeeland en heeft veel verschillende goede zadels die op een trekpaard passen.
Verder gaat het al redelijk goed, maar blijf door oefenen.
Er rijd al een trekpaard Z dus het is niet onmogelijk om hem lichter in je handden te krijgen.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:48

Ik heb 0,0 verstand van wedstrijden.. maar ik vraag me toch 1 ding af. Is het niet erg als je aanspringt in de verkeerde galop op een proef? Bij het tweede filmpje galloppeer je op de linkerhand, maar in de rechtergalop. Mag dat gewoon?
Is puur uit interesse he!

Verder super dat zo'n lekkere knol ook meedoet :D Hij dribbelt er lekker doorheen haha!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:56

Superleuk zeg! Door jou raak ik weet wat gemotiveerd. Ik heb een klein trekpaard en daar wil ik ook wedstrijden mee gaan rijden, maar op het moment rij ik even niet omdat mijn zadel (van een maand oud) niet meer past. Gelukkig heb ik een thorowgood dus kunnen ze hem nog aanpassen, zadelmaker komt vanmiddag en ik hoop dat het dan goed komt en ik weer lekker kan rijden. Ik heb alleen de breedste boom erin zitten met van die fishes erbij (maakt de boommaat een halve maat smaller), maar hij was wel veel te dik hoor. Nu gaat er denk ik een kleinere boom in maar als ik naar jouw paard kijk dan is die wel een stuk breder denk ik. Alhoewel die van asjemenauw ook behoorlijk breed is (@ asjemenauw: ik had jouw paard ook gezien op MP en naar karin doorgestuurd toen, wilde zelf misschien ook gaan kijken maar toen kwam ik Lukas tegen... ik ben van Silver het dravertje die helaas is overleden). Maar ik vind het super dat je hem op wedstrijden rijdt en dat het zo goed gaat! En jullie zien er prachtig uit!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:06

Ik vindt het gewoon superstoer dat jij op een wedstrijd start met dit geweldige dier !!!
Heel veel succes voor de toekomst en ik hoop vaker foto 's en filmpjes van je te mogen bekijken want wat een schitterend paard !

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:53

Ik heb vandaag een kus gekregen van Tobias. Wat een lieverd zeg !!! <3
Als ik het een beetje heb kunnen inschatten moet mijn T6 wel aardig passen op Tobias ... ??

EliseLukas schreef:
Superleuk zeg! Door jou raak ik weet wat gemotiveerd. Ik heb een klein trekpaard en daar wil ik ook wedstrijden mee gaan rijden, maar op het moment rij ik even niet omdat mijn zadel (van een maand oud) niet meer past. Gelukkig heb ik een thorowgood dus kunnen ze hem nog aanpassen, zadelmaker komt vanmiddag en ik hoop dat het dan goed komt en ik weer lekker kan rijden. Ik heb alleen de breedste boom erin zitten met van die fishes erbij (maakt de boommaat een halve maat smaller), maar hij was wel veel te dik hoor. Nu gaat er denk ik een kleinere boom in maar als ik naar jouw paard kijk dan is die wel een stuk breder denk ik. Alhoewel die van asjemenauw ook behoorlijk breed is (@ asjemenauw: ik had jouw paard ook gezien op MP en naar karin doorgestuurd toen, wilde zelf misschien ook gaan kijken maar toen kwam ik Lukas tegen... ik ben van Silver het dravertje die helaas is overleden). Maar ik vind het super dat je hem op wedstrijden rijdt en dat het zo goed gaat! En jullie zien er prachtig uit!

Sorry (offtopic)
Krijg nou **** ... Elise ?? Waaaaaa !!! Wat een stom toeval !! Heb jij nu ook een dikkie ?? Leuk leuk leuk !! Snel wat afspreken !! Waar sta jij dan tegenwoordig ??

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:21

heb naar je staan kijken, ik moest en zal je zien rijden! (toen ik zag dat jij aan de beurt was heb ik snel tpaard op stal gezet en ben gaan kijken :)) )
had je nog wat gewonnen? :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:48

Leuk hoor dat je durft te starten met een echt trekpaard. En het ziet er best goed uit.
Je weet vast zelf wel wat je verbeterpunten zijn.

Probeer iig de proef zo goed mogelijk af te werken, zie op de filmpjes dat je regelmatig de hoeken niet mooi inrijdt.
En het lijkt alsof Tobias zijn mond regelmatig open doet. Ik zou een neusriem MET sperriem gebruiken. Dan ligt het bit iig meer gesloten in de mond.

Succes op jullie tweede wedstrijd.

Edit: jammer dat hij geen staart heeft..... (maar dat is niet negatief bedoelt)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 17:04

maritJ_e schreef:
heb naar je staan kijken, ik moest en zal je zien rijden! (toen ik zag dat jij aan de beurt was heb ik snel tpaard op stal gezet en ben gaan kijken :)) )
had je nog wat gewonnen? :D

Haha echt, wat leuk! Met welk paard deed jij mee? Ben je er 2 april toevallig ook weer? :)
Haha,ja, we waren 4e *D (van de 4..) :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:07

haha nee ik deed niet mee, ik verzorg Whizzy elke zaterdag :+
dus 2 april ben ik er ook :j
haha hoeveel punten had je?
en wat had anja met Lorena (ja daar ben ik ook erg nieuwschierig naar!)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:16

Asjemenauw schreef:
Ik heb vandaag een kus gekregen van Tobias. Wat een lieverd zeg !!! <3
Als ik het een beetje heb kunnen inschatten moet mijn T6 wel aardig passen op Tobias ... ??

EliseLukas schreef:

Sorry (offtopic)
Krijg nou **** ... Elise ?? Waaaaaa !!! Wat een stom toeval !! Heb jij nu ook een dikkie ?? Leuk leuk leuk !! Snel wat afspreken !! Waar sta jij dan tegenwoordig ??

Mijn T4 past gelukkig ook weer. Is een kleinere boom ingegaan, dat is het mooie van deze zadels. @ asjemenauw: bij Pennings in Oud Ade, daar stond Silver ook. Je mag zeker een keertje langskomen!

TS: ik lees dat je dit in 4 maanden voor elkaar heb gekregen, dat vind ik echt superknap! Hoe vaak rij je per week en heb je ook les? Ik heb nu besloten dat ik wat meer mijn best moet gaan doen maar de trekkies staan er wel om bekend dat ze snel uitgekeken zijn op de bak. Hoe doe jij dat? Of heeft Tobias daar geen last van? En longeer je er ook bij ofzo?

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:48

EliseLukas (grappig, nog een Elise! :D):
Ja, ik ben altijd dressuurmatig bezig, maar pas sinds december op de nieuwe stal zijn we echt hárd aan de slag gegaan. In train minstens 4x per week dressuurmatig, maar hij komt sowieso elke dag buiten. 1x in de week/2 weken heb ik les (een half uurtje, meer dan zat!)

Tobias houd inderdaad niet heel erg van bakrijden. Je moet bij hem echt heel duidelijk zijn. Niet goed= lang werken, net zo lang tot ie in ieder geval zijn best doet. Wel goed= meteen klaar, en lekker buiten uitstappen. Bij hem werkt dat ontzettend goed, waar ik voorheen ruim een uur over deed (bij elkaar rijden, lekker vw-nw) doet hij nu echt in een kwartiertje. Heel veel belonen, en niet teveel tegelijk vragen. Want hij is echt ont-zet-tend slim en als hij eenmaal doorheeft dat hij ergens echt goed in is, en ik echt trots op hem ben is hij gewoon zó ontzettend blij. Zó trots dat hij dat even voor mij gedaan heeft.
Nu bof ik ook ontzettend met zo'n slim en leergierig trekpaard, en met het feit dat de eigenaar hem ook mee neemt met boomslepen en andere klussen. Zo blijft het voor hem lekker afwisselend, en wordt het niet snel saai. Want dat is echt wel belangrijk voor (trek)paarden, houd het afwisselend, probeer vanalles en doe niet te lang achter elkaar hetzelfde. Want dan zijn ze het echt zo zat! :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:41

wat leuk dat je met n trekpaard wedstrijden rijd =) leuke foto's. Nog veel succes met het paardje :D

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:43

super leuk dat je met een trekpaard start ? <3
nog veel succes verder :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 07:35

wat een leuk paard zeg!

wel een puntje van aandacht,je benen lijken nog niet stabiel te zijn,en met je sporen is dat niet zo'n goede combinatie,je kan hem er onbewust mee irriteren.
probeer je handen rechtop te houden en ontspannen maar!

heel veel succes hoor

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:10

hihi had tobias eigelijk nog nooit gezien :o
heb jou(?) ooit is met een karretje weg zien rijden maar verder :n

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:53

Wat een leuke foto's Elise!
Ik hoop binnenkort weer nieuwe foto's te zien, ga zo door!
Wie weet is de volgende keer de stress/spanning wel veel minder!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:02

Cuddie_ schreef:
Ik heb 0,0 verstand van wedstrijden.. maar ik vraag me toch 1 ding af. Is het niet erg als je aanspringt in de verkeerde galop op een proef? Bij het tweede filmpje galloppeer je op de linkerhand, maar in de rechtergalop. Mag dat gewoon?
Is puur uit interesse he!

Verder super dat zo'n lekkere knol ook meedoet :D Hij dribbelt er lekker doorheen haha!

?? :+

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 08:43

Nee dat mag niet, maar als je goed kijkt zie je dat ie links aanspringt, toen keek ik en dacht ik oke goedzo, en dan bijna direct springt ie om. Ik dacht dus dat ie links ging, maar hij ging rechts. Had er dus ook een 4 voor.;)

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:20

Ik heb nog 5 keer teruggekeken haha. Maar hij springt echt direct rechts aan. Toen jij keek zat hij ook gewoon in de rechtergalop. Ik voel het zelf ook altijd als ik in de verkeerde galop zit, dat zit niet fijn vind ik :+

Maar dan heb ik in ieder geval antwoord :D Dankje! Wel jammer van de 4..Je had een 8 moeten krijgen omdat je een mooie contragalop inzette :Y)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 21:56

Oh je hebt gelijk! :o
Ik was in de veronderstelling dat ie links aansprong haha. Maar idd, dan had ie minstens een 8 moeten krijgen voor zo'n mooie contragalop! :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:35

Wat een ontzettend gaaf paard!
Als tip wil ik je mee geven; Blijf mooi recht op zitten ( je mag best trots zijn ;) ) en blijf ook bij het aanspringen terug zitten.
Succes jullie twee!

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:29

ten eerste wat een leuk paard en echt stoer dat je met hem bent gestart :P
maar zoals al gezegt is iets meer vooruit kijken en hakken ietsje lager maar ziet er goed uit!

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:11

Wanneer komt jullie z debuut,
nee oke grapje!
Ziet er super ontspannen uit! en ik vind het zeker een leuke combinatie jullie 2!
ga zo door! *\o/*