Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
migo schreef:Jammer dat je nog niet hebt gevonden wat je zoekt in het rijden....engels of western...
Maar geef Nando wel de tijd om ff te wennen aan een nieuwe stijl van rijden, jezelf verandert snel...hij heeft misschien wel wat meer tijd nodig......blijf je wel bij *knip* staan?
) een passend zadel gevonden, een Massimo dressuur II 18''!
bij Wodan!Loes'sCorner schreef:@TS, Mijn Wodan heeft zelfs geen ruimte voor een normale 17'' haha en ik heb maat 42 dus echt die maat 18'' nodig.
Ik heb nu na jaren zoeken eindelijk ( hopen we) een passend zadel gevonden, een Massimo dressuur II 18''!
Super kort zadeltje, en lag prima, en je kan zelfs speciale korte kussens krijgen maar aangezien deze al kort genoeg was hoefde dat nietbij Wodan!
Ik heb een beetje een vergelijkbare ervaring gehad met Arthur.....jammer.
Ik zou dus gewoon alle mikmak die je hebt verkopen en eventueel kijken voor een goed passend Massimo zadel, die kun je in breedte nog wijder maken en gezien Nando's leeftijd wel handig.
verder kun je ook met een dressuurzadel western blijven rijden, zo kun je uitvogelen hoe en wat en als je dan echt besluit toch western te willen koop je je een goed westernzadel als hij is uitgegroeid!

hgklady schreef:ik zou gewoon gaan rijden wat bij jou het prettigst lijkt
mij is namelijk aangeraden om eerst dressuur te gaan rijden omdat ze dan inderdaad de stappen wat gecontroleerder afmaken en omdat een net beleerd paard het heel meolijk vind om op eigen benen te lopen is het misschien wel beter om dressuur terijden van dan heb je dus meer contact op de teugels en dat ziet je paard als een soort van leuning.
Janine001 schreef:Bij het western rijden ben jezelf en je haflinger veel ontspannender.
Bij dressuur ben jij en je haflinger veel gespannener.
Ook heb je veel druk op de teugels staan, een beetje teveel als het aan mij ligt.
Probeer nageeflijk te rijden
Sjemira schreef:Janine001 schreef:Bij het western rijden ben jezelf en je haflinger veel ontspannender.
Ook heb je veel druk op de teugels staan, een beetje teveel als het aan mij ligt.
Misschien dat het er op de foto\s net zo even uitziet maar als iemand met een losse en zachte hand rijd dan ben ik het wel, ik heb maar nauwelijks contact met zijn mond en vergeet niet dat op deze foto's Nando net onder het zadel is en op de western foto's zijn we 4 maanden verder dus natuurlijk oog ik dan veel ontspannender.
secricible schreef:is Nando het eerste paard waar je western mee rijd? Wellicht zou het eens prettig voor jezelf zijn als je eens een goed opgeleid westernpaard kan voelen, misschien zelfs er op kan lessen (weet ook niet wat je budget is hoor)?
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om een paard western te leren, als je er zelf nog geen kennis van hebt. Combineer dat met een slechte instructeur, wat ik van de mensen hier begrijp en een slecht zadel en het lijkt allemaal een beetje problematisch... Als je door wilt zetten zou ik eens investeren in een ander zadel, goede les met Nando en een paar goede lessen op een westernpaard (mits je nog niet bekend bent met western natuurlijk).
Ik begrijp dat je al langer kan rijden ,maar western is natuurlijk wel heel wat anders als engels..
. Sjemira schreef:Janine001 schreef:Bij het western rijden ben jezelf en je haflinger veel ontspannender.
Misschien dat het er op de foto\s net zo even uitziet maar als iemand met een losse en zachte hand rijd dan ben ik het wel, ik heb maar nauwelijks contact met zijn mond en vergeet niet dat op deze foto's Nando net onder het zadel is en op de western foto's zijn we 4 maanden verder dus natuurlijk oog ik dan veel ontspannender.
Sjemira schreef:lastig schreef:
dat was ook mijn gedachten. Ik denk dat het vooral mis gaat bij de manier waarop je westernlessen hebt gehad.
. En dan komt het allemaal wel goed met jullie. Zeker in combinatie met lessen, en aandacht aan je zit! lastig schreef:lastig schreef:
Hiermee bedoelde ik dat ik het raar vind dat je over losse teugels enzo praat, terwijl dat voor later in de opleiding van je paardje is. Maar maakt verder niet uit. Iedereen geeft weer anders les natuurlijk..
Jij hebt zoals ik hieronder lees een keuze gemaakt voor engels. Hoop niet dat je ondertussen al je spullen hebt verkocht. En dan komt het allemaal wel goed met jullie. Zeker in combinatie met lessen, en aandacht aan je zit!