Klaar voor ons debuut?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:00

Pashon schreef:
het is heel belangrijk dat je daar heel consequent in blijft dus ook als je eens een ontspannen buitenritje gaat maken, hangen is hand los en vooruit.

@ Pashon:Denk je dat, als ik duin rij (ik rij nergens anders buiten) dat ook door moet voeren? Eigenlijk wel logisch want hangen is niet toe gestaan maar buiten rij ik eigenlijk alleen met lang teugeltje.
Of dan buiten gewoon ook stukjes oefening mee nemen?

@ Just_Biancaa Dank jewel :D Heb heel erg zitten twijfelen voor 12 maart maar ach ik ga hem gewoon rijden. Het is niet zo dat ik vanaf nu iedere maand op wedstrijd ga dus we gaan er gewoon voor :D

ruitershopon

Re: Klaar voor ons debuut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:32

Ik zou je beugels een gaatje langer maken waardoor je wat mee kunt gaan "zitten".
Je handen wat meer dragen en naar iets meer naar voren houden,en je rug en schouders ontspannen waardoor je beter met de beweging meekunt zijn.En je paardje meer in balans kan lopen.
Probeer ook meer tussen de oren naar voren te kijken en een klein beetje in je schouders mee te draaien in de wendingen automatisch zal je paardje dan makkelijker de wendingen door lopen en hoef jij niet zoveel in te werken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes jullie zijn een leuke combinatie.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:51

Dank je ruitershopon :D
Misschien inderdaad het proberen waard om mijn beugels is 1 tikje langer te doen. Gaan we proberen :D
Ik ga alles proberen :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:27

jessie, juist op buitenritten is het ook erg belangrijk. Hij moet weten dat wanneer jij de teugels op pakt hij niet moet gaan hangen, ongeacht waar je rijd. Meestal worden buitenritten gebruikt om even te ontspannen en lekker relaxed te rijden, maar juist op buitenritten kan je ze goed trainen. Ik zou zelf wel afentoe de teugels even oppakken en hem even bij de les vragen, hoeft niet de gehele rit maar afentoe even oppakken tot hij ontspant en dan weer lekker lang laten. Gaat hij hangen dan hand los en vooruit, terugnemen en weer oppakken tot hij ontspant en dat eventjes vasthouden (paar minuten) en dan lekker weer lang laten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 08:58

OW oke dan gaan we dat ook gewoon oefenen :j

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:14

ga gewoon op wedstrijd .dat is een goede stimulans om lekker door te trainen.

Focus je niet op winst maar op "gewoon lekker samen proefje rijden" :j

zou juist wel regelmatig gaan. zo doen jullie ervaring op en zul je zien dat het steeds beter gaat naarnate de spanning afneemt.
En dan ga je vervolgens voor de punten..... :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 10:40

@ Lucille: Ja dat gaan we ook doen :D Met big smile afgroeten is de bedoeling haha. Probleem is dat ik geen eigen vervoer heb dus moet altijd een trailer huren en papa lief aan kijken haha vandaar dat ik (nog) niet met regelmaat zal gaan.
Maar die punten ga ik inderdaad niet voor

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:29

Wauw wat een veranderingen zeg! Ziet er goed uit zo hoor. Je hebt je handen wel laag maar als je hem meer oppakt in opgerichte houding komen je handen vanzelf wel wat hoger. :)