Ik op Anoeska @ hard werken =)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:48

Citaat:
Bijna, paardjes waar ik op rijd zetten hun hals als het ware vast op die hoogte, het is bijzonder lastig ze daar weg te krijgen.

Dit is de bedoeling. Eigenlijk mag haar hoofd nog hoger.
Ze loopt voor de kar, veel wedstrijden. Getallenteerd paardje. Alleen dan is het beste als haar hoofd hoog en naar beneden staat. Dus iets hoger dan dit mag nog wel.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:51

Zou eerst wat meer ontspannen gaan rijden, en omdat je zelf al zegt dat ze een pittige tante is zou ik proberen niet boos te worden maar sneller te ontspannen.
Ik zelf heb ook een heel snel paardje maar dat gaat nu ook super!
Wat meer ontspannen dus, en bv. als je opstapt eerst een paar rondjes aan de lange teugel stappen, rustig aannemen, nog een paar rondjes en dan heel rustig aandraven!
Bij mij ging het vooral beter toen ik veel overgangen ging rijden, maar ga dan niet in de mond trekken!

Hoop dat je er iets aan hebt!
Groetjes Rosa

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:52

d0nnaa_dan schreef:
Ik ga mee met voorgaande tips, die zijn erg duidelijk.
Mag ik vragen van wie je die privéles hebt? ORUN-gediplomeerd, leeftijd en ervaring? Of is het een vriendinnetje van 14 die er eigenlijk niet zo heel veel verstand van heeft?
Omdat je paard nu nog zo groen is, moet jíj er tijd in investeren. Als je haar nu op deze manier blijft rijden, zul je sowieso nooit verder komen dan de B (omdat de ontspanning dus mist) en verknal je het paard, zonde, dus zorg ervoor dat je goede begeleiding krijgt en niet te veel voor 'het plaatje' gaat.

Haha Rotop met je vriendinnetje van 14. Sorry maar ik krijg les van iemand van 24 die al jaren les geeft. Op maneges, bij mensen thuis, rijdt de moeilijkste gevallen, diploma's, noem maar op.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:53

matyee95 schreef:
Citaat:
Bijna, paardjes waar ik op rijd zetten hun hals als het ware vast op die hoogte, het is bijzonder lastig ze daar weg te krijgen.

Ze loopt voor de kar, veel wedstrijden. Getallenteerd paardje. Alleen dan is het beste als haar hoofd hoog en naar beneden staat. Dus iets hoger dan dit mag nog wel.

ook voor de kar horen ze hun rug te gebruiken, met jou manier van rijden drukt ze haar rug alleen maar weg.
en zowiezo mischien moet ze zo voor de kar lopen, maar onder het zadel zeker niet :n
een paard kan echt wel het onderscheid maken tussen gereden worden, kop omlaag en nagevelijk
en voor de kar, kop omhoog en in tuig houding...

op deze manier rijden zorg je alleen maar voor blessures :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:54

matyee95 schreef:
d0nnaa_dan schreef:
Mag ik vragen van wie je die privéles hebt? ORUN-gediplomeerd, leeftijd en ervaring? Of is het een vriendinnetje van 14 die er eigenlijk niet zo heel veel verstand van heeft?
Omdat je paard nu nog zo groen is, moet jíj er tijd in investeren. Als je haar nu op deze manier blijft rijden, zul je sowieso nooit verder komen dan de B (omdat de ontspanning dus mist) en verknal je het paard, zonde, dus zorg ervoor dat je goede begeleiding krijgt en niet te veel voor 'het plaatje' gaat.

Haha Rotop met je vriendinnetje van 14. Sorry maar ik krijg les van iemand van 24 die al jaren les geeft. Op maneges, bij mensen thuis, rijdt de moeilijkste gevallen, diploma's, noem maar op.

als ze zegt dat je zo moet rijden vraag ik me af of die diplomas wel verdient zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:55

matyee95 schreef:
Eigenlijk mag haar hoofd nog hoger.

Dat hoofd moet helemaal niet hoger, dan wordt die rug nog verder weggedrukt.
Zet eerst eens héél wat minder druk op die teugels (lees: loop haar niet zo onwijs in de mond te trekken) en ga voorwaarts neerwaarts rijden. Oprichting ben jij nog lang niet aan toe, en dat gaat jullie capaciteiten momenteel ver te boven.
matyee95 schreef:
Sorry maar ik krijg les van iemand van 24 die al jaren les geeft. Op maneges, bij mensen thuis, rijdt de moeilijkste gevallen, diploma's, noem maar op.

Zegt mij nog steeds niks eigenlijk...... een moeilijk paard voor de een is appeltje-eitje voor de ander ;) Wat voor diploma's?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:57

x_Lys schreef:
Wat een leuk paard zeg! Heeft wat weg van Trisje, heel leuk!

Ik reed eerst ook altijd zo met me handen wat jij nu doet, maar wat je beter kan doen. Is je teugels inderdaad korter maken en dan echt je handen voor doen. Dus echt je armen meer naar voren meegeven en dus echt je handen netjes voor het zadel houden. Nu werk je ze naar je toe en dat is eigenlijk minder vriendellijk voor het paard dat als je je teugels een heel kort stukker neemt en ze netjes voor je houdt. Daarbij denk aan je handen rechtop!

Ik zou je liever ook een gaatje langer zien. Verder zou je er misschien meer overgangen mee kunnen rijden, hem ook iets rustiger laten lopen en dus wat meer op het achterbeen zetten. Erna kan je weer gaan uitbouwen. Dan komt erook minder druk op de teugels maar ga je echt vanuit achteren wrken.

Precies ja,
En vooruit kijken :) Je hebt dan wel een prachtig paard onder je kont zitten, maar kan je beter vooruit kijken :)
Hij oogt niet echt voorwaarts hoor, misschien omdat hij juist zo tegen word gehouden door middel van je handen.
Opzich hoeven je teugels niet korter hoor, omdat ie achter de loodlijn loopt, ik zou je handen gewoon een centimeter of 20 naar voren doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:59

Minder druk op de teugels, veel schakelen (wisselen van tempo in stap , draf etc. stap -draf enz.) en stelling en buiging. Veel voltes, slangevoltes en wendingen. Geloof me, je verknalt je paard zo.
Spreek uit ervaring, ging teveel vasthouden omdat ze te voorwaarts was en het eerste wat we konden doen was er een osteopaat bijhalen omdat haar rug vastzat en ze begon te staken ;)
Dus veel minder aan haar mond zitten, je hand niet vastzetten, maar wel contact blijven houden. Wanneer ze losser word ontspant ze vanzelf ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:10

matyee95 schreef:
Citaat:

Maar voor de kar is heel wat anders dan onder het zadel.
Voor de kar lopen ze vaak stuwend met het achterbeen terwijl onder het zadel het achterbeen dragend moet zijn.
Juist voor een tuiger is het van belang onder het zadel ze lager in te stellen.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:51

- Recht op je pony zitten.
- Bugels meter langer
- Tenen naar binnen
- Hakken uitdrukken
- handen rechtop
- lijkt alsof je erg aan de voorkant bezig ben.
- Probeer voor j te kijken , is meoilijk met zo'n leuk hoofdje voor je ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:25

matyee95 schreef:
d0nnaa_dan schreef:

Pardon!? Ik ga verder maar mee met wat M_D_H zegt, maar wat een toon sla jij aan zeg...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ik op Anoeska @ hard werken =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:00

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.