Naomi een maand later.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Re: Naomi een maand later.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:35

dankje! ik maak zaterdag even foto's. vandaag was de bak niet te rijden.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:16

Deliana27 schreef:
@Amarach
heel erg bedankt aan zulke dingen heb ik wat. Ik kan helaas niet rijden vandaag de bak is echt te nat, dus ik ga je tips vrijdag, zaterdag, zondag enzo. allemaal gebruiken. :D en dan plaats in de nieuwe foto's wel even zaterdag of zondag.

Super bedankt voor de tips! Hier kan ik echt wat mee.

Succes ermee! Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's.

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:09

Wat een vooruitgang op je vorige topic zeg! :)
Ze is veel meer ontspannen en jij zit er netjes bij!
Vind alleen je spoortje onnodig :n
Jullie gaan het vast redden in de L1 :j

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:18

@_melissaa
ik ga ook zonder spoortjes rijden. ;) Ik waag het er toch op. Het is even door zettenmaar iedereen heeft wel gelijk overdie spoortjes. :D Verder bedankt!

Sanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:19

dat vind ik tof van je! :D

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:21

bedankt!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:58

dat vind ik ook super dat je de sporen op zijn minst gaat proberen om zonder te rijden!!! echt super.
gaat het echt niet, zelfs niet met een zweepje dan kan je ze daarna altijd nog opnieuw omdoen, maar geef het wel een paar keer een kans he,
niet dat je er op zit been geeft, en na 2passen zegt:"dit is niks , hup spoor weer aan." even uitzitten die hap ;)

succes en ik kijk al uit naar de foto's

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:00

Deliana27 schreef:
Als ik mijn teugels nou korter pak en wat meer mijn handen naar voren doe zou het dan ook voorwaartser kunnen worden ?
De handen bijna tegen mijn buik komt omdat ik mijn pony via druk, basis druk en ontspanning aan de teugel moet rijden en daardoor ben ik eigenlijk mijn handen naar mij toe aan het halen. Best vervelend idee!.

Teugels hoeven echt niet nog korter :=
Als jij je teugels korter pakt, en je handen naar voren, heb je nog de zelfde lengte.
Teugels gewoon zo houden en alleen je hand naar voren.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:14

@Cchanny
okee bedankt! maar dan ben ik bang dat mijn teugels in waslijntjes vallen dus dat is wel even vervelend. maar dat ga ik ook wel even proberen. :D

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:45

Deliana27 schreef:
@_melissaa
ik ga ook zonder spoortjes rijden. ;) Ik waag het er toch op. Het is even door zettenmaar iedereen heeft wel gelijk overdie spoortjes. :D Verder bedankt!

Kijk dit vind ik nu top! _/-\o_
Ik ben blij dat er eens iemand is die de problemen rijtechnisch gaat oplossen inplaats van met hulpmiddelen!
Super meid! Er zullen best momenten komen dat het minder goed gaat. Prik daardoor heen er komt een moment dat je je pony goed aan het lopen hebt zonder spoortje.

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:04

Deliana27 schreef:
@_melissaa

Wow top! :D
Idd wat Amarach ook zegt, eindelijk iemand die wat met het commentaar doet ! :D

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 15:39

Ja nog een paar paginga's terug zei ik nog dat ik het verder niet over de sporen wou hebben en nu gaat bijna het hele forum er over en jullie hebben echt wel gelijk! Ik ga vanavond rijden en ik ga der mee bezig, hoop dat ik me vader zo gek krijg om in die kou te staan foto's maken. :P

Nog bedankt!!<3

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 11:24

ik heb gister zonder sporen gereden en het reed prima! heb veel overgangen gereden en dat ging ook super lekker. Ze moest eerst nog wel even wennen maar ze liep toch heerlijk voorwaarts. Ook ben ik bezig geweest met mijn handen dat ik die wat verder naar voren moet doen maar dat was nog wel even heel lastig. :') Maar ik heb doorgezet en ik hoop dat de bak vandaag weer een beetje mooier word dat ik vandaag weer even op kan trainen. :D Ben erg blij met de tips die jullie hebben gegeven! Ik zal even kijken of ik de foto's kan plaatsen want ze zijn erg donker. (het was namelijk in de binnebak) :+

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:54

Oh super! :D
Ben benieuwd naar de fotos!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 14:54

ik kon de foto's helaas niet plaatsen omdat het zo'n donkere camera is. Echt heel raar want hij gebruikt de flits wel. Nou ja ik ga miss morgen wel weer even rijden als de bak morgen weer te rijden en en dan hoop ik foto's te kunnen plaatsen. :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:58

Deliana27 schreef:
@Cchanny
okee bedankt! maar dan ben ik bang dat mijn teugels in waslijntjes vallen dus dat is wel even vervelend. maar dat ga ik ook wel even proberen. :D

Beter je teugels te lang als te kort.
Vallen ze als waslijntjes, dan kan je ze gerust centimeter voor centimeter korter pakken :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:59

Deliana27 schreef:
ik heb gister zonder sporen gereden en het reed prima! heb veel overgangen gereden en dat ging ook super lekker. Ze moest eerst nog wel even wennen maar ze liep toch heerlijk voorwaarts. Ook ben ik bezig geweest met mijn handen dat ik die wat verder naar voren moet doen maar dat was nog wel even heel lastig. :') Maar ik heb doorgezet en ik hoop dat de bak vandaag weer een beetje mooier word dat ik vandaag weer even op kan trainen. :D Ben erg blij met de tips die jullie hebben gegeven! Ik zal even kijken of ik de foto's kan plaatsen want ze zijn erg donker. (het was namelijk in de binnebak) :+

Echt applausje voor je zelf!
Dat je naar ons luisterd, zouden meer mensen mogen doen :)
En echt heel fijn dat ze lekker liep ! *\o/*

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 15:21

@ Cchanny

Bedankt! :D
Maar het is wel zo jullie hebben wel gelijk! ;)
Ik hoop dat ik snel weer kan rijden, ik heb er gewoon nu zo'n ontzettend zin weer in want dan kan ik alleen maar daar weer op trainen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:31

Cchanny schreef:
Happie schreef:
Vind het lastig om er wat op te zeggen omdat je zelf vind dat ze al aardig ontspannen loopt. Persoonlijk vindt ik haar van voor vrij in de krul lopen en oogt het naar mijn idee niet ontspannen. Maar foto's zijn ook maar een moment opnamen natuurlijk.

Ik vind het er zelf ook totaal niet ontspannen er uit zien.
Probeer is iets meer aan de voorkant te plukken, en dan ze met dr koppie mooi laag loopt, en je teugels langer.
zorg dat ze eerst is lekker actief word, ;) want het oogt nogal erg traag.
En daarvoor heb je heus niet je sporen nodig, sporen zijn ter verfijning van je hulpen.
Dus niet om je paard voorwaarts te krijgen.

Je had het over waslijntjes bij een foto. De enige waslijntjes die ik zie zijn op foto 7, 18 en 19.

Wel een ontzettend leuke pony!

hoezo aan de voorkant plukken, daar krijg je geen ontspanning mee hoor, alleen een gedwongen houding
lekker actief voorwaarts en dan komt het nageeflijke pas om de hoek kijken
(heb je geen spoor of zweep voor nodig)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 19:38

@leestmee
hoe bedoel je niet de voorkant plukken ?

bedankt voor de tip! maar ik heb al getraint enzo, en heb ook al die tips gebruikt. ;) en had ook al door dat ze lekker aan het been liep dat ze gewoon zelf ook lekker met mijn hand mee zakt. Dus als ik mijn hand naar beneden deed dan ging ze lekker mee en als ze dan weer wat been gaf en mijn handen wat hoger weer ging houden ging ze ook lekker met de hand mee. Maar het is sommige stukken nog wel lastig want dan gaat ze nog wel in 1 houding gewoon lopen maar we trainen gewoon lekker door!!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:28

Deliana27 schreef:
@leestmee
hoe bedoel je niet de voorkant plukken ?

bedankt voor de tip! maar ik heb al getraint enzo, en heb ook al die tips gebruikt. ;) en had ook al door dat ze lekker aan het been liep dat ze gewoon zelf ook lekker met mijn hand mee zakt. Dus als ik mijn hand naar beneden deed dan ging ze lekker mee en als ze dan weer wat been gaf en mijn handen wat hoger weer ging houden ging ze ook lekker met de hand mee. Maar het is sommige stukken nog wel lastig want dan gaat ze nog wel in 1 houding gewoon lopen maar we trainen gewoon lekker door!!

cchanny gaf je de tip om aan de voorkant plukken. mijn mening is dat je dat beter niet kunt doen.vandaar dat ik daar wat over zei
wat je laatste post betreft, vind ik goed te horen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:52

+:)+ dat je wat met de tips doet :j
Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:50

dankje! ik had gister weer les en had al vertelt dat ik niet wist eerst hoe ik tegen me instructrice moest zeggen maar zei vond het ook mooi dat ik die stap had gezegt. Mijn pake dacht er anders over maar ja die heeft zijn diploma's daarvoor ook niet en die zit nooit op ze paard die gaat er altijd achter aan met wieletjes onder ze kont. :D Moet even kijken waneer ik goede foto's kan maken! Moet natuurlijk ook iemand zo ver krijgen om in de kou te staan. :P

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:53

@Iljaa1992
ja idd, dat heb ik ook al gehoord in het forum best vaak. hahaha
wel bedankt! :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:01

Ben echt heel benieuwd naar de foto's wel top dat je wat gedaan hebt met de tips die je gekregen hebt!