Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deliana27 schreef:@Amarach
heel erg bedankt aan zulke dingen heb ik wat. Ik kan helaas niet rijden vandaag de bak is echt te nat, dus ik ga je tips vrijdag, zaterdag, zondag enzo. allemaal gebruiken.en dan plaats in de nieuwe foto's wel even zaterdag of zondag.
Super bedankt voor de tips! Hier kan ik echt wat mee.
Ik waag het er toch op. Het is even door zettenmaar iedereen heeft wel gelijk overdie spoortjes.
Verder bedankt!

Deliana27 schreef:Als ik mijn teugels nou korter pak en wat meer mijn handen naar voren doe zou het dan ook voorwaartser kunnen worden ?
De handen bijna tegen mijn buik komt omdat ik mijn pony via druk, basis druk en ontspanning aan de teugel moet rijden en daardoor ben ik eigenlijk mijn handen naar mij toe aan het halen. Best vervelend idee!.

Deliana27 schreef:@_melissaa
ik ga ook zonder spoortjes rijden.Ik waag het er toch op. Het is even door zettenmaar iedereen heeft wel gelijk overdie spoortjes.
Verder bedankt!

Maar ik heb doorgezet en ik hoop dat de bak vandaag weer een beetje mooier word dat ik vandaag weer even op kan trainen.
Ben erg blij met de tips die jullie hebben gegeven! Ik zal even kijken of ik de foto's kan plaatsen want ze zijn erg donker. (het was namelijk in de binnebak)

Deliana27 schreef:ik heb gister zonder sporen gereden en het reed prima! heb veel overgangen gereden en dat ging ook super lekker. Ze moest eerst nog wel even wennen maar ze liep toch heerlijk voorwaarts. Ook ben ik bezig geweest met mijn handen dat ik die wat verder naar voren moet doen maar dat was nog wel even heel lastig.Maar ik heb doorgezet en ik hoop dat de bak vandaag weer een beetje mooier word dat ik vandaag weer even op kan trainen.
Ben erg blij met de tips die jullie hebben gegeven! Ik zal even kijken of ik de foto's kan plaatsen want ze zijn erg donker. (het was namelijk in de binnebak)

Cchanny schreef:Happie schreef:Vind het lastig om er wat op te zeggen omdat je zelf vind dat ze al aardig ontspannen loopt. Persoonlijk vindt ik haar van voor vrij in de krul lopen en oogt het naar mijn idee niet ontspannen. Maar foto's zijn ook maar een moment opnamen natuurlijk.
Ik vind het er zelf ook totaal niet ontspannen er uit zien.
Probeer is iets meer aan de voorkant te plukken, en dan ze met dr koppie mooi laag loopt, en je teugels langer.
zorg dat ze eerst is lekker actief word,want het oogt nogal erg traag.
En daarvoor heb je heus niet je sporen nodig, sporen zijn ter verfijning van je hulpen.
Dus niet om je paard voorwaarts te krijgen.
Je had het over waslijntjes bij een foto. De enige waslijntjes die ik zie zijn op foto 7, 18 en 19.
Wel een ontzettend leuke pony!
en had ook al door dat ze lekker aan het been liep dat ze gewoon zelf ook lekker met mijn hand mee zakt. Dus als ik mijn hand naar beneden deed dan ging ze lekker mee en als ze dan weer wat been gaf en mijn handen wat hoger weer ging houden ging ze ook lekker met de hand mee. Maar het is sommige stukken nog wel lastig want dan gaat ze nog wel in 1 houding gewoon lopen maar we trainen gewoon lekker door!! Deliana27 schreef:@leestmee
hoe bedoel je niet de voorkant plukken ?
bedankt voor de tip! maar ik heb al getraint enzo, en heb ook al die tips gebruikt.en had ook al door dat ze lekker aan het been liep dat ze gewoon zelf ook lekker met mijn hand mee zakt. Dus als ik mijn hand naar beneden deed dan ging ze lekker mee en als ze dan weer wat been gaf en mijn handen wat hoger weer ging houden ging ze ook lekker met de hand mee. Maar het is sommige stukken nog wel lastig want dan gaat ze nog wel in 1 houding gewoon lopen maar we trainen gewoon lekker door!!

Moet even kijken waneer ik goede foto's kan maken! Moet natuurlijk ook iemand zo ver krijgen om in de kou te staan.