Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Waarom zou dat moeten? Ik ben van mening dat iemand me heel veel kan leren zonder dat zelf op mijn paard te kunnen presteren. Iemand met een scherp observatievermogen en veel theoretische kennis kan soms meer bereiken dan iemand die oefeningen zo uit een paard rijdt maar niet kan zien en kan uitleggen waar het bij mij dan verkeerd gaat.
. Bij die mensen kun je wel terecht met vragen en ze zijn vaak echt wel bereid om even te helpen maar doen dit niet ongevraagd. En dat doen mindere stuurlui wel vaak... jolin schreef:Door te lezen ben ik gaan snappen ook rij technisch, ik ga niet verbeten een houding afdwingen als ze niet doet wat ik wil, ik zoek wat ik fout doe en probeer opnieuw. Ik weet bv.dat een slofteugel jezelf voor de gek houden is en niks met paardrijden te maken heeft. Maar meer met geen geduld.
?
bastiano680 schreef:Moll schreef:slof gebruik ik maar voor 1 ding en dat is lange teugel werk, waar te kennis van de ruiter ophoud begind het tuigage en kracht, ik ben echt zwaar anti slof
Vind het voor longeren anders een ideaal ding.
bastiano680 schreef:Dat doe je met een slof toch ook
Professor schreef:bastiano680 schreef:Dat doe je met een slof toch ook
Daarmee bedoeld denk ik Moll dat dat erg primitief longeren is meer voor "zieke" "jonge" paarden, Moll werkt meer met zijn paarden wanneer hij die longeerd, de meeste zien het als beweging´s therapie en niet als werkelijk werken.
De slof heeft bovendien het nadeel dat de paarden achter de loodlijn gaan, men zou dan veel beter met een chambon kunnen longeren.
bastiano680 schreef:Zolang jij niet weet hoe ik de slof bevestig en hoe ik ermee longeer, is je bericht een grote aanname!!!!
Professor schreef:bastiano680 schreef:Zolang jij niet weet hoe ik de slof bevestig en hoe ik ermee longeer, is je bericht een grote aanname!!!!
Hoe u die ook beverstigd de werking blijft zo, denk dat u daarvoor hoe u uw uit te weinig ervaring heeft met een chambon.
Een slofteugel kan men op vele manieren bevestigen maar een slofteugel is niet voor longeren gedacht aangezien men deze alleen met knopen aan het paard kan aanbrengen wat niet precies genoeg is.
Met een Köhlerteugel kan men dat wel, maar dat is een slof uit twee delen en niet een slofteugel die alleen door een gesp gedeeld is.
Denkt u er eens over na hoe een slofteugel werkt, en dat het veel meer nadelen heeft bij het longeren dan een chambon.
Citaat:Alleen met knopen? U kent dus de huidige slofteugels niet.
Ik weet de werking van de chambon en kan er mee longeren.
U bent zo vastgeroest in uw gedachtengang, dat is echt niet normaal meer. Je bent nooit te oud om te leren en er zijn diverse wijzes waarop je in Rome kan komen.
Vraag eens ipv altijd maar aan te nemen dat u wel weet hoe anderen het doen, zonder dat u dat ooit gezien hebt.
Professor schreef:[
Denk ook niet dat u kan beoordelen dat wat ik doe wat ik kan en wat ik gezien heb, maar mooie beelden bij het longeren met slofteugel heb ik nog nooit gezien, heb paarden gezien bij de slacht die jaren met slof gereden en gelongeerd werden daar word men echt niet vrolijk van.
U heeft denk ik geen notie daarvan hoeveel kracht u zet op het paard zijn wervelkolom.
Denk ook dat u ook weinig notie heeft van wat er werkelijk gebeurd met de spieren en pezen bij het paard door dat gelongeer met slofteugel.
Dat is oh zo jammer dan zou u sneller met een chambon gaan longeren dan met een slofteugel.
Wat ik wil zeggen is dat een slofteugel voor het rijden is, een Köhlerteugel voor het longeren en bij de paarden van jongeruiters die nog niet de hulpen beheersen.
Citaat:Maar u weet nog steeds niet hoe ik met een slofteugel longeer. Dus het is een grote aanname wat u maakt.
Zit net een stuk over Johann Hinnemann te lezen. Hoe interessant hij het vind om de diverse trainingswijzes te volgen, want je bent nooit te oud om te leren en open minded zijn de eerste stap naar succes is.
Misschien een kleine tip
Professor schreef:Citaat:Maar u weet nog steeds niet hoe ik met een slofteugel longeer. Dus het is een grote aanname wat u maakt.
Zit net een stuk over Johann Hinnemann te lezen. Hoe interessant hij het vind om de diverse trainingswijzes te volgen, want je bent nooit te oud om te leren en open minded zijn de eerste stap naar succes is.
Misschien een kleine tip
Johann Hinnemann zegt te volgen, dat doen wij niet anders, het vervolgen van training opvattingen en die vergelijken.
U bent vastgeroester dan ik dacht, heeft u IJslanders gereden, Western gereden Barock gereden, Dameszadel gereden en daarmee gesprongen, heeft u Spaans gereden of Eventing, juist wij wel zowel Johann Hinnemann als vele met dezefde opleiding.
Dus vastroesten doen wij niet, met wij bedoel ik diegene van de leeftijd waarop ik ook ben, en die constant met elkaar in verbinding staan om zg nieuwe opvatingen te bekijken en te vervolgen.
Helaas is dat met de slofteugel oer oud, in 1600 reden ze daarmee dus het is eigenlijk stilstand en niet een verder ontwikkeling, ze reden daarmee dressuur en springen en bemerkten dat het op den duur niet zo voordelig was voor het paard en ook niet voor de rijkunst.
Anoeska schreef:Na wat googlen kwam ik erachter dat een Köhlerteugel hetzelfde is als een thiedemann. Maar die ken ik niet als hulpteugel voor het longeren. Kan de professor dat nog wat uitleggen?