O , maar ik zeg ook niet dat het je paard belemmert hoor 
Maar je zit er zelf gewoon behoorlijk beroerd op , voor JOU werkt het niet. En dat is ook belangrijk 
Je ziet op de foto's duidelijk dat je wat tegen het zadel aan het vechten bent in plaats van dat het zadel je gewoon netjes recht en in balans aan het paard vast koppelt , zoals het zou moeten doen. Je zit teveel op de lepel , waardoor het een stuk moeilijker is om netjes rechtop te zitten en je benen netjes stil af te laten hangen. Dat "klungelige" dat je ziet op de foto's , dat is gewoon puur een verstoring van je balans doordat je zo achterin dat zadel zit , en doordat je zo hoog boven de rug van je paard zit. Maar dat zal wel door een dik zadelbontje komen neem ik aan ? Dat is niet zo goed te zien 
Heeft de zadelmaker dat bontje ook aangeraden , of heb je dat zelf er op gelegd ?
Maar het is wel heel duidelijk dat je grootste probleem op de foto's is , dat je zo op die lepel van dat zadel zit , daar moet eigenlijk iets aan gebeuren als op een fijne manier verder wilt trainen 
Het is zonde als je jezelf eerst aanleert om zo raar te gaan zitten , om er vervolgens over een jaar achter te komen dat je tegen allerlei problemen aanloopt en je dan pas merkt dat het hierdoor komt...en weer moet wennen om gewoon in het middelpunt van het zadel te gaan zitten 
Maargoed , ik hou er maar over op , hopelijk begrijp je wel dat het wel goed bedoeld is hoor