ponyzotje schreef:Knappe foto, professor, maar ook hier zit het achterbeen veel lager dan het voorbeen, net zoals ik aangaf: als de achterhand dermate diep buigt, kan het paard zijn achterbeen moeilijk tot aan zijn buik schoppen. Als de achterhand werkelijk lager is dan de voorhand kan het achterbeen bijna niet tot op dezelfde hoogte komen en dat is ook het doel niet.
Bent u het dan niet met mij eens, professor, dat in dit stadium er geen gewicht op de teugels hóeft te zijn? Dat het paard die teugels niet gebruikt als vijfde been? Anders zou dit toch gewoonweg fout zijn aangezien vooraan het paard nog steeds drukt of steunt op het bit?
U heeft naar mijn mening totaal niet begrepen waar en hoe hoog het achterbeen komt, het komt maximaal tot kogelhoogte van het voorbeen, het is een Piaffe, en u geeft al eerderaan dat u het verschil niet eens herkend tussen Piaffe en Passage, hoe kunt u beoordelen wat iets en hoe iets eruit dient te zien?

Ik ken er meerdere, die allemaal op internet terug te vinden zijn, dus of ik nu google of u, dat maakt geen verschil
. Ik vind dat nogal moeilijk, echt een rug wegdrukken, dat lijkt me als men aan het rijden is en dan duwt. Maar ik begrijp wat u bedoelt, ik heb het nog al gezien. Dat is dan hard duwen. Ik zie het af en toe bij springruiters (maar dat wil niets zeggen).

Of wordt er bedoeld het kantelen van het bekken?