Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
z3rTjuhH schreef:ik zeg niet dat een paard na zijn 4e te sterk is, heb ik nooit gezegd ( niet me woorden verdraaien), ik zei dat na een tijd je paard spieren krijgt en dus ook vevelende kan gaan doen en ze dus sterker zijn dan dat ze eerst waren, maarja als jij dat verkeerd begrijpt en gelijk denkt dat ik dan bedoel dat je een paard rond moet trekken kan je beter me zinnen nog een keer door lezen.
z3rTjuhH schreef:een jong paard kan dan sneller vervelend doen omdat ze dan zekerder worden, dan kan dus zijn omdat ze meer spieren krijgen ( dat is geen nadeel) maar ze zijn dus sterker en als je dan te laat begint nemen ze het moeilijker aan dan als je iets vroeger begint, ik zeg niet dat je al te vroeg moet beginnen, je moet kijken wanneer het paard er klaar voor is en dat is natuurlijk per paard verschillend. Als het paard in de pubertijd wat vervelender is is het niet meteen een ruiterfout, het paard is op dat moment gewoon iets vervelender, ze zijn iets meer tegendraads, hetzelfde als dat jij bent als je in de puberijd komt.

z3rTjuhH schreef:voor een paardje van 3.5 ziet het erg goed uit, ik zal als ik jou was dat nagevelijke lekker blijven oefen, ik heb ook een jong dier van nu 4 en je kan het beter op tijd leren voordat ze te sterk worden. Je lengte is niet jeel storend voor wat jij rijd met die pony, je rijd haar alleen maar door, zodat er ander op kunnen rijden ( als ik het goed begrijp). Ik heb zelf ook nog een pony van 17 en die is 1.49 en daar rijd ik ook op ( ben zelf 1.85), dus blijf lekker oefen, die tip over tempowisselingen werkt wel goed, daar worden ze lekker los van, merk ik bij mijn paardjesen veel stelling wisselen.
Super leuke pony!!!!
z3rTjuhH schreef:een paard komt ook in de pubertijd en kan vervelend doen, dat hoeft niet bij elk paard zo te zijn, maar het gebeurt wel.
jumpiewumpie schreef:Hoe sterk een paard is bepaal je helemaal zelf. Als jij sterk bent = paard sterk. Zachte hand = zacht in de mond.
iets te zacht krijg ik altijd het comentaar hier op de foto's heb ik der een paar keer opgepakt en daar heb ik foto's van kijk ook maar eens de andere foto's Air schreef:Ook in de ''pubertijd'' is het dan een ruiterfout.
Uuh ja en het paard krijgt meer spieren dus? Bij goed rijden(of voordat je er op gaat zitten werk aan de hand gaan doen) ontwikkeld het paard alleen maar de juiste spieren waar je juist allemaal voordelen bij hebt.
Geen nadelen.
zaralover schreef:Air schreef:Ook in de ''pubertijd'' is het dan een ruiterfout.
Uuh ja en het paard krijgt meer spieren dus? Bij goed rijden(of voordat je er op gaat zitten werk aan de hand gaan doen) ontwikkeld het paard alleen maar de juiste spieren waar je juist allemaal voordelen bij hebt.
Geen nadelen.
als je een longe met bijzet gedoeld dat is echt flut die geven niet fatsoenlijk mee en de hand wel
Citaat:ik ben bijna 20 dus nee groeien doe ik zoiezo niet meer, eigelijk wouw ik der weer verkopen maar ja je raakt er toch aan gehecht he !?!
maar nu geef ik dus kindjes les en rijden en meer kindjes op die bijv. al ietsje langer rijden (die vragen zoiezo niet veel van der)
zaralover schreef:hallo ik zie zelf ook wel hoe mijn pony rijd hoor en nee daar is het niet geweldig en ik zie dat ik er groot van ben staat ook in mijn verhaal hoor :s daarom rijd ik nikki ook soms om wat bij te leren, en ik houd me oren en ogen niet dicht ik weet wat er verbeterd kan worden en daar werk ik ook aan maar als weer ook nie zo meewerkt en er geen 1 zadel past is het vrij moeilijk hoor. en als je dan alleen maar k8tcomentaar krijgt nou leuk zou ik is bij jouw kunnen doen je kunt ook opbouwende kritiek geven hoor en niet zeggen van je pony is alleen komgetrokken en dit is geen aanleuning je rijd voor geen meter ben veel te groot en te zwaar en het ziet er niet uit nou daar word je lkkr vrolijk van
zaralover schreef:mehorsrex schreef:te]eigenlijk maakt dat helemaal geen verschil, als je een m pony koopt dan moet je dat zelf ook kunnen rijden kan je dat niet zal je pony heus niet netjes aan de teugel gaan lopen
huh die klopt niet helemaal een m moeten moet je leren kennen en op een gegeven moment krijg je band en gaat de pony ook voor je werken mits je het zelf ook kunt natuurlijk . Met een jonge pony kun je niet zoveel en moet je alles heel rustig opbouwen en leren, want met alles snappen ze het de eerste keer nog niet helemaal hoor ook met bijv een drafje of gallop. Als ze dat eenmaal hebben gedaan dan wel. bij een m pony die je koopt die kent alsgoed is gewoon waarneer die moet gaan draven of galoperen anders weet ik het ook niet. Dan doet de ruiter iets goed mis. Een band en vertrouwen moet je dan wel opbouwen.