Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chayenna1 schreef:sliert schreef:En niet rijden is niet zo'n punt hoor....voor het paard. Het is eerder een punt voor jou denk ik. .
jaa dat klopt ook wel een beetje, ik rijdt op dit moment wedstrijden. en ik kan haar op dit moment ook maar 1 keer in de week rijden, en daarom juist wil ik er dan ook op gaan rijden. straks is het bijv. uitproberen? dan heeft zij het van mij gewonnen, als ik haar terug de stal in zet, en als ik dat elke keer doe dan denkt ze op een gegeven moment dat ze het steeds weer kan gaan doen. en misschien dat het daar alleen maar erger mee wordt.
maar bedankt voor je tips die ik tot nu toe heb gekregen ik heb ze zeker goed door gelezen,. en zal er zeker wat mee doen
chayenna1 schreef:jaa dat klopt ook wel een beetje, ik rijdt op dit moment wedstrijden. en ik kan haar op dit moment ook maar 1 keer in de week rijden, en daarom juist wil ik er dan ook op gaan rijden. straks is het bijv. uitproberen? dan heeft zij het van mij gewonnen, als ik haar terug de stal in zet, en als ik dat elke keer doe dan denkt ze op een gegeven moment dat ze het steeds weer kan gaan doen. en misschien dat het daar alleen maar erger mee wordt.
linsim26 schreef:en hoe gaat het opstappen nu dan?
al iets geprobeerd?
chayenna1 schreef:ik zou jullie nog laten weten hoe het is gegaan gisteren. gisteren heeft mijn instructrice dit probleem onder ogen gezien. en heeft zij het paard een snoepje gegeven en toen breef ze heel braaf staan en kon ik er mooi opkomendus daar ben ik super blij mee!
chayenna1 schreef:gisteren heeft mijn instructrice dit probleem onder ogen gezien. en heeft zij het paard een snoepje gegeven en toen breef ze heel braaf staan en kon ik er mooi opkomendus daar ben ik super blij mee!
Shanna schreef:Ik zie steeds het zinnetje ''ze is helemaal goedgekeurd'' voorbij komen. Dit vat ik op als een keuring als zijnde aankoop-keuring, en niet als zijnde controle puur op de klachten.
Met de bevroren gronden kunnen paarden als ze gaan rollen hun rug gemakkelijk beschadigen. Dus een keuring van misschien maar een weekje geleden gaat dan niet op als een week later die klachten komen, door wellicht een nieuwe oorzaak (in het voorbeeld rollen op bevroren grond). Hoe reageert ze als je op haar rug/ schoft duwt? En haar rug controleert met je handen/ vingers?
Ik zou er toch nogmaals iemand naar laten kijken, en ook eventueel naar het zadel.
mirim schreef:Is de merrie ooit drachtig geweest? Heeft het een veulen verworpen gehad?
Merries kunnen dan heel gevoelig reageren op 'dingen die aan de zijkant van de buik gebeuren'. Of heeft ze veel last van de hengstigheid?
Het is mooi dat de afleidingsmaneuvre van de instructrice werkte. Misschien als dit vaak genoeg gebeurt is het net het goede duwtje in de rug om weer ontspannen op je paard te kunnen stappen. Want jij zult ondertussen ook niet meer onbevangen op je paard stappen en je paard zal ook daar op reageren.
Succes verder.
montyjansen schreef:chayenna1 schreef:gisteren heeft mijn instructrice dit probleem onder ogen gezien. en heeft zij het paard een snoepje gegeven en toen breef ze heel braaf staan en kon ik er mooi opkomendus daar ben ik super blij mee!
heeft wel even geduurd, of is de instructie een tijd niet geweest, maar een nieuwe start, een andere aanpak met goed resultaat is mooi. veel plezier met zijn alle.
nine1987 schreef:Misschien een lichamelijk probleem?
Zadel te klein?? Rugproblemen?? Heb je allles al laten nakijken??
Ervanuitgaande dat je dat al hebt gedaan: Is er ooit iets gebeurd tijdens het opstappen??
Als het dat ook niet is: Dan heeft ze verdomd goed door dat je gewoon niet durft en moet je haar eens goed (laten) aanpakken!!
(Let op: dit alleen als al het bovenstaande is uitgesloten!!!)