Don Zhivago @ work in de sneeuwvlokjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Don Zhivago @ work in de sneeuwvlokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:32

Marieke dank je wel voor je reactie ;)

Sb zijn we net aan begonnen maar dit doe ik voorlopig alleen in de les omdat hij dit erg moeilijk vind en wil niks verkeerd aanleren.
Wijken doen we wel, dit gaat best goed, hij blijft nu een stuk beter voorwaarts.
Schakelen moet ik indd ook heel veel doen.

Voorlopig heeft hij nu al ruim een Week vakantie ivm het weer :p.
Zodra de bak goed is gaan we weer lekker lessen en aan de slag.

Over een tijdje maak ik weer een topic ;)

Bedankt Iedereen voor de tips, ik ga hier zeker wat mee doen als het weer kan ;)

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:10

wouw wat een gaaf paard :~
heb verder geen toevoegingen meer voor commentaar, alles is al wel gezegt wat ik kan vinden :P

karlos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:38

ik vind dat je je handen soms iets te hoog houd.
voor de rest zie ik niks slechts.
en woow wat een prachtig paaard <3

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 13:42

Handen te hoog? Vind je?
Dat vind ik zelf totaal niet ;)

Bedankt voor je reactie.

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:55

hoi,
Het lijkt inderdaad of je je benen iets optrekt!
Let daarop!
VErder erg netjes
Groetjes

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:04

Ziet er super uit! Ga zo door, alleen de beugels indd 1 gaatje langer maken.
Is wel heel leuk om te zien dat Gribaldi zo´n sprekend hoofd doorgeeft, je ziet het meteen ook in andere topics hoef je niet eens naar afstamming te kijken :P je ziet het vanzelf. Mooi!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:36

Dank je :D
Klopt gribaldi's hebben wel een sprekend koppie, klein en compact meestal ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:24

Leuk paard, maar hij drukt wel op vrij veel foto's zijn rug weg, denk dat laag rijden voor hem wat beter is, dan opgericht.
Probeer het opgerichte er wel in te houden (maar dat komt vanzelf als een paard goed voor het been is!), maar thuis hoef je niet perse opgericht te trainen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 10:38

Vienna2007 schreef:
Leuk paard, maar hij drukt wel op vrij veel foto's zijn rug weg, denk dat laag rijden voor hem wat beter is, dan opgericht.
Probeer het opgerichte er wel in te houden (maar dat komt vanzelf als een paard goed voor het been is!), maar thuis hoef je niet perse opgericht te trainen.

Klopt, helemaal mee eens.
Thuis rij ik hem vaak ook wat lager en tijdens m'n les werken we aan de oprichting.
Zondag heb ik wedstrijd in de L2 dus ben benieuwd.
Vrijdag weer les dan zal ik de bovenstaande pinten bespreken.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:17

Heel leuk beestje, maar hij moet zijn rug beter gaan gebruiken, hij druk hem nu nog veel weg, goed diep rijden en de neus eruit, hierdoor moet ie ook zijn rug gaan "bollen" en gaat hij die ook beter gebruiken. Veel s6!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:31

Zeer knap paard, je rijdt hem ook erg mooi! Ik vind dat hij ook overal nog netjes ontspannen loopt :) !

Wat met een flegmatiek paard wel handig is, is om in het begin vlot door te rijden. Dat ronde boeit me zo niet ( ;) ), maar hij lijkt zich wel ietwat op te kroppen, wat een kenmerk is van flegmatieke paarden. Veel rechte lijnen en durven vooruit rijden. Vaak is snel aangalopperen ook al een handige, daar worden ze iets heter van.

Veel succes nog, maar dat komt zeker goed!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 17:28

Biepje schreef:
Zeer knap paard, je rijdt hem ook erg mooi! Ik vind dat hij ook overal nog netjes ontspannen loopt :) !

Wat met een flegmatiek paard wel handig is, is om in het begin vlot door te rijden. Dat ronde boeit me zo niet ( ;) ), maar hij lijkt zich wel ietwat op te kroppen, wat een kenmerk is van flegmatieke paarden. Veel rechte lijnen en durven vooruit rijden. Vaak is snel aangalopperen ook al een handige, daar worden ze iets heter van.

Veel succes nog, maar dat komt zeker goed!

We stappen nu 10 min los, daarna paar rondjes draven en dan galop. Wordt hij idd wat vlotter van.
Het voorwaartse gaat eigenlijk erg goed nu. Valt me alles mee ;) maar inde zomer word het weer minder ben ik bang :P

Leuk dat er weer reacties komen op dit topic.
Over een week of 2 zal ik weer eens foto's laten maken en dan plaats ik de link hier. Kijken of jullie verbetering zien ;)

Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties.

leeuwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:35

Ziet er fijn uit, op sommige foto's zie ik toch nog een iets strengere binnenhand maar verder mooi paardje hoor! :)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:49

Wat een leuk setje zijn jullie 2e.
Mij viel het niet heel erg op dat je je beugels een gaatje langer hoeft te doen. T mag zo ook, maar een gaatje langer zou ook kunnen.

Wat ik op sommige foto's zag, was dat je soms de neiging had om wat naar voren te kantelen. Dan net iets meer je bekken kantelen en dan zit je weer recht!

Op de foto waarbij je paard onder je vandaan wilt rennen, moet je wel blijven zitten! Haha! Maar dat is al gezegd geloof ik. Ga wat dieper in je zadel zitten, benen dr aan en natuurlijk contact houden met het paard zijn mond. Want je handen vliegen daar omhoog op die foto!

Verder vind ik het een mooi beeld geven op de laatste foto, laag en rond. Ook de galop foto dat hij wat opgerichter is.

Leuk paard heb je onder je kont :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 20:54

Dank je.

Haha als hij weg schiet moet ik indd blijven zitten.
Beugels zitten langer nu pas eraan gewend. Het zat voor geen meter maar gaat nu wel beter haha.

Het naar voren kantelen komt denk ik door de te korte beugels.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:12

vet mooi hee!

TomNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:53

Ziet er netjes uit.
Naar mijn idee kan het nog wel wat ontspannender, je zit ook redelijk recht op probeer je schouders nog iets naar achteren te 'drukken' zegmaar.

Gr Romy

festilavano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:41

wat een lekker paard!
vind het rijden er best fijn uitzien, je puntjes om aan te werken geef je eigenlijk zelf al aan.
Ik zou hem proberen soms van voor wat meer los te laten en als hij dan te hard gaat hem echt goed op je zit proberen terug te rijden, ik vind het er nu vaak een beetje strak uitzien, en wat je zelf inderdaad al wel zegt is dat hij soms zijn rug wegdrukt dat zie je ook wel idd, maar ik denk dat je een heel eind komt, jullie zijn een leuke combinatie ;)

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:46

Wat een ontzettend mooi paard! het ziet er ook heel netjes en mooi uit! :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:29

Dank je ;)

@ vestilavano, we rijden al erg veel op de zit. Dit gaat erg goed.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:00

Wat een leuk paard! Hij mag er wat mij betreft net zijn neus er iets meer uit. Verder loopt hij volgens mij wel lekker. Ik vind dat je netjes zit. Ga zo door zou ik zeggen!

amber_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:32

je zit netjes rechtop.
en je paard loopt bijna altijd ontspannen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:29

Probeer in je oefeningen (en dat is vanwege de bouw van de nek (dus niet de hals) van je paard erg moeilijk) in de nek, dus het gedeelte tussen de kaak en de hals meer ruimte te krijgen, zorg dat hij deze gaat strekken door een beetje met de neus eruit aan jou teugels te gaan 'trekken', hierdoor kan hij de achterhand meenemen en meer gaan liften vanuit de boeg. Probeer hem eigenlijk hoog te houden maar geef hem de vrijheid om te gaan strekken met de hals (hoofd naar voren) en geef dan been, kijk eens wat hij dan gaat doen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 06:36

Karlijnxxx schreef:
Probeer in je oefeningen (en dat is vanwege de bouw van de nek (dus niet de hals) van je paard erg moeilijk) in de nek, dus het gedeelte tussen de kaak en de hals meer ruimte te krijgen, zorg dat hij deze gaat strekken door een beetje met de neus eruit aan jou teugels te gaan 'trekken', hierdoor kan hij de achterhand meenemen en meer gaan liften vanuit de boeg. Probeer hem eigenlijk hoog te houden maar geef hem de vrijheid om te gaan strekken met de hals (hoofd naar voren) en geef dan been, kijk eens wat hij dan gaat doen.

Dank je. Hij heeft indd een erg moeilijke bouw, korte nek en lage brede en vooral sterke hals.

Dat wat jij beschrijf van dat "trekken" aan de hand daar zijn we voolop mee bezig in de les. Dat hij indd in z'n nek wat langer blijft, maar in z'n hals opgericht.
Wist het alleen niet zo te beschrijven ;)

Lynn_Ulian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:12

wat een kanjer!
probeer wel je handen soms meer te ontspannen