manonlalala schreef:Maar ts, denk je dat een tweede paard met veel pit een goede optie is nu? Als je je rustige paard nu al niet kan rijden, is het dan niet beter om dat eerst op te lossen, het iig proberen? En als je professionele hulp nu al (te) duur vindt, is het misschien beter nog niet aan een tweede paard te beginnen.
Ik denk dat jij er heel veel baat bij hebt als je iemand vindt die jou kan helpen met je paard. Het kost misschien wel even wat, maar je leert er heel veel van en in de toekomst kan je dan leuk met je paard omgaan, lekker rijden, longeren en noem maar op. Maar als je nu niet eens met de longe in de buurt kan komen.. Misschien heb je, als je je paard weer kan rijden, helemaal geen behoefte meer aan een paard met meer pit. Misschien is jouw paardje wel super, en een uitdaging voor je. (ik meen te lezen dat je hem niet rijdt, dus of hij pit heeft met rijden kun je dan niet met zekerheid zeggen toch?). Succes met het zoeken van een goede oplossing, misschien heb je wel kennissen/via via mensen die je gratis willen helpen of voor weinig geld.
dat heb je dan verkeerd gelezen ik rijd hem elke dag maar hij is alleen stout bij het opstappen daarna is hij braaf en met longeren wouw ik dat oplossen maar hij heeft longevrees
.
.
)
die persoon in kwestie moet niet persé een instructrice of instructeur zijn