Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar als ze het dan eenmaal doorhebben heb jij je teugels niet meer nodig om haar constant in te houden, deze kan je later dan weer gebruiken om de verbinding te houden, stelling/buiging te vragen. Je moet je teugel vrij hebben voor andere dingen, en niet om constant haar in te houden.
Marjoow schreef:Hmm niet echt eigenlijk, want ik heb wel controle.
Als ik haar met een losse teugel gaat, gaat ze alleen maar heel hard, en dat moet toch juist niet?

Marjoow schreef:Hmm niet echt eigenlijk, want ik heb wel controle.
Als ik haar met een losse teugel gaat, gaat ze alleen maar heel hard, en dat moet toch juist niet?

maar ik ga even op zoek naar een proeflesje van iemand anders

cute hoor! 
Marjoow schreef:Nee, maar mijn portomonnee helaas wel
Ik heb niet veel te besteden hoor

Sjolvir schreef:Aria_zz schreef:ik heb niet alles doorgelezen, maar wil toch eff iets zeggen;
voor mij lijkt het dat je hier zo'n lekke koppig beestje hebt dat het niet gewent is naar beneden te lopen en dus maar gaat vechten. En dat lijkt dan in het begin idd erg strak alles, maar uit ervaring weet ik dat fjordjes zichzelf zo'n dingen aan kunnen doen. Ze zal normaal na een tijdje leren dat ontspannen lopen beter gaat. Ik hoop dat de stiek er zo vlug als kan af is, dat blijft toch fijner voor alle twee lijkt me. Maar voor nu lijkt het me toch te helpen. Maar het kan zijn dat het anders ook opgelost kan worden, maar dat laat ik aan ervaren mensen over.
en een mooi kleurtje idd!
Marjoow schreef:Ik snap het, maar als dat zou kunnen, zouden we dat echt doen. Maar we redden dat gewoon niet met geld e.d.![]()
Buiten dat, is het niet te doen om 2x les te hebben van verschillende instructrices
Je pikt van allebei de dingen bij die bij jullie passen. Het is bij mij een tijdje zelfs zo geweest dat ik bij 3 verschillende mensen leste.
Lusitana schreef:Dat harde gaan ga je omzetten naar rustiger via oefeningen als voltes en figuren en overgangen. Het is juist fijn als er al voorwaarts in zit, moet je gewoon denken.
Ga bv 6 passen in draf en dan weer in stap. Dan 4 passen in draf en weer in stap. Dan 2 passen in draf en weer in stap. dan weer 6 of 8 wat je wilt, beetje varieren, verras haar! Als ze fel wordt, langer stappen tot ze weer rustig is en dan opnieuw beginnen. Dan wordt niet meteen de sokken erin gezet, maar gaat de pony afwachten wat je nu eigenlijk wilt en dat moet je bereiken. Dat ze op jouw hulpen draaft en verkort en verlengt en niet uit eigen initiatief.
Marjoow schreef:Ik vind het trouwens wel fijn dat jullie het echt goed en duidelijk uitleggen, en niet het typische "boktgezeik over hulpteugels" op me af sturen
Ik ga er even goed over nadenken. Aan de ene kant, ben ik blij met mijn instructrice (mede omdat ik haar ook op de manege heb) maar aan de andere kant hebben jullie wel echt gelijk.
Nou is mijn instructrice niet echt gesteld op boktmaar ik ga even op zoek naar een proeflesje van iemand anders