Nomad en ik weer eens. Vooruitgang of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Re: Nomad en ik weer eens. Vooruitgang of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:13

Is het niet wat als je hem flink aan het werk zou zetten met longeren? Dan hoef je even niet op jezelf te letten en kun je hem maximaal de aandacht geven. Dan kun je hem misschien in wat kortere tijd meer spieren op laten bouwen, beter zien wat er gebeurt vanaf de grond, misschien ook makkelijker, meer tempowisselingen maken, etc. Dan kun je ook zien wanneer hij goed ondertreed (en wanneer niet) en die halshouding goed zien/ingrijpen. Wellicht dat je dan wat actiever aan zijn puntjes kan werken, zonder dat jij hem in de weg zit? (dit klinkt nou banketstaaf, dat bedoel ik niet, ik zit zelf ook niet netjes. ik bedoel gewoon dat je dan een wat idealere situatie hebt om aan zijn lichaam te werken)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:58

ik vind dat ie ruim diep loopt , maar dat het er voor de rest ontspannen uitziet, lekker rustig aan trainen met je paardje op een goeie manier.

Mooi dier ook!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:04

Er is al heel veel gezegd, maar wat mij persoonlijk opvalt is dat ik je niet echt fijn in je zadel vind zitten. Op de één of andere manier geeft het geen fijn beeld. Of voorover, of je onderbeen te ver naar voren, op een andere foto weer het onderbeen te ver terug.. je zit naar mijn idee wat te veel op je.. euh.. oliebol? Als je begrijpt wat ik bedoel.. Het is niet echt in evenwicht wat ik zie.

Verder heel leuk paardje (en ook een slimmerik dat ie lekker op de voorhand gaat lopen als hij die kans krijgt) ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:32

Wauw, ik moet zeggen, ik reageer niet zo vaak omdat ik alleen maar in de clinch raak met andere bokkers, maar dit ziet er heel fijn uit. Wat zijn jouw handen zacht zeg! En wat heeft hij een mooie bespiering.

Enige tip die ik je zou kunnen geven is je voeten (zoals je zelf aangaf) en je mag er een stuk trotser opzitten, je zit nu erg in elkaar gedoken om de meeste foto's, dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat hij af en toe zo voorover loopt. Ik heb er zelf 1tje die zo gevoelig is dat hij dat doet. Zou kunnen dat dat in jou geval niet zo is natuurlijk.

Verder: ga vooral zo door, lekker ontspannen rechtop blijven zitten en zien of dat wat uithaalt.

TomNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:58

Mooi paard!
Probeer niet te veel naar voren te vallen .

Gr Romy