Kaja schreef:Als je nu op alle slakken zout gaat leggen, kan ik er ook nog wel wat van.
Wanneer men niet precies weet wat men doet en alles plus minus doet is het geen rijden.
Kaja schreef:De druk van mijn binnenbeen, welke wat naar achter ligt, laat mijn paard zijwaarts stappen, mijn buitenbeen houdt mijn paard voorwaarts en waakt ervoor dat de achterhand niet voor de voorhand komt.
Dat is waar dat het binnenbeen het paard zijwaarts drijft, het ligt een handbreedte achter de singel.
Dat het buitenbeen passief is en alleen in werking komt wanneer het paard meer zijwaarts gaat als voorwaarts is zo, de voorhand stuurt men dus de voorhand wanneer deze neigt voor de achterhand te komen dan corriseert men dat door middel van de buitenhand gaat van de hals af (1e teugelwerking) de binnenhand gaat tegen de hals (3e teugelwerking) men stuurt de voorhand weg, men kan niet de achterhand terugbrengen.
Kaja schreef:Mijn binnenteugel geeft de stelling en mijn buitenteugel regelt de stelling.
Ik gebruik mijn BEIDE teugels om, indien nodig, mijn paard terug te nemen.
Waarom terug nemen in de oefening die zijwaarts voorwaarts gereden dient te worden, de buitenteugel regelt het tempo, de binnenteugel onderhoud de stelling en verfijnert deze.
Kaja schreef:Mijn paard blijft recht in lichaam en in de hals, met een lichte stelling in de nek, tegenovergesteld aan de bewegingsrichting. De voorhand komt altijd iets voor de achterhand, maar hij blijft vrijwel parallel aan de zijde waar hij zich naar toe beweegt.
Dit is logisch het paard is dus lineaal recht wanneer de buitenschouder op gelijke hoogte is als de buiten heup, dit heeft te maken met het feit dat de achterhand breeder is dan de voorhand.
Laatst bijgewerkt door Professor op 14-12-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt