wat vinden jullie ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:28

daphnijntje schreef:
ik ben nu vooral aan het lichtriden , ik doe veel fihuren rijden en stelling vragen (figuren:voltes gebrokenlijnen van handveranderen , volte vergroten , volte verkleine enz...) tempo wisseling ook stukjes middedraf.
me beugels heb ik nu 1 gaatje langer gedaan. en me teugels zijn nu gelijke druk op ( niet te strak)

lichtrijden: goed!
De figuren die je nu zegt te doen zijn ook goede (als je ze tenminste met een duidelijk langere teugel doet, zonder al 'aan de teugel' te vragen).
Middendraf op een ontspannen manier is imo ook een hele goede oefening voor jullie, laat je paardje lekker loskomen, wees zelf ontspannen (beugels mogen volgens mij nog wel een gaatje langer daarvoor).
Best zou zijn dat je de midendraf vraag dmv kuitdruk, dus je hielen laten hoe ze zijn. Dat is duidelijker voor je paard, doet geen pijn, is niet lastig maar VRAAGT echt om actieve draf. Juist daarom zijn sporen niet nodig. (Gebruik je ze nog steeds?)
Hoe vraag je de tempowisselingen? En de middendraf, doe je die dan enkel op de lange zijde/diagonaal?

Ik geloof zeker dat je het beste met je paardje voor hebt! Maar soms moet je wat verder kijken dan wat een instructrice zegt/je paard echt als individu bekijken.
En al mijn commentaar en tips zijn goed bedoelt, om jullie verder te helpen :)

Oja, wat je instructrice betreft, deze basis kan je (volgens mij) ook zonder. Als dat alles goed gaat (wat iedereen hierboven beschrijft) kan je weer wat verder met een (evt. andere) instructrice.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:59

hij is al oud hij is 23 jaar en ik rijd zowat elke dag met hem 2 of 3 keer in de week niet

kijk gerust verder op me hyves voor meer foto's alleen zitten er ook veel van em zus tussen (zij draagt een boddywarmer)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:40

ik schat hem echt niet 23 , veel jonger dacht ik :o

EllaBellaah

Re: wat vinden jullie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:49

Ik ben benieuwd naar een nieuw filmpje, wil wel even zien of het veel beter is zoals jij aangeeft

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:19

Ik heb helaas ook niks positiefs en ga helemaal mee met wat hierboven staat. Ik zou echt een andere instructrice zoeken want hoe het op het filmpje gaat, zo werk het niet he ;)

_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:41

het ziet er wel een beetje uit of je veel trekt in de mond, probeer je armen wat meer te ontspannen

Lusitana

Re: wat vinden jullie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:15

Er staan veel te veel posts hier die helemaal niets toevoegen. Of je geeft tips en opbouwende kritiek, of je zegt gewoon niks, maar herhalen dat het er slecht uitziet of dat je nieuwsgierig bent naar het nieuwe filmpje of wat dan ook hoort niet bij correct reageren in HAW.
De openings post voldoet ook niet helemaal aan de regels, maar nu het toch al een topic is, is het wel zo pretig als wij die reageren ons wel aan de regels houden:
Regels voor het reageren op foto's:

HAW is een forum waar mensen foto's plaatsen als ze werktechnisch commentaar willen. Houdt daar rekening mee in je commentaar: een reactie met alleen maar 'Wow, wat een prachtig paard heb je" is niet de bedoeling. Ga in je reactie in op het rijtechnische plaatje. Daarbij mag je best kritisch worden, maar zorg dat je reactie opbouwend blijft. Geef als je een fout beschrijft ook aan hoe je die fout kan verbeteren. Hier kun je daar meer over lezen.
Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend werktechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:40

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.