Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sphie__ schreef:Ik denk dat een keer per week intensief springen genoeg is.
Misschien kun je onder het dressuur rijden een paar keer een sprongetje nemen, dan heb je ook al wat springtraining.
Geryon schreef:Sphie__ schreef:Ik denk dat een keer per week intensief springen genoeg is.
Misschien kun je onder het dressuur rijden een paar keer een sprongetje nemen, dan heb je ook al wat springtraining.
En hoe doe je dat dan met wedstrijd? Veel springruiters springen ieder weekend wedstrijd, en met inspringen en parcourtjes met barrages is dat toch best intensief, vooral als je al op hoog niveau springt.. Een paar keer een sprongetje nemen onder het dressuurrijden vind ik dan echt niet genoeg training..
), rond de een meter, en toch is die les behoorlijk intensief. Geryon schreef:Het springen zo maken/doen, dat het toch wel intensief uitpakt. Je kan veel dingen doen met een sprong van 80 cm. Ga je er gewoon een paar keer overheen, is het niet intensief, maar je kan er wel moeilijke dingen bij doen dat het toch al gauw intensief word. Ik probeer geen discussie aan te gaan, maar ik vraag me gewoon af hoe je je paard wel traint terwijl je maar 1x in de week intensief springt. Mijn springles gaat ook niet hoger dan 1.10 (behalve vorige les 1.40 maar dat was springpaard uitproberen, ook de eerste keer dat ik zelf zo hoog ben gegaan), rond de een meter, en toch is die les behoorlijk intensief.

Geryon schreef:Het springen zo maken/doen, dat het toch wel intensief uitpakt. Je kan veel dingen doen met een sprong van 80 cm. Ga je er gewoon een paar keer overheen, is het niet intensief, maar je kan er wel moeilijke dingen bij doen dat het toch al gauw intensief word. Ik probeer geen discussie aan te gaan, maar ik vraag me gewoon af hoe je je paard wel traint terwijl je maar 1x in de week intensief springt. Mijn springles gaat ook niet hoger dan 1.10 (behalve vorige les 1.40 maar dat was springpaard uitproberen, ook de eerste keer dat ik zelf zo hoog ben gegaan), rond de een meter, en toch is die les behoorlijk intensief.